Gravid i västerbotten
Hej hopp!
Jag väntar vårt tredje barn till hösten. Jag är student och bor utanför Umeå.
Nån annan från Västerbotten som ska ha barn framöver?
Hej hopp!
Jag väntar vårt tredje barn till hösten. Jag är student och bor utanför Umeå.
Nån annan från Västerbotten som ska ha barn framöver?
Ni som redan har 2 barn.
Hur var det att få ett syskon? Fick ni någon tvåbarnschock? ;)
Du skulle ju kunna köpa en doptone/doppler att själv hemma lyssna på hjärtljuden (som barnmorskan lyssnar på kring v20). Går att köpa för några hundra. Så klart restriktioner kring användandet, typ inte mer än en gång/dag max 10 min eller så. Har en bekant som köpte en sådan (clearblue) för att lugna sin MA-oro.
Usch vad de låter hemskt! Önskar att du aldrig får uppleva det igen!
Hade du gravidsymtom under hela tiden?
Jag håller med om att det går väldigt långsamt första veckorna..
Hon är född i Juli -14 så lite drygt 2,5 år. Hur gammal är din?
Mjae inte chock direkt. Men vår etta var bara 1,5 när tvåan kom och då var han ju fortfarande bebis och fattar ju inte så mycket, var blöjbarn, behövde mycket mammapappa, bäras osv. Tog några månader innan pappan kunde lämna mig själv med barnen på kvällen för att åka och göra nåt kul. För vaknade ettan och tvåan samtidigt var det gråtkalas =) Ibland kändes det som att jag satt och ammade båda två =)
Vi hade gjort det bekvämt för oss att pappan var föräldraledig med ettan när tvåan kom, så vi var hemma ett halvår tillsammans med båda barnen.
Men absolut ingen chock! =)
Här är en till :) Bor utanför Robertsfors. Väntar 4e barnet, lite oväntat då yngsta är 7 månader. Bf 1 augusti. Kommer vara 13 månader mellan yngsta..
Här är en till :) Bor utanför Robertsfors. Väntar 4e barnet, lite oväntat då yngsta är 7 månader. Bf 1 augusti. Kommer vara 13 månader mellan yngsta..
Hej vad trevligt! :)
Jag är också en gravid student här i Umeå! 
När väntar du dig din lilla ängel och hur gammal är du? :)