• Födelsedagidag

Gravid i västerbotten

Hej hopp!

Jag väntar vårt tredje barn till hösten. Jag är student och bor utanför Umeå. 

Nån annan från Västerbotten som ska ha barn framöver?

• Svar på tråden Gravid i västerbotten
  • 3barnsmamman snart

Hej jag är också gravid med 3an ????bf 1/9 mår ganska bra nu men är konstant hungrig . Hur mår du ? Jag bor i Umeå ????

• kajsaemma
    linnis83 skrev 2017-02-15 23:09:03 följande:

Jag väntar nr 2 och bor i Skellefteå, bf 13/10 om allt går bra. :)

Jag väntar också 2 an och bor i Skellefteå :) Har BF 1/10.
    Bokade just in ett ultraljud på norrlandskliniken. Kommer vara i V 12 då.. är otålig och kan inte vänta till RUL. Nån som varit till norrlandskliniken? :)
  • Födelsedagidag
    3barnsmamman snart skrev 2017-02-15 22:03:38 följande:

Hej jag är också gravid med 3an ????bf 1/9 mår ganska bra nu men är konstant hungrig . Hur mår du ? Jag bor i Umeå ????

Bf 28/9 =) Jag bor ett par mil utanför Umeå. 

Jag mår bra, i stort sett inget illamående, trötthet.

Hur gamla är syskonen? Jag har två pojkar 3,5 och 2. 
  • Födelsedagidag
    kajsaemma skrev 2017-02-17 01:43:02 följande:
    Bokade just in ett ultraljud på norrlandskliniken. Kommer vara i V 12 då.. är otålig och kan inte vänta till RUL. Nån som varit till norrlandskliniken? :)

Vad kostar det, 700 eller nåt?  Var nära att köpa mig ett sådant på norrlandskliniken när vi efter RUL på ettan inte fick se könet, men jag blev snål =)
  • linnis83
    kajsaemma skrev 2017-02-17 01:43:02 följande:

Hade planerat att göra det om jag inte kunde få ett tidigt ultraljud här i stan. Fick ett MA i v 14 första gången jag var gravid så jag är sjukt nervös att det ska hända igen.... Lyckades som tur var få ett här på barnmorskemottagningen, kommer vara i v 10 då.
  • kajsaemma
    linnis83 skrev 2017-02-17 13:27:31 följande:
    Hade planerat att göra det om jag inte kunde få ett tidigt ultraljud här i stan. Fick ett MA i v 14 första gången jag var gravid så jag är sjukt nervös att det ska hända igen.... Lyckades som tur var få ett här på barnmorskemottagningen, kommer vara i v 10 då.
    Fy vad jobbigt, jag förstår att du är nervös för det.. Jag har inte haft ett MA själv men det låter som en hemsk mardröm. Det är därför jag bokat in ultraljudet i V 12, för att se att allt är okej.
    Hur långt har du kvar till V10? Inte så länge va?
  • kajsaemma
    Födelsedagidag skrev 2017-02-17 11:58:49 följande:

Vad kostar det, 700 eller nåt?  Var nära att köpa mig ett sådant på norrlandskliniken när vi efter RUL på ettan inte fick se könet, men jag blev snål =)
    Kostar 800kr.
    Tänkte också göra det förra gången men var snål då också!
    Skulle du vilja kolla könet den här gången? :)
  • kajsaemma

Ni som redan har 2 barn.
    Hur var det att få ett syskon? Fick ni någon tvåbarnschock? ;)

• linnis83
    kajsaemma skrev 2017-02-17 15:07:10 följande:

Fy vad jobbigt, jag förstår att du är nervös för det.. Jag har inte haft ett MA själv men det låter som en hemsk mardröm. Det är därför jag bokat in ultraljudet i V 12, för att se att allt är okej.

Hur långt har du kvar till V10? Inte så länge va?

Nä, det var en hemsk upplevelse... Graviditeten hade avstannat redan i v 6 så jag gick 2 månader och trodde jag var gravid och så var det inget där.... Kände mig extremt lurad av min kropp, trodde ju att jag kunde andas ut efter v 12.... Blödde dessutom i 2.5 månad sen så det var verkligen ett trauma.

Jag gick in i v 7 idag och igår var det 4 v kvar till ultraljudet. :) Tiden går så extremt långsamt de här första veckorna tycker jag.... Plussade dessutom 5 dagar innan bim så har ju som vetat om det en extra vecka nästan. :)

Hur gammal är din första?
Svar på tråden Gravid i västerbotten