• EllasEllis

Förkyld och förlossning - era upplevelser?

Hej,

Har åkt på dunderförkylning med tungt huvud och feber. har 4dagar kvar till BF och börjar nojja lite över att det ska dra igång nu när jag är lite nere för räkning.

Ni som varit förkylda hur upplevde ni er förlossning? Gick det bra? märkte ni av förkylningen? tror ni det påverkade förloppet?

• Svar på tråden Förkyld och förlossning - era upplevelser?
  • nnnnnnnn

Inte jag, men en kompis hade influensan när det drog igång. Hon beskrev det som att kroppen pausade sjukdomen, hon var "frisk" under förlossningen men helt slut efteråt och då kom feber, frossa, hostan mm tillbaka. Hon blev isolerad på BB då hon informerade att hon hade influensan redan när hon ringde in till förlossningen.

• Lowika

Var förkyld (hostade upp lungorna och bihåleinflammation) men det var inget jag ens tänkte på under förlossningen. Hade varit mer eller mindre sjuk i två veckor innan. Kändes som kroppen inte orkade bli frisk så länge jag var gravid. Sjukan kom tillbaka lite grann nån vecka till men börjar bli ok nu. Lillan är 3 veckor gammal ????

• EllasEllis
    nnnnnnnn skrev 2017-02-15 09:55:44 följande:

Inte jag, men en kompis hade influensan när det drog igång. Hon beskrev det som att kroppen pausade sjukdomen, hon var "frisk" under förlossningen men helt slut efteråt och då kom feber, frossa, hostan mm tillbaka. Hon blev isolerad på BB då hon informerade att hon hade influensan redan när hon ringde in till förlossningen.

Åh det låter hoppfullt :) ja man får nog meddela när man ringer in om att man är förkyld... tänker främst på RS-virus och riskerna så här års. 
  • EllasEllis
    Lowika skrev 2017-02-15 10:20:01 följande:

Var förkyld (hostade upp lungorna och bihåleinflammation) men det var inget jag ens tänkte på under förlossningen. Hade varit mer eller mindre sjuk i två veckor innan. Kändes som kroppen inte orkade bli frisk så länge jag var gravid. Sjukan kom tillbaka lite grann nån vecka till men börjar bli ok nu. Lillan är 3 veckor gammal ????

åh låter som det gick bra trots allt :) Men hur blir det med en nyfödd? är rädd att smitta bebisen om den skulle komma nu. så här i RS-tider dessutom.
  • Lowika
    EllasEllis skrev 2017-02-15 10:26:24 följande:

åh låter som det gick bra trots allt :) Men hur blir det med en nyfödd? är rädd att smitta bebisen om den skulle komma nu. så här i RS-tider dessutom.

Hon har ju antikroppar från mig, iallafall mot den sjukan jag hade, så det är jag inte så orolig för. Mer orolig för storasysters kräksjuka ????
  • Lowika

Googlade också förkylning+ förlossning när jag låg sjuk, och det verkar som många upplevt en paus under själva förlossningen. Och en del skrev att förlossningen inte startade förrän de började bli lite bättre. Kan jag inte säga något om då jag blev igångsatt av andra anledningar.

• Anotherone

Jag fick dunderförkylning och halsfluss precis kring bf med mitt första barn. Då var jag inte kaxig...
    Men jag hann bli frisk! Vet inte om det var kroppens sätt att skjuta på alltihop pga jag var sjuk, eller så var det bara slumpen.

Svar på tråden Förkyld och förlossning - era upplevelser?