• abovePolitico2017

Kraftigt motanmälan mot grov kvinnofridskränkning

Jag har blivit anmäld för grov kvinnofridskränkning på falska grundar. Jag har gjort motanmälan med falska tillvitelser och ofredande. Hur kan jag kraftigt motanmäla mot grov kvinnofridskränkning?

• Svar på tråden Kraftigt motanmälan mot grov kvinnofridskränkning
  • Anonym (Mdndnd)

Skriv anmälan med VERSALER SÅ DE FÖRSTÅR ATT DU MENAR ALLVAR

• Anonym (fniss)

Men va?..... du kan ju bara neka, det finns inget annat du kan göra nu

• Anonym (T)

Det är vanligt att män som misshandlar kvinnor gör en motanmälan så det är kanske inte det smartaste draget om du faktiskt är oskyldig. Det sämsta du kan göra nu är att framstå som hämndlysten eftersom det är ett klassiskt beteende för kvinnomisshandlare. Polisen och rättsväsendet har sett det mönstret otaliga gånger så försök att undvika det. 
    Är du oskyldig ska du agera lugnt, sansat och sakligt, oavsett hur förbannad du än är på kvinnan i fråga. Har hon ljugit ihop allt, saknar skador och bevis så lär det inte leda till någonting.  

• abovePolitico2017
    Anonym (T) skrev 2017-02-20 20:27:04 följande:

Det är vanligt att män som misshandlar kvinnor gör en motanmälan så det är kanske inte det smartaste draget om du faktiskt är oskyldig. Det sämsta du kan göra nu är att framstå som hämndlysten eftersom det är ett klassiskt beteende för kvinnomisshandlare. Polisen och rättsväsendet har sett det mönstret otaliga gånger så försök att undvika det. 
    Är du oskyldig ska du agera lugnt, sansat och sakligt, oavsett hur förbannad du än är på kvinnan i fråga. Har hon ljugit ihop allt, saknar skador och bevis så lär det inte leda till någonting.  

Visst, man kan ju låta bli att anmäla och även där kan man bli misstänkt för att man inte agerar och håller tyst, eller hur?. Slutsatsen är om man motanmäler eller inte motanmäler är man alltid skyldig, är det inte så?
  • Anonym (q)

Vad menas med en "kraftig motanmälan"? En motanmälan kan väl bara vara, tja, en motanmälan? Antingen håller man med om det man anklagats för eller inte, liksom. 

• Anonym (T)
    abovePolitico2017 skrev 2017-02-20 21:40:25 följande:
    Visst, man kan ju låta bli att anmäla och även där kan man bli misstänkt för att man inte agerar och håller tyst, eller hur?. Slutsatsen är om man motanmäler eller inte motanmäler är man alltid skyldig, är det inte så?
    Nej, det är inte misstänkt att inte agera i en sådan situation. Man blir förstås chockad och upprörd om man blir oskyldigt anklagad men att "ge igen" ser inte bra ut. Rådfråga en jurist i stället och ligg lågt. Du ska framstå som lugn och sansad. Ta framför allt inte kontakt med den här kvinnan på något sätt.
    Jag vet ju ingenting om din bakgrund (tidigare domar etc.) eller vad som verkligen hände, (hoppas att jag inte ger råd till en verklig kvinnomisshandlare), men ta inga förhastade beslut i det här läget.
  • Anonym (Kim)
    abovePolitico2017 skrev 2017-02-20 21:40:25 följande:
    Nej, så är det inte.

En motanmälan - eller flera - gör inte hennes anmälan mindre sann. 
    Du blir inte heller mer skyldig för att du låter bli att motanmäla. Som någon annan tidigare skrev så behöver du bara behålla lugnet, besvara alla frågor lugnt och sakligt så kommer du också att finnas oskyldig om du är det.

