• tvåbarnsmimmi

Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))

Det hela började med att jag gick upp 26 kilo vid min senaste graviditet.
    Från 64-90 kilo... efteråt gick jag bara ner till 75 men upp till 80 kilo direkt igen...

Nu när jag slutade amma min son beslöt jag mig för att prova 13- dagars diet som jag hittat, det finns många varianter. Den ska sätta igång förbränning som ska vara i 2 år om man sköter sig. (danska rikshospitalets diet)
    Jag började i söndags och slutar dieten nästa fredag.
    Då hoppas jag att jag har nått målet... att gå ner till 65 kilo som är min trivselvikt... Har ca åtta kilo kvar på 6 dagar...Grrrr

Nu har jag gått ner 7 kilo och jag känner mig så hungrig, har "lite" dåligt humör och blev förkyld, har huvudvärk... m.m

Det känns som det aldrig tar slut... Måste påpeka att jag känner stora förändringar efter bara så kort tid...
    FRÅGA.. Är det någon som gått dieten ??? och hur var det????
    Snälla skriv till mig om någon vet hur man ska hålla modet uppe..vill ju inte vara en surpuppa!!! Tackar så mycket// Mia

• Svar på tråden Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))
  • deluxe

(danska rikshospitalets diet)
    Good luck säger jag bara, du har satt din kropp på svält å iomed det så har du fått dina fettceller som tokiga efter fett, så när du börjar äta normalt igen kommer du gå upp i vikt!!!
    Tyvärr...

Man ska inte gå på såna dumma "huskurer"

• Moster S

Den dieten kommer inte från Danska Rikshospitalet, bara så att du vet... Inte en speciellt sund diet...

• Pallas

"Danska Rikshospitalets diet

Denna diet går under flera beteckningar, som till exempel Malmö Allmänna sjukhus, Sahlgrenska sjukhusets, Huddinge sjukhus eller Danska Rikshospitalets diet.

Här presenteras delar av en två veckors diet:

* Måndag: 1 kg bananer, kaffe

* Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

* Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost, kaffe, fiskbullar, morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen

* Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål

* Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin

* Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 1/2 räka, roquefortost, kaffe och kaka

* Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor, 1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner

Detta slags diet saknar helt vetenskaplig förankring. Det finns inga belägg för att just livsmedlen i denna matsedel i dessa proportioner skulle vara fördelaktiga vid en viktminskning. Valet av livsmedel förundras man också av, till exempel bacon och Roquefortost som är mycket feta livsmedel, likaså av vilka tillagningsmetoder som rekommenderas. Ägg ska stekas varannan dag, istället för att man använda ett fettsnålare alternativ, som kokta ägg. Att äta 1 kilo bananer två dagar i rad verkar också befängt för en expert. Nej, möjligen kan kaffet, som innehåller koffein, fungera något aptitnedsättande. Annars vill jag rekommendera er att välja ett bättre och godare alternativ än denna horribla matsedel."
    netdoktor.passagen.se/default.ns

• deluxe

Tro mig, den är inte bra för dig... arbetat på gym i sju år å därmed jobbat mkt ihop med riktiga dietister.

• tvåbarnsmimmi

Pallas...

Det finns nog många olika menyer för dieten... Jag äter inte så mycket som du skrev utan jag äter väldigt lite...

*Söndag: svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg kokt spenat, 1 tomat Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron

*Måndag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:1 stor skinka, 2, 5 dl naturell yoghurt, Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron.

*Tisdag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg,1 stor skiva skinka, salladsblad.Middag:Kokt selleri, 1 tomat,1 frukt.

*Onsdag:Frukost1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch:1 liter juice. 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag:1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag:Frukost 1 stor riven morot med citron.
    Lunch1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    Middag1 stor bit biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch2 hårdkokta ägg och en stor riven morot.
    Middag½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

*Lördag:Frukost 1 kopp te utan socker.
    Lunch.Ingenting.
    Middag 1 grillad lammkotlett. Färsk frukt (blanda olika sorter).

*SÖndag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt.

*Måndag: Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit.
    Lunch 1 stor skiva skinka (8-10 skivor). 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag 1 stor biff (250 gr). Sallad med olja och citron.
    1 frukt

*Tisdag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt

*Onsdag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    1 liter juice. 1 bägare yoghurt (2,5 dl).
    1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag: 1 stor riven morot med citron.
    1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    1 stor biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    2 hårdkokta ägg. 1 stor bit riven morot.
    ½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

Jag dricker 2 liter vatten om dagen oxå....Hade ni avslutat dieten??

Jag har hört att den ska sätta igång en förbränning som ska vara länge om man sköter sig och inte stoppar i sej en massa efteråt eftersom kroppen står på sparlåga.. vad hade ni gjort.//Mia

• Lola Jämtland

Läser man det där så ser man ju hur sjukt det är.....Ingen normal människa mår bra av det där!!

• Shoegal

Jag kan inte tänka mig att någon som slutfört den där dieten har hållt sin vikt speciellt länge efteråt. Sluta med dieten, ät vettigt och motionera istället.

• Fru Indosaurie

Jag hade avslutat GENAST.
    Alla typer av diet sätter kroppen på svält och det innebär att nästa gång du stoppar energi i munnen, vad det än må vara så lagrar kroppen det på en gång eftersom att den tror att den aldrig mer ska få mat..
    Det resulterar i att man går upp väldigt lätt.
    Det förvånar mig inte at du "är hungrig, har "lite" dåligt humör och blev förkyld, har huvudvärk... m.m"

Kroppen får ju på tok för lite energi!

Börja med exempelvis GI istället, lägg om din kost och dina matvanor helt, sånt här vinner man tyvärr ingenting på.

Lycka till!

• tvillingen

Som jag ha fått för mig, när kroppen står på "sparlåga"=svält så förbänner du i princip INGENTING!

Ät "förnuftigt" 5 mål om dagen

Frukost
    mellanmål
    lunch
    mellanmål
    middag
    (ev nått på kvällen)

Jag är verkligen ingen expert, men att "stressa" en viknedgång tror jag aldrig fungerar i det långa loppet.

Lycka till

Svar på tråden Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))