Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

    Rätt att inte berätta för rasist att han ska bli pappa?

    Jag är man och är normal extremt fördömande mot kvinnor som är oärliga runt graviditet, vem som är pappa, för pappan bakom ljuset, inte berätar, lurar till sig ensam vårdnad och liknande.
    Men i det här fallet håller jag faktiskt med dig. Såklart blir barn påverkade av den ena förälderns värderingar. Vi har alla ett ansvar när vi sätter ett barn till världen, och är det något vi vet idag så är det att växande rasism, nationalism och fascism är ett stort hot mot världen. Kan du se till att rädda en människa - ditt barn - från att bli en i denna destruktiva farliga kraft har du gjort världen en tjänst.

  • Anonym (man)

    Gravidiiteten är ju inte så långt gången. Gör abort och hitta en annan pappa med sunda värderingar så slipper du mörka.
    Gör om. Gör rätt!

    Du är ju ung.Inget problem bli gravid igen, många gågner. Dessutom kanske du hittar en man du kan tänka dig leva med. Så få barnet både sunda värderingar i sin upppväxt och en större familj.

    Om du absolut inte kan göra abort, tycker jag du gör rätt som håller det hemligt. Det är visserligen principiellt fel att inte tala om det för den biologiska pappan, men i det här fallet  är det viktigare att hjälpa till att rädda världen från växande fascism.

  • Anonym (man)
    Anonym (1234) skrev 2017-02-17 18:43:31 följande:

    Rasistiska polisen? Det var väl aldrig ens snack om han var rasist eller inte, utan snarare vad en polis får gå ut med?
    Det var ju förmodligen inga lögner han gick ut med.


    Just det är en av de rasistiska myterna som sprids av intrnet-troll, avpixlat, SD'are m.fl. och t o m vissa mörka krafter bland vissa storföretag.

    Precis som det där rabaldret i kungsträdgården. Rasisterna gapade som galningar och mainstreammedia hängde på. Medans polisen själva lite diskret försökte säga sanningen: Vi har inget emot att säga vilklen nationalitet det är på misstänkta förrövare, men nu var det så att en minoritet av de misstänkta var invandrare så vi såg ingen anledning att säga något om natinoalitet överhuvudtaget"
    Samma som tiggare. SD'are och andra halvkorkade sprider bergsäkert myten hemifrån sin dator och TV-soffan om det organiserade tiggeriet och tiggarmaffiabossarna som åker lyxbil osv. Medans de som verkligen är på gatan och ser: Stadsmissionen och Polisen och journalister som själva utrett saken säger: "Det finns inget organiserat tiggeri" Men det biter inte på rabiata korkade männirkor som är samma skrot och korn som en skrikande mobb med högafflar som ville bränna häxan på bål när det behav sig. Samma fakta-resistenta nyttiga idioter.
    Då utnyttjade kyrkan - härska genom at söndra. Idag kapitalet - härska genom att söndra. Så länge vi får de fattiga att skylla på andra fattiga (fattiga mot invandrare) så kommer de fattig inte att kräva ekonomisk jämlikhet mellan fattiga och rika.

    Hade en kvinna blivit gravid med en man som ingick i "bränn häxan mobben" hade jag sagt samma sak. Lämna galningen utanför.

    Fast helst tycker jag alltså TS skulle göra abort, så slipper hon mörka överhuvudtaget och skaffa barn med en som det kanske finns en framtid tillsammans med, som har sunda värderingar.
  • Anonym (man)
    Anonym (annan lösning) skrev 2017-02-17 19:13:38 följande:

    Det bästa vore ju om han rasisten alltså, fråntogs umgängesrätt och mamman har vårdnaden men rassen betalar underhåll.


    Nej varför det? Det är ju bara elakt. Poängen är ju inte att "straffa" eller vara elak mot en galning för att han har galna ideer. Utan att göra världen en tjänst genom att inte sätta en människa till världen som med pappans inflytande löper stor risk att kanske bli lika galen som pappan, som vuxen.

