• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Joiids

Och dessa äckliga tjocka vita flytningarna som har legat som en klump två ggr i trosan.

För att variera mellan att känna mig plaskvåt mellan benen fastän det inte är något i trosan.

Kanske är vi kvinnor experter på att känna in & försöka hitta symtom.

Skrattar åt mig själv medans jag skriver detta ????

• Freya18

Dagens ämne: Flytningar!

Några av er upplever lotionflytningar och jag märkte samma sak igår! Helt kritvitt och rinner inte.

Nu har jag googlat och läst olika forum inom detta ämne. Onekligen så är det ett graviditetstecken för många. :)

Lite jobbigt att jag inte kan minnas om jag brukar ha så här efter ägglossning i normala fall.. När jag blev gravid i december så minns jag att jag var väldigt torr. Kommer inte ihåg om jag hade lotionflytningar, men torrheten fortsatte i många veckor. Nu får man hoppas på att det är ett gott tecken!

• tomten12
    Freya18 skrev 2017-03-13 10:49:34 följande:

Dagens ämne: Flytningar!

Några av er upplever lotionflytningar och jag märkte samma sak igår! Helt kritvitt och rinner inte.

Nu har jag googlat och läst olika forum inom detta ämne. Onekligen så är det ett graviditetstecken för många. :)

Lite jobbigt att jag inte kan minnas om jag brukar ha så här efter ägglossning i normala fall.. När jag blev gravid i december så minns jag att jag var väldigt torr. Kommer inte ihåg om jag hade lotionflytningar, men torrheten fortsatte i många veckor. Nu får man hoppas på att det är ett gott tecken!

Jag har som sagt alltid så strax efter mens och ca en vecka före BIM. Första månaden jag försökte hålla koll på flytningarna blev jag helt överlycklig och de vita rikliga flytningarna och trodde jag var gravid, men icke sa nicke. Sedan har jag haft så mellan varje ÄL coh BIM. Men för mig så har de som sagt ändrat karaktär när jag närmar mig BIM när jag inte varit gravid.
  • Snultan
    orzia1 skrev 2017-03-12 21:32:37 följande:

Håller tummarna. Jag tycker tiden mellan äl o mens är värst

Ja det är de absolut. Då går man hela tiden runt och oroar sig för att mensen kommer
    Matheus 131002!
  • orzia1
    Joiids skrev 2017-03-13 10:06:06 följande:

Hej :)

Mitt första inlägg på sidan. Kul :)

Har BIM 16/3. Spännande!

Började med att jag den 27/2 skulle gå på toaletten och för första gången nånsin var det tydligt ägglossningssekret i trosan (försökt tidigare att hålla koll både med temp & sekret utan framgång). Blev smått förvånad, hade haft samlag sent kvällen innan.

Tänkte inte mer på det förrens 6-8 dagar efter ägglossning:

Har varit på resande fot 6-8/3 men reagerade på att jag under tågfärden fick i omgångar som tusen nålar över mitten av livmodern följt av ett ordentligt stick, aj!, som kändes soppas att jag skulle kunna hoppa upp från stolen. Lyssnade till musik, detta kom från ingenstans.

Tre dagar höll sticken på. (Har för mig att jag hade detta vid min förra graviditet, MA). För att sedan övergå till någon annan typ av värk över både höger & vänster äggstock.

Några dagar efter första sticket kände jag likadant igen, ett andra ordentligt stick mer på vänster sida ändock utan tusen nålar.

Reagerade även på att mitt urin den 6-8 luktade väldigt starkt, som en smäll i ansiktet (inte UVI).

Successivt har även andra fenomen uppkommit: ömma bröstvårtor, avsmak för cigaretter. Men det jag har blivit mest förvånad över är att jag inte har ömma bröst vilket jag annars alltid har innan mens.. Igår var mitt urin grumligt när jag tänkte göra ett graviditetstest, avstod.

I dagarna stod jag framför spegeln en morgon, tittade på mig själv & tyckte att jag såg annorlunda ut. Fått kommentaren igår att mina ögon ser klarare ut, jag ser annorlunda ut.

