Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

BIM Mars 2017

Lifl skrev 2017-03-14 20:01:57 följande:

Hej allihop!

Jag hoppar in här bland alla hoppfulla blivande mammor

Jag och maken hoppas på att bli gravida med vårt andra barn här så småningom. Har bim på söndag men jag har redan missbrukat ett antal grav-test. Man hoppas och hoppas! Så idag har jag beställt ÄNNU mer gravtest...

När vi fick vår son så hade vi sex EN gång under den menscykeln, och det resulterade i en fantastisk son. Jag hade verkligen inte räknat med att bli gravid så första testet tog jag på bim+5, molvärken hade börjat på bim+3, och satte jag in menskopp i väntan på mensen... så helt oförberedd men SÅ tacksam.

Den här gången känner jag mig SÅ sugen på att bli gravid, och jag tror mig ha symtom:

- konstig smak i munnen

- luktsinnet är känsligare (eller är det jag som letar?)

- i helgen hade jag stickningar i tjejmagen

- jag läkte råmjölk från bröstet när sonen klämde på det i morse (nån som vet om det är ett tecken? Jag slutade amma sonen i julas, då var han 20 månader)

Kan man ha såna här symtom utan att få ett positivt test? Känner mig SÅ jävla nojjig och besatt! Sen är säkert allt bara sken-graviditet i allafall...

//Lina

Jag har också BIM på söndag! Kände stickningar i helgen precis som du, men vågar inte hoppas på annat än att jag inbillade mig... Håller tummarna för dig :) Inte vågat testa något själv än och jag har inga såna "tidiga tester" hemma... Känns onödigt att använda ett vanligt!
  • Hedblomster
    tomten12 skrev 2017-03-15 13:21:01 följande:

En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...

Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över. 

Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig. 

Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet. 

Eller är det fel tycker ni?

Min sambo har liiite koll, tex "nu var det ca två veckor sen du hade mens" men jag berättar inte mer exakt. Vill inte att det ska bli pressat att ha sex på specifika dagar och så vill jag kunna överraska när/om det tar sig :) Om han hade velat vara mer inblandad och veta exakt hade jag berättat men han har inte uttryckt något sånt så... Han vet inte heller exakt när jag ska ha mens nästa gång osv. Tycker inte det är fel!
  • Hedblomster
    Skrutt 83 skrev 2017-03-15 14:19:15 följande:

Hej tjejer!

Är på äl+7 idag och tycker tiden seeeegar sig fram!! På fredag på äl+9 blir första testet, kastas mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Känns för bra för att vara sant om det skulle ha tagit sig så därför vågar jag inte hoppas. Inga extrema symtom heller så därför har jag inget större hopp. Brösten ömmar lite men de gör dem alltid mellan äl och mens, har lite lotionflytningar men inte extremt mkt så det utmärker sig.. det största skulle nog kunna vara stickningarna jag känt runt livmodern, och lite små molande till och från..

Går och lägger mig mkt tidigare än vanligt inte så mkt för att jag är trött som det är för att jag vill komma en dag närmre testdag. Är förväntansfull att vakna varje morgon för att se om tempen håller sig fortsatt hög. Skadad man är, haha!!!

Jag veeeet, tiden går så långsamt.... Är på äl+10 idag och tog ett test imorse av någon dum anledning. Inte ett sådant testa tidigt-test utan ett vanligt och det var såklart toknegativt! Har också ömma bröst men det har jag precis som du vanligtvis också, har haft lotionflytningar och stickningar också men tror jag inbillar mig. Känner mig nästan 100% säker på att det inte har blivit något denna gång men man hoppas ju ändå! Nåväl, tiden går ju oavsett om det känns långsamt eller inte... 
  • Hedblomster
    tomten12 skrev 2017-03-16 08:20:45 följande:
    Detta är väl inget spökstreck? Inte mixtrat ngt med bilden.. den är au naturel
    Jag ser strecket väldigt tydligt!
  • Hedblomster
    Då är jag inne på cd 26... Ingen mens på gång än men den skulle kunna komma på onsdag och det vore inget konstigt för mig, så. Är dock extreeeemt uppblåst och var lite illamående imorse. Men det beror nog på att jag ätit något dåligt samt att jag drömde att jag tokkräktes inatt vilket satt i när jag vaknade ;) 
  • Hedblomster
    tomten12 skrev 2017-03-16 08:25:51 följande:
    Egentligen gör väl jag det med.. Men det känns för bra för att vara sant så man vill få det bekräftat från annat håll. 

