Ditt urinrör?
Hallå hallå!
Jag har inte haft så bra koll på hur mitt underliv sett ut innnan barn, alltså inspekterat det närmre med spegel eller dylikt. Men efter att jag fött barn har jag kollat med spegel en del både när jag tagit bedövningssalva och när jag försökt se hur det allmännt sett ut där nere efter "massakern".
Jag hade ingen aning om att mitt urinrör sitter så nära slidmynningen. Alltså jag blev typ förvånad när jag såg hur nära dom är. Undra om det alltid varit så eller om urinröret kan ha ändrat position efter förlossningen? Jag har ifs alltid haft väldigt lätt för att få urinvägsinfektioner, speciellt om jag inte kissat efter sex, eller ännu hellre duschat. Det kanske är därför jag får det så lätt av sex bl.a., eftersom snoppen nästan är lika mycket vid urinrörsmynningen som vid slidmynningen (inte riktigt då men som sagt, mynningarna till båda sitter väääldigt nära).
Ni som har bättre koll på era underliv, vart sitter ert urinrör? Nära klitoris? Nära slidmynningen? Eller som på mig, nästan i slidan?
Och någon som vet om det kan ändra position efter en vaginal förlossning?
Hit me!