• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • royce
    esu123 skrev 2017-03-14 11:09:56 följande:

Hej allihop! Har följt denna tråd men inte kommenterat tidigare. Jag och min sambo har i ca 2,5 års tid försökt med barn nr 1 utan att lyckas. Jag köpte en clearblue fertilitetsmonitor för några månader sedan men fick aldrig resultatet maximal. Slutade använda den i tron om att vi inte kunde få barn.... I februari bytte jag batterier i monitorn och tänkte börja använda den igen. Fick ÄNTLIGEN resultatet maximal 4-5 mars. Enl min app P-tracker har jag bim 25 mars. Men imorse tog jag ett gravtest med monitorn och fick resultatet GRAVID!!!!
    Jag är då alltså på ÄL +10 om jag inte räknar fel? 
    Ingen aning om när bim är, men ett positiv resultat är väl positivt? 

Åh grattis!! Vad underbart!
  • becca90
    becca90 skrev 2017-03-14 11:48:00 följande:

Massor

Svin ont bröstvårtorna

Illamående ibland

Halsbränna!

Finnar

Molvärk ibland

Sura uppstötningar

Jätte hög temp

Troligtvis nidis

Utebliven mens

Tack för hoppet fina du!! Har ju massa symptom ju!

• becca90
    Ulrika34 skrev 2017-03-14 11:06:57 följande:

Jag är en låg hormonare och plussar alltid en vecka efter BIm och då är det svagt... tänk att det kan ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern och efter det börjar hormonerna stegra. hopp finns alltid...

Får hoppas att det är lika gör mig men så läser man om hur vissa plussar äl +7
  • Starlights

Jag har ganska kort lutealfas även denna cykel. Så bim är på äl+12. Är det ens värt att ta ett test innan bim eller vad tror ni?

• tomten12
    becca90 skrev 2017-03-14 11:54:05 följande:
    Får hoppas att det är lika gör mig men så läser man om hur vissa plussar äl +7
    Ja, brukar också tänka på det. Men jag vet inte ens om jag hade velat veta så tidigt.. Tänk på allt som kan hända. De flesta missfallen sker ju ändå innan man ens borde veta att man är gravid..Så att glädjas åt ett plus som sedan försvinner är inget jag önskar..

Man blir ju inte MER gravid för att man testar tidigt... däremot blir ju väntan längre.. Jag försöker testa så sent som möljigt.. för då har man ju " tjänat in " några dagar av graviditeten utan att veta om det
  • Freya18

Kan man bli gravid om man har lågt med hcg kvar i kroppen efter ett missfall?
    Alltså är det ens möjligt att ett ägg fäster om det finns "gammalt" hcg?? Hittar så dåligt med information på gamla trådar när jag googlar..

Jag misstänker att jag fortfarande har hcg kvar i kroppen efter MA. Gråter

• tomten12
    Freya18 skrev 2017-03-14 13:07:59 följande:

Kan man bli gravid om man har lågt med hcg kvar i kroppen efter ett missfall?
    Alltså är det ens möjligt att ett ägg fäster om det finns "gammalt" hcg?? Hittar så dåligt med information på gamla trådar när jag googlar..

Jag misstänker att jag fortfarande har hcg kvar i kroppen efter MA. Gråter

När hade du ma? Jag tror inte ens att man kan få ägglossning förrän alla gravhormoner är ute.. Men vad vet jag. Jag testade negativt bara några dagar efter mitt MA.. ( nov 2016)
  • Freya18
    tomten12 skrev 2017-03-14 13:18:27 följande:
    När hade du ma? Jag tror inte ens att man kan få ägglossning förrän alla gravhormoner är ute.. Men vad vet jag. Jag testade negativt bara några dagar efter mitt MA.. ( nov 2016)
    27 januari fick jag tablettbehandling för mitt MA.
    Har testat med ägglossningsstickor denna månad och fick en mycket tydlig stegring och kramper i äggstockarna. Så ägglossning har jag onekligen haft.

Predictor Early testade jag positivt på förra månaden, så det fanns fortfarande hcg kvar i kroppen. Efter det fick jag mens.
    På återbesök hos Kvinnokliniken den 28 februari testade jag negativt, men deras graviditetstest är inte lika känslig som PE.
  • tomten12
    Freya18 skrev 2017-03-14 13:31:40 följande:
    27 januari fick jag tablettbehandling för mitt MA.
    Har testat med ägglossningsstickor denna månad och fick en mycket tydlig stegring och kramper i äggstockarna. Så ägglossning har jag onekligen haft.

Predictor Early testade jag positivt på förra månaden, så det fanns fortfarande hcg kvar i kroppen. Efter det fick jag mens.
    På återbesök hos Kvinnokliniken den 28 februari testade jag negativt, men deras graviditetstest är inte lika känslig som PE.
    MEn är du säker på att du har hormoner kvar? Jag tror nämligen inte att man kan få ägglossnings då för det är ju just HcG som säger år livmoderna att sluta producera ägg för att den redan är gravid.. så jag tror nog att du är " ren " om du haft ägglossning.. De där tidiga testerna skulle jag inte ilte på, de verkar ju visa fel lika mycket som de visar rätt.

Kanske du fick tidigt mf förra månaden då?
  • Freya18
    tomten12 skrev 2017-03-14 13:35:32 följande:
    MEn är du säker på att du har hormoner kvar? Jag tror nämligen inte att man kan få ägglossnings då för det är ju just HcG som säger år livmoderna att sluta producera ägg för att den redan är gravid.. så jag tror nog att du är " ren " om du haft ägglossning.. De där tidiga testerna skulle jag inte ilte på, de verkar ju visa fel lika mycket som de visar rätt.

Kanske du fick tidigt mf förra månaden då?
    Det är så otydligt med hur mycket hcg man kan ha i kroppen och ändå få ägglossning. Vissa säger 50, andra säger under 20 och så har vi många som säger att hcg ska vara på 0 mlU/ml.

Jag tror att jag testade positivt förra månaden på grund av att det fanns hormoner kvar från MA:t. Testade under flera dagar och det blev svagare för varje dag (detta var ungefär 5 dagar innan BIM). Sen fick jag mens och slutade testa.

Det är så här att idag har jag testat positivt..... blir knäpp här hemma. Har bokat en telefontid till Kvinnokliniken för att fråga hur jag ska gå till väga. Fick bekräftat från dom att jag har inge hcg kvar i kroppen.
    Är på ÄL+6 så det är i princip omöjligt att plussa så tidigt när det är en ny graviditet. Jag testade nu för att verkligen få bekräftat att all hcg var borta från förra graviditeten. Usch, vad jobbigt och behöva vänta ut detta.. :(
Svar på tråden BIM Mars 2017