• Mysan93

Min & sambons första barn

Hej allihopa!

Jag plussade efter att jag & sambon försökt i 3 månader, vilket kändes underbart :)

Jag är dock orolig för att det inte ska finnas en levande liten varelse där inne så efter jag bokat en inskrivning bokade jag ett ultraljud ( alltså i v9? ) tror jag de blir.. blir kanske mer v10 om jag räknat rätt (jag är dålig på detta) ska vara V5 nu alltså 4+3.

Har lite smärta vid blygläpparna ibland, har mensvärk och en otroligt trög mage.

Brösten har fått mer ådror och blivit liite större.

Jag har annars inga gravidsymtom, känner mig inte gravid mer än att mensen inte kommer och jag plussar ju såklart på alla test jag testat,

Har ont i svanken också.

Eftersom det är första barnet jag och sambon eller första barnet jag någonsin velat behålla (gjort en abort för några år sen) så är jg smått nervös för vad man kommer mötas av på ultraljudet..

Är jag helt knäpp som bokar ett sådant tidigt ultraljud?

Jag fyller år den 2april och vi ska bjuda över våra familjer och berätta den stora nyheten men vill såklart först höra ett hjärtljud :)

Jag vet att man inte får några svar som är 100% här men tänkte om någon känt likadant men ändå fått fullfölja sin graviditet eller om de är tecken på något annat?

Inga symtom som sagt, blir nervös :(

• Svar på tråden Min & sambons första barn
  • Lynxsa

Mina symtom kom inte förens v 6-7. Det har gällt alla tre graviditeter. Då kom illamåendet och blev väldigt luktkänslig.

Så var glad så länge du slipper tråkiga och jobbiga symtom som illamående och foglossning. Men visst förstår jag att man vill känna att något är på gång i kroppen

• Carambolan

Jag brukar inte heller få symptom förrän runt vecka 6.

• Mysan93

Försöker leva normalt och bara vara lycklig att vi förhoppningsvis får se vår lilla skrutt i vinter men det finns alltid en gnutta oro :)

Jag hoppas verkligen de är ett hjärta som slår och att man kan se att allt finns där de ska :)

• Mysan93

Jag ber om ursäkt för min stavning och för hur jag sätter ord, min hjärna hänger inte med alla längre haha.

Förvirrad som en yr höna känner jag mig som :P

• bfaigusti17

Mina symptom kom i vecka 6, sen kraftigt illamående till vecka 8 som då försvann totalt. Väldigt skönt att slippa illamåendet men blev ju såklart väldigt orolig och var inställd på MA. Gick lite lugnande besked av min barnmorska som bara varit med om ett fall av MA under hennes 1,5 år som barnmorska, men trodde ändå att min graviditet inte resulterat i ens ett foster. Gjorde privat ultraljud vecka 13+2 och fick då se en sprattlande liten bebis med hjärtljud! Är nu i vecka 16 :) Så trots uteblivna symtom så är det nog vanligt att ändå vara gravid :)

• Mysan93

Känns lugnande :) längtar efter att få höra ett hjärtljud och sedan lite senare få en bild på bebis trots att alla ser likadana ut så är ens egna de mest vackra man sett ( antar jag hehe ) ????????

• mixXi

Grattis till plusset. Jag var precis likadan. Kände inga symtom alls i början bortsett från att jag blev svullen om magen i v9 typ. Var supernervös inför ultraljudet (i v12) Men se där inne fanns en levande liten varelse!! =D

I v 13 kom kissnödigheten och i v 14 fick jag en otrolig trötthet. Alla graviditeter är olika och det man läser om hur det "ska" vara är bara det vanligaste. Läste i min app jag har t.ex att tröttheten skullle försvunnit i v14. Men det var först då den kom hos mig.

• babydreams

Grattis till plusset! :D jag och min sambo väntar också vårt första barn, är i vecka 19 nu. Vi gick på ett vul i vecka 9+2 (vecka 10) och där låg en liten mini-bebis och rörde på sig med ett pickande hjärta. Det var en så underbar känsla att se det lilla livet och verkligen få svart på vitt att någon befann sig där inne, så tycker inte alls att det är onödigt!

Mina symtom kom ungefär i vecka 7, med illamående, trötthet, andfåddhet, ömma bröst och hela paketet.. innan dess kände jag ingenting, kanske var tröttare än vad jag brukar men det trodde jag berodde på min förkylning som jag hade då.

Stort lycka till på ultraljudet och med hela graviditeten <3

• Jemp

Jag förstår dig absolut! Hade jättesvårt att förstå att jag var gravid, fick vänta till kub v 12 men hade gärna gjort tidigare ul bara för att få det bekräftat.

Allt gick bra, sonen fyllde nyss ett.

Svar på tråden Min & sambons första barn