Har varit upp å kissat i natt så det kan nog inte klassa som morgonurin ens..
    Jag vågar säga grattis!!! Härligt!
  • Hedblomster
    Skrutt 83 skrev 2017-03-17 06:26:33 följande:

Stort fett NEGATIVT test imorse... tänkte väl att det var för bra för att vara sant att det skulle tagit sig :( äl+9 idag så fortfarande tidigt men har ändå gett upp. Ställer in mig på nya försök

Tråkigt! :( Själv är jag på äl+12 TROR jag (gjorde inga äl-test den här månaden) och hade också ett väldigt tydligt negativt resultat imorse... 
  • Hedblomster

BIM idag (enligt kalender) men negativt test och ingen mens än, men den kan komma senare... Eller inom några dagar, jag har lite oregelbunden cykel. Nästa månad blir det ägglossningstest för mer koll!

• Hedblomster
    jhk88 skrev 2017-03-19 11:47:01 följande:
    Hoppas nästa månad är er månad! <3 Tänkte också köra med ägglossningstest nästa månad för att få mer koll. Tror inte att det har tagit sig denna månad för oss heller, testat med test som ska mäta låååga nivåer av hcg men det var negativt idag, BIM-2/3...
    Tack detsamma! <3 Ja jag tror det kan vara bra, just nu gissar jag lite... Mensen kom inte idag när den borde så ägglossningen kan ju ha varit senare än jag trodde... förra månaden var dock mensen 5 dagar tidig så ja, den är inte precis regelbunden. Kan vara bra att få mer koll! Håller tummarna för april!
  • Hedblomster

Ingen mens idag heller (trodde BIM+1) men väldigt negativt test. ÄL måste ha varit senare än jag trodde... Nåväl, den dyker väl upp. 

• Hedblomster

Åååååh jag hade så önskat att det skulle bli något... Fånig som jag är sitter jag på Kappahls sida och tittar på Newbiekläder, 3 för 2 men jag har ingen att köpa till... Bara att gå vidare till apriltråden och hoppas på det! Förr eller senare ska det väl ta sig. 

• Hedblomster
    jhk88 skrev 2017-03-20 15:39:31 följande:
    Jag utnyttjade det erbjudandet hos Kappahl för sonen behövde ytterkläder till i vår, så det följde med en pyjamas/overall, tappat namnet på dem :D ;) Hade sagt att jag inte skulle köpa något förrän plusset var ett faktum men kunde inte hålla mig när jag fick den gratis :D
    Haha i det läget hade jag också utnyttjat erbjudandet! Perfekt ju :)
  • Hedblomster

Har väntat på mensen sen igår och nu kom en typ ljusrosa flytning på papperet... Brukar få riktigt ONT av mensvärk och störtflod så det är lite konstigt men känns ju samtidigt väldigt typiskt att kroppen ska bete sig annorlunda just när man hoppas på nånting...

• Hedblomster

Tyckte jag skrev ett inlägg imorse men hittar det inte så skriver igen: Inatt kom äntligen mensen! Och jag säger äntligen för att jag förstod att jag inte var gravid ändå och jag vill bara få till nästa ägglossning nuuuuu :) Hoppar till april-tråden. Önskar er alla lycka till!

Svar på tråden BIM Mars 2017