Kraftigt motanmälan mot grov kvinnofridskränkning
Jag har blivit anmäld för grov kvinnofridskränkning på falska grundar. Jag har gjort motanmälan med falska tillvitelser och ofredande. Hur kan jag kraftigt motanmäla mot grov kvinnofridskränkning?
Jag har blivit anmäld för grov kvinnofridskränkning på falska grundar. Jag har gjort motanmälan med falska tillvitelser och ofredande. Hur kan jag kraftigt motanmäla mot grov kvinnofridskränkning?
Du skrev precis det jag hade i tankarna. Tack!
Så slutsatsen är att de skyldiga kan lura samhället genom att vara tysta och inte skapa så många vågor. Å andra sidan en oskyldig person kan straffas för hen känner sig maktlös och frustrerad?
Gällande forskning: jag som har arbetat inom forskningsvärld i många år, kan jag tilläga forskning är oftast baserad på teorier som inte alltid går att utföra i praktiken. Att förstå en människas beteende är extremt svårt. Och det räcker verkligen inte med totalt 2 timmar på möte med familjerätten för att avgöra barnen och familjens öde i dagsläge.
Jag tyckte ditt förslag är bra! För jag vet att jag blir frustrerad av att inte få träffa mina barn och det verkar nog inte komma ut rätt när jag skriver eller pratar. Men vem skall man prata med i sådana fall? Förslag?
Du skrev precis det jag hade i tankarna. Tack!
Så slutsatsen är att de skyldiga kan lura samhället genom att vara tysta och inte skapa så många vågor. Å andra sidan en oskyldig person kan straffas för hen känner sig maktlös och frustrerad?
Gällande forskning: jag som har arbetat inom forskningsvärld i många år, kan jag tilläga forskning är oftast baserad på teorier som inte alltid går att utföra i praktiken. Att förstå en människas beteende är extremt svårt. Och det räcker verkligen inte med totalt 2 timmar på möte med familjerätten för att avgöra barnen och familjens öde i dagsläge.
Så oskyldiga människor känns igen på att de vänder andra kinden till, menar du? Det tycker jag personligen låter helt bisarrt. Jag har aldrig slagit någon i hela mitt liv men skulle jag bli falskeligen anklagad för det eller något annat brott kan jag försäkra dig om att jag skulle vidta absolut alla tänkbara åtgärder som stod mig till buds.
För övrigt tycker jag att kvinnor som ljuger (och kvinnor på försvarar och hejar på lögnerna) är lika vidriga som skitstövlar sim slåss.
Så du har blivit amäld för grov kvinnofridskränkning? Hur länge sedan och vad är statusen? Har åtal väkts? Har du fått en försvarare?
Vad är status i vårdnadstvisten? Är huvudförhandling genomförd och fnns det faställd dom på vårdnad och umgänge? Om så är fallet har du diskuterat domen med ditt ombud? Tänker du väcka ny talan?
I din anmälan om falsk tillvitelse, status? Är åtal väkt? Vad säger polis och åklagare?
Hade jag varit det hade jag inte vetat mer om hur de flesta agerar, jag hade bara vetat hur JAG reagerade i den situationen.
Som sagt. Det ÄR svårt att försvara och anfalla samtidigt, så de flesta gör allt för att rentvå sig själv i stället för att lägga energi och tid på att anmäla tillbaka vilket inte ger någon extra tyngd åt sin oskuldsförsäkran.
Så du har blivit amäld för grov kvinnofridskränkning? Hur länge sedan och vad är statusen? Har åtal väkts? Har du fått en försvarare?
Vad är status i vårdnadstvisten? Är huvudförhandling genomförd och fnns det faställd dom på vårdnad och umgänge? Om så är fallet har du diskuterat domen med ditt ombud? Tänker du väcka ny talan?
I din anmälan om falsk tillvitelse, status? Är åtal väkt? Vad säger polis och åklagare?