• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • orzia1
    Mimipig skrev 2017-03-12 23:04:00 följande:

Jag kunde inte låta bli att kika på nästa cykel och beräknad ÄL. 2/4. Så jag kollade bf baserat på det: 24 december.

Då håller jag tummarna för en december/ jul bebis
  • orzia1

Beklagar till alla som fått mens. Hoppas det tar sig nästa månad för er.

Själv inväntas det ägglossning fortfarande

• Ulrika34

LUTENSFAS? Kan nån förklara för mig vad det betyder och innebär? När jag googlar på det får man ingen riktig info. Som jag har förstått det har jag en lutensfas på 16 dagar, vad innebär det med fördelar/ nackdelar för mig?

• Mila
    Ulrika34 skrev 2017-03-13 08:30:52 följande:

LUTENSFAS? Kan nån förklara för mig vad det betyder och innebär? När jag googlar på det får man ingen riktig info. Som jag har förstått det har jag en lutensfas på 16 dagar, vad innebär det med fördelar/ nackdelar för mig?

Det ä fasen mellan ägglossning och mens. Om du får mens på äl+17 så har du en luthelfas på 16 dagar.

16 är nog väldigt bra :) vet inte om det finns nackdelar med lite längre luthelfas.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • royce
    Ulrika34 skrev 2017-03-13 08:30:52 följande:

Mila skrev 2017-03-13 08:35:01 följande:
    Det ä fasen mellan ägglossning och mens. Om du får mens på äl+17 så har du en luthelfas på 16 dagar.

16 är nog väldigt bra :) vet inte om det finns nackdelar med lite längre luthelfas.

12-16 dagar är det "normala", om man nu ska använda det ordet.
    En för kort lutealfas, mindre än 10 dagar, sägs kunna försvåra för en graviditet att inträffa för att kroppen inte får tillräckligt mycket tid på sig att uppfatta att ägget är befruktat och då istället kan råka stöta ut det innan det har fått tid att fästa sig och börja ge signaler att det vill stanna kvar, typ :)
    Vet inte heller om en "för lång" lutealfas kan vara ett problem?

16 dagar låter ju optimalt i mina öron! :D

• Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-03-12 23:06:17 följande:

Åh vad trist att läsa att så många fått mensen idag. Skickar stor kram till er tjejer och håller tummarna att ni alla får fina plus i april.

Här är det äl+4, brösten har börjat ömma lite mer och det känns positivt. Känner mig nervös inför imorgon, de gånger jag haft friska graviditeter har jag fått som ett "stick" äl+5 och rikliga lotionflytningar.. så känner jag inget då kommer jag tappa hoppet. Dumt och löjligt då jag vet att alla graviditeter är olika men för mig har det varit tydligt båda gångerna det gått bra.

Skulle precis skriva och fråga hur det går för min Borago-kompanjon

Jag är på äl +6/7 och har haft vita lotion flytningar sen ett par dagar... hoppas det är ett gott tecken!! Eftersom vi missade ÄL-dagen är jag inställd på april tråden

När tänkte du börja testa??
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-13 09:12:26 följande:

Jag är på äl +6/7 och har haft vita lotion flytningar sen ett par dagar... hoppas det är ett gott tecken!! Eftersom vi missade ÄL-dagen är jag inställd på april tråden

Men så spännande!!!! Lotionflytningar har varit mitt säkraste symtom alla gånger så tror absolut det är ett gott tecken!! Hade ni sex innan äl-dagen så finns stora chanser till plus ändå! Med sonen hade vi bara sex 3 och 1 dag innan positivt äl-test så flera dagar innan äl och nu i dec när jag blev gravid hade vi sex ca 5 dagar innan äl. Så tror dagarna innan nästan är ännu bättre. Håller tummarna för dig!! Vad coolt om vi båda får våra borago-bebisar!

Jag fick en lotionflytning nu på morgonen så håller tummarna att det fortsätter! Tänkte testa på fredag tidigast då är jag på äl+9 enligt FF och egen uträkning, har fått tillförlitligt svar då tidigare.. eller om jag ska vänta till äl+10 men kommer nog göra det på fredag. Du då? När ska du testa?
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Lillatjejen1992

Äl +6 här (förhoppningsvis). Ännu inga symptom och heller inga pms symptom som jag brukar få ett tag innan mensen (brukar svälla upp, ha ont i mage och svank & få tokömma bröst).

Men nu , ingenting .. Lite ömma bröstvårtor men thats it. Är så inställd på att det inte blivit något nu heller så kanske beror på det.

• tomten12
    Charlizee skrev 2017-03-13 09:12:26 följande:

Har undersökt mina flytningar senaste månaderna, coh just en vecka efter ÄL har jag alltid vita rikliga lotionflytningar.. Men efter någon dag så brukar de avta till i stort sett noll. Om de inte avtar kan det säkert vara ett gravtecken, men för mig att de rikliga " gravflytningarna" inte börjat förrän senare i graviditeten...
  • Joiids

Hej :)

Mitt första inlägg på sidan. Kul :)

Har BIM 16/3. Spännande!

Började med att jag den 27/2 skulle gå på toaletten och för första gången nånsin var det tydligt ägglossningssekret i trosan (försökt tidigare att hålla koll både med temp & sekret utan framgång). Blev smått förvånad, hade haft samlag sent kvällen innan.

Tänkte inte mer på det förrens 6-8 dagar efter ägglossning:

Har varit på resande fot 6-8/3 men reagerade på att jag under tågfärden fick i omgångar som tusen nålar över mitten av livmodern följt av ett ordentligt stick, aj!, som kändes soppas att jag skulle kunna hoppa upp från stolen. Lyssnade till musik, detta kom från ingenstans.

Tre dagar höll sticken på. (Har för mig att jag hade detta vid min förra graviditet, MA). För att sedan övergå till någon annan typ av värk över både höger & vänster äggstock.

Några dagar efter första sticket kände jag likadant igen, ett andra ordentligt stick mer på vänster sida ändock utan tusen nålar.

Reagerade även på att mitt urin den 6-8 luktade väldigt starkt, som en smäll i ansiktet (inte UVI).

Successivt har även andra fenomen uppkommit: ömma bröstvårtor, avsmak för cigaretter. Men det jag har blivit mest förvånad över är att jag inte har ömma bröst vilket jag annars alltid har innan mens.. Igår var mitt urin grumligt när jag tänkte göra ett graviditetstest, avstod.

I dagarna stod jag framför spegeln en morgon, tittade på mig själv & tyckte att jag såg annorlunda ut. Fått kommentaren igår att mina ögon ser klarare ut, jag ser annorlunda ut.

Har en inre känsla av att jag är gravid. Fick det så säkert i min magkänsla att det är en dotter eller tvillingar (en pojk, en flicka).

Skall bli intressant att se :) ändock så gick jag & partnern ifrån varandra för ett par dagar sen. Mycket tråkigt!

ha en bra dag.

Svar på tråden BIM Mars 2017