• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Charlizee
    Freya18 skrev 2017-03-14 13:51:00 följande:

Det är så otydligt med hur mycket hcg man kan ha i kroppen och ändå få ägglossning. Vissa säger 50, andra säger under 20 och så har vi många som säger att hcg ska vara på 0 mlU/ml.

Jag tror att jag testade positivt förra månaden på grund av att det fanns hormoner kvar från MA:t. Testade under flera dagar och det blev svagare för varje dag (detta var ungefär 5 dagar innan BIM). Sen fick jag mens och slutade testa.

Det är så här att idag har jag testat positivt..... blir knäpp här hemma. Har bokat en telefontid till Kvinnokliniken för att fråga hur jag ska gå till väga. Fick bekräftat från dom att jag har inge hcg kvar i kroppen.

Är på ÄL+6 så det är i princip omöjligt att plussa så tidigt när det är en ny graviditet. Jag testade nu för att verkligen få bekräftat att all hcg var borta från förra graviditeten. Usch, vad jobbigt och behöva vänta ut detta.. :(

Ursch vad jobbigt men har kvinnokliniken sagt att du inte har hcg tycker jag du får lita på de? Du har inte haft tidigare ÄL och plussat senare än vad du tror??

Hoppas det löser sig och det är ett plus du fått <3
  • LeiaBus2010

Upp tjejer. Lite hjälp tack.

Jag har aldrig fått tillstymmelse till streck när det varit neg.

Fick hem testen odag och kunde inte låta bli. Trots att det bara var knappt 1.5 h sedan som jag kissade. Men jag var väldigt nödig ändå.

Man kan fortfarande anta att där är ett streck efter att tiden gått ut...

Är.det ett klassiskt spök?

Spännande imorgon! ! Ska försöka hålla mig i minst 4-5 h nu och kolla ikväll. Mitt hcg var högre på kvällstid med båda mina barn.

Orginal... inzoomad

Ändrat kontrast &

Mörkat ner

Ändrat kontrast och ton

Jösses. .. vågar knappt hoppas längre.

Men jag kan fortfarande ana det andra strecket! Det har jag aldri kunnat förut...*nervös*

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Charlizee

Ni som kör med termometer för att beräkna ÄL osv är det normalt att tempen inte sjunker innan BIM? Jag har tempat på dagen (inte hunnit eller kommit ihåg på morgonen) men min temp är mellan 37,2-37,4!! Känns jätte högt? Eller beror det på att jag inte tagit den på morgonen? Är första månaden jag tar tempen så har inget att jämföra med...

• Freya18
    Charlizee skrev 2017-03-14 14:31:24 följande:
    Ursch vad jobbigt men har kvinnokliniken sagt att du inte har hcg tycker jag du får lita på de? Du har inte haft tidigare ÄL och plussat senare än vad du tror??

Hoppas det löser sig och det är ett plus du fått <3
    Det går inte att ta miste på när ägglossning skedde. La upp bild på min stegring förra veckan (i denna tråd).

Kvinnokliniken ringde upp nyss. Hon hade verkligen noll koll på både ägglossning och hcg.. suck. Jag fick fråga 3 gånger: "Kan man få ägglossning om man har lågt med hcg i kroppen?" och fick till svar: "Alltså, njaaa.. neeee.. Det var en bra fråga". Detta upprepade hon hela tiden. Får ringa till Fertilitetskliniken istället..

Är så ledsen för jag hade äntligen gått vidare från MA:t som har varit en lång kamp för oss. Jag har låga förhoppningar på att testet kommer visa en stegring i slutet av veckan, men det är klart att man hoppas fortfarande.
  • royce
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-14 14:32:47 följande:

Upp tjejer. Lite hjälp tack.

Jag har aldrig fått tillstymmelse till streck när det varit neg.

Fick hem testen odag och kunde inte låta bli. Trots att det bara var knappt 1.5 h sedan som jag kissade. Men jag var väldigt nödig ändå.

Man kan fortfarande anta att där är ett streck efter att tiden gått ut...

Är.det ett klassiskt spök?

Spännande imorgon! ! Ska försöka hålla mig i minst 4-5 h nu och kolla ikväll. Mitt hcg var högre på kvällstid med båda mina barn.

Orginal... inzoomad

Ändrat kontrast &

Mörkat ner

Ändrat kontrast och ton

Jösses. .. vågar knappt hoppas längre.

Men jag kan fortfarande ana det andra strecket! Det har jag aldri kunnat förut...*nervös*

spännande!! som alltid lite svårt att se på bilderna men kanske, kanske på den nedersta att det skymtar ett streck! :) verkar det vara ett rosafärgat streck som vill fram? :)
  • Mimipig
    Charlizee skrev 2017-03-14 14:38:41 följande:

Ni som kör med termometer för att beräkna ÄL osv är det normalt att tempen inte sjunker innan BIM? Jag har tempat på dagen (inte hunnit eller kommit ihåg på morgonen) men min temp är mellan 37,2-37,4!! Känns jätte högt? Eller beror det på att jag inte tagit den på morgonen? Är första månaden jag tar tempen så har inget att jämföra med...

Där har du problemet. Tempen måste tas direkt vid uppvaknandet, vid samma tidpunkt varje morgon, med minst tre H sammanhängande sömn i kroppen, innan du stiger upp och rör på dig. Det är så du får fram den basala kroppstemperaturen och det är så du får en rättvisande jämförelse.
  • tomten12
    royce skrev 2017-03-14 14:55:19 följande:
    spännande!! som alltid lite svårt att se på bilderna men kanske, kanske på den nedersta att det skymtar ett streck! :) verkar det vara ett rosafärgat streck som vill fram? :)
    Oj, jag ser tyvärr ingenting. MEn det behöver inte betyda att det inte är ngt...Testlagrets stickor är sega på att ge plus..
  • LeiaBus2010
    royce skrev 2017-03-14 14:55:19 följande:

tomten12 skrev 2017-03-14 15:08:02 följande:

Oj, jag ser tyvärr ingenting. MEn det behöver inte betyda att det inte är ngt...Testlagrets stickor är sega på att ge plus..

Det var liksom som en mörk skugga i slutet ändå inom testramen.

Det var därför jag frågade. För jag har liksom aldrig ens fått en skugga.

Det var ljust ljust ljust rosa en stund efter ca 3 min.

Men som sagt

Jag hade nästan alldeles nyss kissat.

Man blir väl övermodig när man testat post på äl+7 & 8 förr hihi....
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • typ89

Ni som äter borago, går det bra att börja trots att det inte är första cykel dagen och tar ni en eller två?:)

Svar på tråden BIM Mars 2017