Har en inre känsla av att jag är gravid. Fick det så säkert i min magkänsla att det är en dotter eller tvillingar (en pojk, en flicka).

Skall bli intressant att se :) ändock så gick jag & partnern ifrån varandra för ett par dagar sen. Mycket tråkigt!

ha en bra dag.

Välkommen hit. Min ena kompis drömde att jag ska få trillingar, sen har en annan som är lite synsk sagt jag ser minst tvillingar för dig framöver. Hon vet ej att vi vill ha fler barn.. Jag tar det hela med ett skratt även om jag går på ägglossningstabletter så risken för flera barn finns där
  • Snultan

Äl+4 och jag känner ingenting. Kanske bra för tidigare har jag haft massa symtom elr inbillat mig haha.

Tänker att jag kanske testar på lördag då är jag på bim -3. Bara att försöka tänka på annat till dess hehe

Matheus 131002!
  • Ulrika34
    Mila skrev 2017-03-13 08:35:01 följande:

Det ä fasen mellan ägglossning och mens. Om du får mens på äl+17 så har du en luthelfas på 16 dagar.

16 är nog väldigt bra :) vet inte om det finns nackdelar med lite längre luthelfas.

Ok tack! Jag räknade nu från ägglossning till beräknad mens och det var 14 dagar i mellan. Tack gör hjälpen
  • Joiids

[quote=77495001][quote-nick]orzia1 skrev 2017-03-13 12:01:48 följande:[/quote-nick]

Välkommen hit. Min ena kompis drömde att jag ska få trillingar, sen har en annan som är lite synsk sagt jag ser minst tvillingar för dig framöver. Hon vet ej att vi vill ha fler barn.. Jag tar det hela med ett skratt även om jag går på ägglossningstabletter så risken för flera barn finns där

[/

Tack :)

Trillingar? Oj!

Ja det är det man får göra. Blir det en eller tre spelar inte så stor roll. Det blir ju ens liv oavsett <3. Ett medium sa till mig för länge sedan att jag skulle få tvillingar. Vore underbart :) är själv tvilling, min mamma är tvilling & min farmor var tvilling. Många tvillingar i släkten :)

Har ni barn sedan innan?

Ägglossningstabletter? Vad är det?

Längtar ihjäl mig till BIM.

• Viktoria82

Hej!

Hoppar gärna med i tråden! ????

Hade mens 21.2 och ÄL 8-9.3

Detta är vårt första försök efter en riktig mens. Mina bröst är sjuka men så har de även annars varit efter ÄL och det river till i magen men även det är vanligt för mig mellan ÄL o mens...så det är nästintill omöjligt att veta om jag den här gången lyckats bli gravid...

BIM ca.21.3 (lite oregelbundet...)

• Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-03-13 09:24:24 följande:

Men så spännande!!!! Lotionflytningar har varit mitt säkraste symtom alla gånger så tror absolut det är ett gott tecken!! Hade ni sex innan äl-dagen så finns stora chanser till plus ändå! Med sonen hade vi bara sex 3 och 1 dag innan positivt äl-test så flera dagar innan äl och nu i dec när jag blev gravid hade vi sex ca 5 dagar innan äl. Så tror dagarna innan nästan är ännu bättre. Håller tummarna för dig!! Vad coolt om vi båda får våra borago-bebisar!

Jag fick en lotionflytning nu på morgonen så håller tummarna att det fortsätter! Tänkte testa på fredag tidigast då är jag på äl+9 enligt FF och egen uträkning, har fått tillförlitligt svar då tidigare.. eller om jag ska vänta till äl+10 men kommer nog göra det på fredag. Du då? När ska du testa?

Ja vi hade sex alla fyra dagar innan ÄL och på morgonen dagen efter så hoppas det räcket vad häftigt att du blev gravid med sex 5 dagar innan!

Jag är för otålig för att vänta så blir nog test redan på onsdag på ÄL+8/9... är nog på tok för tidigt... hoppas så mycket!!
Svar på tråden BIM Mars 2017