Inlägg från: Anonym (HAHA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HAHA)

Lämna barnen ensamma över natten?

Påven Johanna II skrev 2017-02-21 13:51:40 följande:
    Men sätter i halsen? Om det bara är en hemma? Det kan hända under hela livet och få en potentiellt fatal utgång, men bara för att det finns en sådan risk kan man ju inte stanna hemma med dem för alltid. 

Vilka ytterligheter det finns. Vi har de som går ifrån spädbarn i både bil och hem och som resonerar att börja brinna kan det ju göra om de är hemma också, och så har vi de som inte vill lämna en 14-åring i händelse av brand eller sätta-i-halsen-incidenter. 

"Brukar inte få något att äta då" - det låter helt rubbat faktiskt. Menar du allvar?
    Jag älskar att du säger att det låter helt rubbat. Skrattade högt för mig själv här i soffan :)
  • Anonym (HAHA)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-21 14:12:57 följande:
    Det lät kanske roligt, men jag menar det verkligen. Den som inte låter en 12- och en 14-åring äta något om de inte övervakas har för länge sedan passerat vanlig föräldraomtanke och omsorg och istället utvecklat något sjukligt kontrollbehov som förstås gör långt mycket mer skada än det gör nytta. Som gjort för en överförd och problematisk karaktärsneuros, tvångssyndrom eller värre. 
    Jo jag förstår att du verkligen menade det, men slutklämmen med det ordvalet var verkligen dagens bästa. :D
    Inte för att jag på något sätt vill förminska det som du pratar om som låter fullt möjligt och inte värst hälsosamt.
Svar på tråden Lämna barnen ensamma över natten?