    Ett moraliskt dilemma såklart. Båda alternativen är fel, men det minst dåliga är kanke att tänka på det moraliskt riktiga gemtemot världen hellre än det moraliskt riktiga gemtemot pappan.
  • Anonym (man)
    Anonym (Elin) skrev 2017-02-17 19:25:56 följande:

    Om man automatiskt inte skulle få vara förälder för att man på Facebook "gillar sidor och sajter som har med SD att göra", då skulle vi ha många föräldralösa barn...


    Vi kan ju inte förbjuda någon att skaffa barn om dom vill och med vem som vill. Det försökte ju dåtidens rasister och inskränkta med för 60-talet år sedan genom tvångssteriliseringarna. Det är en väg vi förhoppningsvis aldrig går nånsin igen.
    Men om fler kvinnor - för kvinnor verkar faktiskt vara lite mer förståndiga, lite mer miljömedvetna, lite mindre rasistiska än män - att VÄLJA att inte skaffa barn med korkade rasister och SD-folk, skulle Sverige på sikt bli ett lite bättre land.
  • Anonym (man)
    Anonym (1234) skrev 2017-02-17 19:40:24 följande:
    Var tog du citatet från?
    Det är inte ett ordagrant citat men jag läste det exakta citatet från polisen och förösker här återge det någorlunda korrekt ur minnet.
  • Anonym (man)
    Anonym (Haha) skrev 2017-02-17 20:31:26 följande:
    Ja många av mina utländska vänner med. Inte så märkligt då de krimminella invandrarna ger de skötsamma dålig rykte. Och dessutom är invandrare den gruppen som drabbas oftast av de kriminella invandrarnas brott. De röstar SD för att de vill att Sverige inte ska ta in fler än vad man klarar av och främst att de vill ha hårdare tag och längre straff mot alla våldsbrottslingar.
    Ingen har hävdat att hur många människor som helst pötsligt kan flytta til en annan region i världen, men medans vettiga människor pratar om var den gränsen går och om realpolitik för att lösa problem på ett humant sätt sysslar SD med att sprida rasistiska myter för att hetsa folkgrupper mot varandra och elda på en farlig form av nationalism, medans de i smyg stödjer extrem högerpolitik som ökade vinster i välfärden, sämre arbetarvilkor, begränsningar av demokrati och pressfrihet.
    Dvs klassisk fascism i samma idéspektrum som Franco, Mussolini, Hitler under förra seklet. Vi ser återigen samma typ av fascism gry på många håll i Eiropa idag. SD tillhör denna fascistiska rörelse. Vi kan skratta åt SD'arna vi ser i videon och avfärda dom som ofarliga töntar men riskerar sätta skrattet i halsen för bakom kulisserna finns andra krafter som vill bevara den osunda ekonomisk ojämlikhet som råder idag och använder dessa rasistiska och nationalistiska partier för att stoppa krav på ökad ekonomisk jämlikhet. Krafter som också kontrollerar stor del av media och internet. De är dessa krafter som stödjer SD bakom kulisserna (bl a wallenbergsfären).och ser till att moderaterna ska samarbeta med SD (precis som borgarna samarbetade med Nazisterna i tyskland innan hitler blev diktator) Precis som många av dåtidens stora företag (och tydligen dåtidens wallenberg) stödde nazisterna i tyskland innan Hitlers maktövertagande. Det är det som är falitgt på riktigt. Ni som sitter framför datorerna och sprider myter om invandrare, bidragsfuskare, tiggare och PK-maffia och sen går och röstar på SD, det är ni som gör det här fascistiska utvecklingen i Europa möjlig. Utan det tyska folkets stöd hade Hitler varit en ensam galning, men med antisemitismen och nationalismen som anande faktor kunde hela folket mobilseras till vansinne.

