Konstig fråga men..., HJÄLP
Hur tar jag reda på vilket elavtal man har?
Alltid haft Fortum och betalt dit via autogiro.
Nu har inte elen dragits från kontot och kommer stängas av.
Hur tar jag reda på vilket elavtal man har?
Alltid haft Fortum och betalt dit via autogiro.
Nu har inte elen dragits från kontot och kommer stängas av.
Kom precis hem och har hittat 2 fakturor. Jag har ju råkat betala 2 fakturor till Fortum men är inte kund hos dem längre.
Ska ringa "mitt" elbolag imorgon och se om jag är skyldig mer pengar MEN då måste jag får tillbaka från Fortum för att ha råd, går det???
Betalade de 2 fakturor från "min" leverantör omgående.
Betalade de 2 fakturor från "min" leverantör omgående.
Det är skitskumt att Fortum skickat fakturor om du inte är kund hos dem. Det är ju bedrägeri. Köper du elen från din elnätsleverantör?
Det är skitskumt att Fortum skickat fakturor om du inte är kund hos dem. Det är ju bedrägeri. Köper du elen från din elnätsleverantör?
Japp! Helskumt. Sen hittade jag en tredje elfaktura från något som heter Ellevio. Aldrig sett en sån faktura förut. Så skumt detta.
Läs detta!
www.fortum.com/countries/se/kundservice/nyttelnat/pages/default.aspx
Ellevio och Fortum hör ihop.
Läs detta!
www.fortum.com/countries/se/kundservice/nyttelnat/pages/default.aspx
Ellevio och Fortum hör ihop.
Fått tag på elföretaget idag. Har inte de pengar dem vill ha så jag får leva utan el några veckor/månader.
Kan man ringa delgivningsmannen och få avstängning uppskjuten några dagar med löfte om full betalning på fredag?
Eller inkasdo?
Hur kommer det sej att du missat att du bytt leverantör?
Du säger att du har autogiro, hur kommer det sej då att de dragit från Fortum om du inte längre är kund där?
Eftersom du inte är aktiv och byter elbolag så betalar du ca 20% mer än oss som är aktiva och kollar upp varje år vad som erbjuds.
Hur kommer det sej att du missat att du bytt leverantör?
Du säger att du har autogiro, hur kommer det sej då att de dragit från Fortum om du inte längre är kund där?
Eftersom du inte är aktiv och byter elbolag så betalar du ca 20% mer än oss som är aktiva och kollar upp varje år vad som erbjuds.
Jag vet inte heller vilket elbolag jag har, så jag brukar sätta in 500kr/mån till ungefär 10 elbolag varje månad, då kan man nog känna sig trygg att pengarna hamnar rätt någon gång iaf!
I morse ringde Delgivningsmannen och sa att ärendet är återdraget. Fattar ingenting.
Skulden kvarstår dock. Har ingen skuld hos elföretaget utan "enbart" hos inkasso.