Att börja misstänkliggöra och kasta skit på henne är däremot att spela henne i händerna för det är precis så kontrollerande misshandlande män beter sig när de håller på att förlora kontrollen....
  • abovePolitico2017
    Anonym (T) skrev 2017-02-20 21:49:39 följande:
    Nej, det är inte misstänkt att inte agera i en sådan situation. Man blir förstås chockad och upprörd om man blir oskyldigt anklagad men att "ge igen" ser inte bra ut. Rådfråga en jurist i stället och ligg lågt. Du ska framstå som lugn och sansad. Ta framför allt inte kontakt med den här kvinnan på något sätt.
    Jag vet ju ingenting om din bakgrund (tidigare domar etc.) eller vad som verkligen hände, (hoppas att jag inte ger råd till en verklig kvinnomisshandlare), men ta inga förhastade beslut i det här läget.
    Tack för rådet. Nej, jag har ingenting i registret sedan tidigare. Jag är så lugn som jag kan vara med tanke på jag inte har kunnat få träffa mina små barn eftersom mamman och hennes advokat använder grov kvinnofridskränkning som underlag för att hålla mig borta från barnen. 
    Jag har fått höra vid flera tillfällen, t ex från Pappa-barn föreningen att jag måste ringa åklagaren för att kalla in mig på ett förhör snarast. Jag fick först reda på anmälan i slutet av oktober i samband med första muntliga förberedelsen vid TR. Både jag och min advokat har ringt åklagaren två gånger hittills (dec och jan). Bör jag ringa åklagaren igen för att kalla mig till förhör snarast?
  • abovePolitico2017
    Anonym (Kim) skrev 2017-02-20 21:53:18 följande:
    Nej, så är det inte.

En motanmälan - eller flera - gör inte hennes anmälan mindre sann. 
    Du blir inte heller mer skyldig för att du låter bli att motanmäla. Som någon annan tidigare skrev så behöver du bara behålla lugnet, besvara alla frågor lugnt och sakligt så kommer du också att finnas oskyldig om du är det.

Att börja misstänkliggöra och kasta skit på henne är däremot att spela henne i händerna för det är precis så kontrollerande misshandlande män beter sig när de håller på att förlora kontrollen....
    Det låter klokt det du säger men man blir ju frustrerad av att se hur lögnerna vinner.
    Det värsta av allt är att de använder grov kvinnofridskränkning som ett underlag för att inte låta mig träffa barnen (2.5 år och 8 månader gamla). Även om jag bevisar i framtiden att jag är oskyldig, kan mammans advokat fortfarande dra upp "kontinutitesprincipen" så att det slutar med ensamvårdnad till mamman i alla fall som är ursprungligen från Tyskland. 
  • Anonym (T)
    abovePolitico2017 skrev 2017-02-20 21:55:58 följande:
    Tack för rådet. Nej, jag har ingenting i registret sedan tidigare. Jag är så lugn som jag kan vara med tanke på jag inte har kunnat få träffa mina små barn eftersom mamman och hennes advokat använder grov kvinnofridskränkning som underlag för att hålla mig borta från barnen. 
    Jag har fått höra vid flera tillfällen, t ex från Pappa-barn föreningen att jag måste ringa åklagaren för att kalla in mig på ett förhör snarast. Jag fick först reda på anmälan i slutet av oktober i samband med första muntliga förberedelsen vid TR. Både jag och min advokat har ringt åklagaren två gånger hittills (dec och jan). Bör jag ringa åklagaren igen för att kalla mig till förhör snarast?
    Du ska inte ta råd från någon pappa-barnförening utan från en jurist. Jag kan inte råda dig till någonting på ett nätforum eftersom jag inte har hela storyn och för att det vore oansvarigt.  Skaffa en jurist omedelbart om du inte har en. 

Om det är sant att du inte har fått träffa dina barn och att hon ljuger så har hon ett uselt ombud eftersom det är kardinalfel i alla familjerättssammanhang, eller så är det inte hela sanningen. Du kanske har gjort något mot henne men själv anser att det inte var misshandel, vilket också vore rätt typiskt.   
Svar på tråden Kraftigt motanmälan mot grov kvinnofridskränkning