Inlägg från: Mysan93 |Visa alla inlägg
  • Mysan93

Min & sambons första barn

Hej allihopa!

Jag plussade efter att jag & sambon försökt i 3 månader, vilket kändes underbart :)

Jag är dock orolig för att det inte ska finnas en levande liten varelse där inne så efter jag bokat en inskrivning bokade jag ett ultraljud ( alltså i v9? ) tror jag de blir.. blir kanske mer v10 om jag räknat rätt (jag är dålig på detta) ska vara V5 nu alltså 4+3.

Har lite smärta vid blygläpparna ibland, har mensvärk och en otroligt trög mage.

Brösten har fått mer ådror och blivit liite större.

Jag har annars inga gravidsymtom, känner mig inte gravid mer än att mensen inte kommer och jag plussar ju såklart på alla test jag testat,

Har ont i svanken också.

Eftersom det är första barnet jag och sambon eller första barnet jag någonsin velat behålla (gjort en abort för några år sen) så är jg smått nervös för vad man kommer mötas av på ultraljudet..

Är jag helt knäpp som bokar ett sådant tidigt ultraljud?

Jag fyller år den 2april och vi ska bjuda över våra familjer och berätta den stora nyheten men vill såklart först höra ett hjärtljud :)

Jag vet att man inte får några svar som är 100% här men tänkte om någon känt likadant men ändå fått fullfölja sin graviditet eller om de är tecken på något annat?

Inga symtom som sagt, blir nervös :(

• Svar på tråden Min & sambons första barn
  • Mysan93

Försöker leva normalt och bara vara lycklig att vi förhoppningsvis får se vår lilla skrutt i vinter men det finns alltid en gnutta oro :)

Jag hoppas verkligen de är ett hjärta som slår och att man kan se att allt finns där de ska :)

• Mysan93

Jag ber om ursäkt för min stavning och för hur jag sätter ord, min hjärna hänger inte med alla längre haha.

Förvirrad som en yr höna känner jag mig som :P

• Mysan93

Känns lugnande :) längtar efter att få höra ett hjärtljud och sedan lite senare få en bild på bebis trots att alla ser likadana ut så är ens egna de mest vackra man sett ( antar jag hehe ) ????????

• Mysan93

Åh va underbara ni alla är !!

Nu blev jag lycklig och glad och otroligt förväntansfull :) <3

• Mysan93

Vi ska njuta !

Började blöda igår, fortsatte idag och vi åkte in till Gynakuten, efter några timmar kom vi in och fick se en lite krabat med ett tickande hjärta.

7+2 veckor är vi i precis som jag trodde vilket kändes bra.

Men nu har jah bruna "blödningar" med klumpar och strängar i..

vi var nyss på gyn och då såg de bra ut, men är så rädd :( men som sagt de såg bra ut och blödningen var de inget hon kunde hitta anledning till.

Ska man slappna av tycker ni?

Man är verkligen orolig från dagen man plussar på Stickan tills man själv en dag dör i ålderdom hehe, låter hemskt men oron finns föralltid antar jag, nu ska jag vila tills de inte blöder mer :) inga fler tunga lyft (jobbar på lstbilsverkstad)

• Mysan93

Det var värt väntan på akuten för att få de konstaterat att allt såg bra ut, embryonet växer som de ska och de finns något som klappar på :) är jätte lycklig men är samtidigt så sjukt rädd för de kommande månaderna och för förlossningen.. börjar på riktigt bli rädd !! Haha redan liksom :O

• Mysan93

Nu kommer de färskt blod igen, varit hemma från jobbet och vilat men tog en promenad igår.

Läkaren såg inte vart ifrån de kunde blöda när vi var in utan de sker bara vissa.. tror ni det är ofarligt? Har någon annan blödigt till och från såhär men ändå fullföljt sin graviditet?

Ska på ultraljud om 1 vecka och inskrivning om 2.. jag slappnar inte av förens vi ser en bebis om 1 vecka känner jag, otroligt frustrerande.

Hade lite smärta igår, som mensvärk men de hör väl till, typ.

Frustrerande och jobbigt att vara orolig såhär från dag 1

• Mysan93

Okej, tack så mycket för svar :) ska försöka stressa ner, är hemma från jobbet den här veckan iaf för säkerhetensskull :)

Svar på tråden Min & sambons första barn