    Därför kan det finnas en poäng att försöka motverka att ännu en människa stödjer denna farliga utveckling ang. TS trådstart.
  • Anonym (man)
    Anonym (Haha) skrev 2017-02-17 21:26:10 följande:
    Visst om du säger det så. Men så länge sd är de enda som vill stoppa massinvandringen får de även min röst.

    Slipper jag se en enda till våldtäkts afghan på mina barns skola så är det värt det.
    Som sagt. Ni mytesspridare framför datorn är just nu det största hotet mot fred, demokrati, välstånd och rättvisa i Europa. Det är ni som gör den vaxande fascismen möjlig. Och den vill allt annat än demokrati och rättvisa.
  • Anonym (man)
    Anonym (Haha) skrev 2017-02-17 21:41:10 följande:
    Ja rättvisan mot våra barn när vi låter våldtäktsmän (pojkar) gå kvar i skolan och hinna våldta fler elever i väntan på rättegång.

    Härliga lärare och rektorer som gråter för gärningsmannens skull istället för offren.

    Men de är ju bara vanliga svenska tjejer och killar, alltså inte så viktiga.
    som sagt..
  • Anonym (man)
    Anonym (patria) skrev 2017-02-17 20:32:48 följande:
    vi ska ta ut de som inte hör hemma i Norden fortast möjligt!
    Är det nån jag skulle vilja slippa i mitt vackra norden så är det såna som dig.

    Dvs inlägget är on topic..
  • Anonym (man)
    nihka skrev 2017-02-19 19:05:20 följande:
    Sedan länge känt att "gamla" invandrare från bl a östeuropa i högre grad än gemene man sympatiserar med SD.

    Man ville gärna ha hjälp själv när det begav sig, men sträcker tydligen inte gärna ut handen själv. Förklaras av att det inte finns någon stark tradition med hjälp till flyktingar och bistånd i forna öst.

    Jag blir lite fundersam över hur vissa människor väljer att lägga sin röst på det enda parti som inte vill ha dem här. Om SD hade varit i regeringsställning under Bosnienkriget talar det mesta för att flyktingarna från området aldrig hade fått asyl i Sverige. Och om SD hade varit i regeringsställning idag finns en överhängande risk att SD hade haft för avsikt att repatriera dina jobbarkompisar från forna Jugoslavien och deras familjer. Orsaken till att SD vill förenkla för invandrare att - som de ser det "åka hem" är att SD vill se ett så etniskt och kulturellt homogent Sverige som möjligt och då passar inte dina jobbarkompisar in.
    Många från öst (ryssland, baltikum och många östeuropeiska länder) är läskigt antisemitiska och rasistiska faktistk för att generalisera lite. Trots att det knappt finns en enda jude kvar i Polen, så skyller t ex förvånansvärt många polacker alla sina problem i samhället på just judar. Känns "högaffel-mob"-sättet att tänka igen?...
    Så när östeuropeiska invandrare hör SD:s tugg, så känner de sig kanske som hemma. Lite rasse-nostalgi sådär, men tänker inte på att SD vill slänga ut även dom.
    Så lite Jackie Arklöv/lasermanne-kortslutning i huvet på dom. Utläningar som blir nassar och rassar.

    För att återknyta till tråden: Risken för att den andra biologiska förädern bidrar med låg IQ till avkomman skulle vara det största hindret för mig från att skaffa barn med en sympatisör av nämnda parti.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mor tre gånger) skrev 2017-02-19 23:42:25 följande:

    Dina fördelar i livets alla skeden kommer bli mycket sämre med åren. Pension, skolgång, jobbmöjligheter o s v.


    Ja! och det beror inte på invandrarna. Utan på privatisering av vård, vinster i vård och storföretags övervinster rent generellt - ärthjärna(förlåt!)
    Dvs precis den moderat-politik SD sympatiserar med är det som kommer ge dig sämre pension, skolgång och jobbmöjligheter i framtiden.
Svar på tråden Rätt att inte berätta för rasist att han ska bli pappa?