Inlägg från: tvåbarnsmimmi |Visa alla inlägg
  • tvåbarnsmimmi

Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))

Det hela började med att jag gick upp 26 kilo vid min senaste graviditet.
    Från 64-90 kilo... efteråt gick jag bara ner till 75 men upp till 80 kilo direkt igen...

Nu när jag slutade amma min son beslöt jag mig för att prova 13- dagars diet som jag hittat, det finns många varianter. Den ska sätta igång förbränning som ska vara i 2 år om man sköter sig. (danska rikshospitalets diet)
    Jag började i söndags och slutar dieten nästa fredag.
    Då hoppas jag att jag har nått målet... att gå ner till 65 kilo som är min trivselvikt... Har ca åtta kilo kvar på 6 dagar...Grrrr

Nu har jag gått ner 7 kilo och jag känner mig så hungrig, har "lite" dåligt humör och blev förkyld, har huvudvärk... m.m

Det känns som det aldrig tar slut... Måste påpeka att jag känner stora förändringar efter bara så kort tid...
    FRÅGA.. Är det någon som gått dieten ??? och hur var det????
    Snälla skriv till mig om någon vet hur man ska hålla modet uppe..vill ju inte vara en surpuppa!!! Tackar så mycket// Mia

• Svar på tråden Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))
  • tvåbarnsmimmi

Pallas...

Det finns nog många olika menyer för dieten... Jag äter inte så mycket som du skrev utan jag äter väldigt lite...

*Söndag: svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg kokt spenat, 1 tomat Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron

*Måndag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:1 stor skinka, 2, 5 dl naturell yoghurt, Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron.

*Tisdag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg,1 stor skiva skinka, salladsblad.Middag:Kokt selleri, 1 tomat,1 frukt.

*Onsdag:Frukost1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch:1 liter juice. 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag:1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag:Frukost 1 stor riven morot med citron.
    Lunch1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    Middag1 stor bit biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch2 hårdkokta ägg och en stor riven morot.
    Middag½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

*Lördag:Frukost 1 kopp te utan socker.
    Lunch.Ingenting.
    Middag 1 grillad lammkotlett. Färsk frukt (blanda olika sorter).

*SÖndag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch 2 hårdkokta ägg. 1 skiva skinka (8-10 skivor). Sallad.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt.

*Måndag: Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit.
    Lunch 1 stor skiva skinka (8-10 skivor). 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag 1 stor biff (250 gr). Sallad med olja och citron.
    1 frukt

*Tisdag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt

*Onsdag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    1 liter juice. 1 bägare yoghurt (2,5 dl).
    1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag: 1 stor riven morot med citron.
    1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    1 stor biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    2 hårdkokta ägg. 1 stor bit riven morot.
    ½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

Jag dricker 2 liter vatten om dagen oxå....Hade ni avslutat dieten??

Jag har hört att den ska sätta igång en förbränning som ska vara länge om man sköter sig och inte stoppar i sej en massa efteråt eftersom kroppen står på sparlåga.. vad hade ni gjort.//Mia

• tvåbarnsmimmi

Glad att många säger sin åsikt här....
    Känner trots allt ett hopp efter att få läsa vad ni tycker.
    Har precis ätit min rostade macka utan smör och fått i mig min efterlängtade kopp kaffe.. Mums va gott!! (( 22 timmar sen jag fick i mig någonting))

De första dagarna var ja väldigt sötsugen, tänkte på allt smaskigt jag kunde få äta sen...
    Efter några dagar förvandlades det till ett sug efter all mat.. sådant jag inte brukar äta..

Nu har jag tänkt till och ska välja min mat med största omsorg... Gjorde inte det tidigare!
    Sluta äta GLASS som e så mumsigt, i alla fall om veckodagarna.. Ska göra veckomenyer som kan va lättare att följa än att sticka till Mc donalds när man inte har tid att göra mat!!

Min normala vikt är mellar 59-64 kilo och min kropp håller inte när jag spelar INNEBANDY.. Jag spelade tidigare i division tre... Men nu får jag nöja mig med att spela för skoj skull!!

När jag vägde 80 kilo så var det jobbigare att gå promenader med barnen... Nu kommer jag att orka mer!!!

Längtar till fredag då det är sista dagen på min diet.... om jag orkar så långt!!!

Fortsätt att skriva era åsikter... det är upppmuntrande// Kramar till er alla!!

• tvåbarnsmimmi

Jag har aldrig förr behövt att gå någon diet. Har varit nöjd med min kropp i stort sett... Men nu när jag gick upp så mycket efter graviditeten satt verkligen sina spår.

Ville nästan inte visa mig för min man, tyckte att jag var ful med all övervikt,, mitt självförtroende försvann totalt, blev svartsjuk på min man när han gick ut och kom hem sent eller tidigt på morgonen, blev grälsjuk osv

Det återstår att se efter att dieten är slut hur jag kommer att se ut.... ska inte stoppa i mig choklad även om min man sitter framför mig och munsar på ett!!
    (Han är chokladberoende)

Miss Kitty: Tack för tipset om Aftonbladets viktklubb... ska kolla det sen!!!

Fortsätt gärna att skriva vad ni tycker är bra och dåligt!! /// Mia

• tvåbarnsmimmi

Tänkte fråga......

