wildflowers skrev 2017-02-15 16:42:17 följande:
Dom sa inteså mkt.
Mest jag som nojar för om de kam va nån diagnos...men dom sa väl typ att det kan och inyr kan vara nåt. Men att det äe för tidigt att säga eftersom han är för liten än
Jag vet hur det känns, jag nojade också jättemycket när min son var i den åldern. Men många barn har begränsat tal i den åldern. De brukar vilja att barnet ska ha några ord typ. Min son fick remiss till talpedagog när han var 2 år, då sa han typ 10-15 ord. Han är drygt tre år nu och säger flera hundra ord och typ 5 ords meningar. Men han ligger fortfarande efter de flesta barn i hans ålder. Hans kusin sa knappt ett enda ord vid tre års ålder och han pratar nu i princip obehindrat (4,5 nu) och har inga tecken på någon typ av diagnos. Jag oroar mig fortfarande för min son ibland, han har inte heller några tecken på autism eller liknande, men det är klart det är frustrerande när han inte är på samma nivå som de flesta andra i samma ålder. Jag tror att det är lite tidigt att veta. De jag vet som har fått diagnos satt så tidigt har uppvisat tydliga tecken vid den åldern, inte bara sent tal.