Carabellis kusp skrev 2017-02-14 23:09:59 följande:
Min historia liknar din förutom att jag är yngre och inte har gjort ivf. Jag fick 1:2 på mitt andra barn på kub. Mkp visade friskt foster men graviditen var ett helvete pga all oro. Nu är hon snart ett år och utvecklas bra, men jag har ändå en tagg i hjärtat av oro och kan inte förstå att hon är helt normal.
Jag förstår dig och känner likadant, även fast det var nio veckor sedan provet togs är jag rädd för missfall men också att de ändå har missat något i alla tester de tog i samband med moderkaksprovet. Allt ser ju bra ut men tänk om.... Hade jag gjort provet direkt och inte kub så skulle jag slippa tänka, varför va nacken bredare än normalt, varför var proverna förhöjda etc, mycket mindre oro. Aldrig mera kub. dubbelkollade också på rul att det var en pojke så jag visste att det förhoppningsvis var mitt prov och sen skönt att det var en pojke så de hade fått bebisens celler och inte mina. När jag sa detta till bm på rul så förstod hon för det har hänt att det har blivit fel vid provtagning... Skönt att det gick bra för dig/er! varför fick du så hög risk, jag fick 1 på 51 och läkaren antydde innan provtagningen att det var mycket illa och troligtvis något fel, medans bm sa tvärtom..