Någon som har bra förslag för hur jag ska göra nu efter dieten för att inte chocka kroppen???? mjukstarta så att säga

Vet att man går upp lite efteråt men jag vill ju ändå inte gå upp igen...

• tvåbarnsmimmi

Tjena alla som skriver här i tråden.....!!!

Nu är jag färdig med min diet... gick ner 8 kilo på 13 dagar...Suck!!!
    Jag hade hoppats på stort mirakel för att kunna gå ner mer, men nu kommer jag orka så mycket mer. Min första dag idag så åt jag en smörgås till frukost hade ost på... det var mumsigt och jag orkade knappt hela... Orkade inte lunch... middagen blev en liten portion. Sedan var jag proppmätt... Skulle äta något gott till kvällen, men jag skiter i det för jag är mätt och belåten... Nu vet jag nog varför jag inte har gått ner förut, jag äter på kvällarna när jag är ensam, min man är alltid hos sin kompis eller så tränar han. Han tränar 3 ggr i veckan och spelar 1-2 matcher på helgen.

Jag har verkligen ork till att börja röra på mig nu och ska fortsätta att gå ner till 60 kilo...

• tvåbarnsmimmi

Snobben: Jag vet att jag äter för lite, därför går jag upp i vikt...
    Nu när jag är färdig med min diet så känns det som om jag har mer ork...
    Frukost har jag alltid hoppat över tidigare, men inte nu... Men jag håller mig mätt så länge även om jag håller igång hela dagarna... Vet att man ska äta lite och ofta.

ska bli stor förändring nu när det gäller mat tiderna!!

• tvåbarnsmimmi

Hej Jennybates
    Det finns nog många olika menyer för dieten... Jag äter inte så mycket som andra skrev utan jag äter väldigt lite...

*Söndag: svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg kokt spenat, 1 tomat Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron

*Måndag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:1 stor skinka, 2, 5 dl naturell yoghurt, Middag:1 stor biff, salladsblad,olja citron.

*Tisdag:svart kaffe, 1 sockerbit. Lunch:2 ägg,1 stor skiva skinka, salladsblad.Middag:Kokt selleri, 1 tomat,1 frukt.

*Onsdag:Frukost1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch:1 liter juice. 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag:1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag:Frukost 1 stor riven morot med citron.
    Lunch1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    Middag1 stor bit biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Lunch2 hårdkokta ägg och en stor riven morot.
    Middag½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

*Lördag:Frukost 1 kopp te utan socker.
    Lunch.Ingenting.
    Middag 1 grillad lammkotlett. Färsk frukt (blanda olika sorter).

*SÖndag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt.

*Måndag: Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit.
    Lunch 1 stor skiva skinka (8-10 skivor). 1 bägare naturell yoghurt (2,5 dl).
    Middag 1 stor biff (250 gr). Sallad med olja och citron.
    1 frukt

*Tisdag:Frukost 1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    Middag Kokt selleri. 1 tomat. 1 frukt

*Onsdag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    1 liter juice. 1 bägare yoghurt (2,5 dl).
    1 hårdkokt ägg. 1 riven morot. 1 liten bägare keso.

*Torsdag: 1 stor riven morot med citron.
    1 stor bit kokt torsk/kyckling med citron och en liten klick smör.
    1 stor biff (250 gr). Sallad med selleri.

*Fredag:1 kopp svart kaffe. 1 sockerbit. 1 skiva rostat bröd.
    2 hårdkokta ägg. 1 stor bit riven morot.
    ½ grillad kyckling (utan skinn). Sallad med citron och olja.

Jag dricker 2 liter vatten om dagen oxå....

Jag har hört att den ska sätta igång en förbränning som ska vara länge om man sköter sig och inte stoppar i sej en massa efteråt eftersom kroppen står på sparlåga..

Nu efteråt mår jag kanon, men det var en tuff diet och det krävs att man har någon som stöttar!!!!!!

• tvåbarnsmimmi

Kan säga att metoden fungerade inte i långa loppet.....!!!!

Det är matvanorna som måste ändras och inte tillfälliga lösningar som jag desperat var tvungen att prova.... Jag har gått upp lite efter att dieten är avslutad... Lika fort som två kilo försvann så kom de tillbaka....

Jag har aldrig förr bantat eller gått på diet men visst blev jag glad åt de 8 kilo som försvann på 13 dagar..

Det bästa med att gå ned i vikt är ju trots allt att ha tålamod och låta det ta sin lilla tid... gå till dietist, viktväktarna osv

Känns som att i dagens samhälle har man inte tid och pengar för att just gå ned i vikt.

Såå till Er som vill prova metoden som jag skrev om är INTE att rekomendera...
    Önskar alla lycka till och kommer ni på någon annan metod så skriv.... Kämpar vidare med mina återstående kilon.// Mia

• tvåbarnsmimmi

Lättare sagt än gjort... det är svårt att ändra vanor.. men visst går det om man har viljan!! Visst gav det mig en kick och visst varade den i minst två timmar....

Jag ska ta i ordentligt nu när jag orkar springa fortare på innebandyn.... ser fram emot tävlingen på lördag!!

Ps! Jag blev av med sötsuget och kan se min man vräka i sig choklad utan några problem!!! SKÖNT!!!!

Svar på tråden Gått ner 7 kilo på sju dagar..... ((sugen på mat))