• Födelsedagidag

Gravid i västerbotten

Hej hopp!

Jag väntar vårt tredje barn till hösten. Jag är student och bor utanför Umeå. 

Nån annan från Västerbotten som ska ha barn framöver?

• Svar på tråden Gravid i västerbotten
  • Födelsedagidag
    kajsaemma skrev 2017-02-17 15:11:06 följande:

Ni som redan har 2 barn.
    Hur var det att få ett syskon? Fick ni någon tvåbarnschock? ;)

Mjae inte chock direkt. Men vår etta var bara 1,5 när tvåan kom och då var han ju fortfarande bebis och fattar ju inte så mycket, var blöjbarn, behövde mycket mammapappa, bäras osv. Tog några månader innan pappan kunde lämna mig själv med barnen på kvällen för att åka och göra nåt kul. För vaknade ettan och tvåan samtidigt var det gråtkalas =) Ibland kändes det som att jag satt och ammade båda två =)

Vi hade gjort det bekvämt för oss att pappan var föräldraledig med ettan när tvåan kom, så vi var hemma ett halvår tillsammans med båda barnen.

Men absolut ingen chock! =)
  • Födelsedagidag
    kajsaemma skrev 2017-02-17 15:08:36 följande:
    Kostar 800kr.
    Tänkte också göra det förra gången men var snål då också!
    Skulle du vilja kolla könet den här gången? :)
    Ja vi är lagda åt det hållet, att kolla kön om det går alltså =)
  • Födelsedagidag
    linnis83 skrev 2017-02-17 15:39:35 följande:
    Nä, det var en hemsk upplevelse... Graviditeten hade avstannat redan i v 6 så jag gick 2 månader och trodde jag var gravid och så var det inget där.... Kände mig extremt lurad av min kropp, trodde ju att jag kunde andas ut efter v 12.... Blödde dessutom i 2.5 månad sen så det var verkligen ett trauma.

Jag gick in i v 7 idag och igår var det 4 v kvar till ultraljudet. :) Tiden går så extremt långsamt de här första veckorna tycker jag.... Plussade dessutom 5 dagar innan bim så har ju som vetat om det en extra vecka nästan. :)

Hur gammal är din första?