• Mimipig

BIM Mars 2017

Hur resonerar ni kring alkohol mellan ÄL och BIM? Håller ni igen eller lever som vanligt?

• Mimipig

Världens migränanfall bröt ut efter lunch idag. Kan jag ta sunatriptan tablett om jag är gravid såhär tidigt? (BIM tisdag). Det borde väl inte tränga in ägget innan navelsträngen har fäst? Nässprayen funkar aldrig lika bra.

• Mimipig

Världens migränanfall bröt ut efter lunch idag. Kan jag ta sunatriptan tablett om jag är gravid såhär tidigt? (BIM tisdag). Det borde väl inte tränga in ägget innan navelsträngen har fäst? Nässprayen funkar aldrig lika bra.

• Mimipig
    Firago skrev 2017-03-10 14:08:46 följande:

Jag dricker ingenting under den perioden. Frågan är hur stor risk det skulle vara att dricka under den perioden men jag tar det säkra före det osäkra :)

Hur gör du?

Jag har levt som vanligt, men nu har när jag har BIM på tis blev jag plötsligt fundersam på om ägget skulle fästa sämre om jag har alkohol i kroppen. Jag är alltså inte orolig för att det ska påverka själva ägget, utan möjlighet till att fästa och stanna. Helt ny fix idé. Tänker samma om Treo för att det är blodförtunnande. Kanske är dumt att ta? Eller är det fullkomligt nonsens? När sonen blev till i semestertider badade ägget i vin...
  • Mimipig
    becca90 skrev 2017-03-11 09:43:24 följande:

Alltså bim + 5 idag! Hade lovat mig själv till att vänta på mensen och inte ta något test men vettefan om jag kan hålla mig idag haha. Hur skulle ni gjort?

Men mensen kanske inte kommer... Testa!
  • Mimipig

Tar ni gravtest själva eller med er partner? Jag har bara tagit ett och det tog vi ihop, skulle kännas lite ego att testa ensam. Fast jag tror inte att han skulle tycka det egentligen.

• Mimipig

Varför ska man inte dricka så mkt kaffe om man vill bli gravid? Skulle koffeinet göra det svårt för ägget att fästa? Hur?

• Mimipig
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-11 23:14:16 följande:

Hej! Är hyfsat förväntansfull inför morgondagen. Är då på äl+9 och ska testa!

Ikväll har jag som träningsvärk i nedre buken. (Igen) Hoppas att det är ett symtom.

Bröstvårtorna började ömma lite idag med.. men jag får alltid ömma bröstet inför mens. Så det är ju inget säkert tecken dock. :-P

Jag tänker nog också testa imorgon... BIM-2 då. Men om jag får ett svagt streck kommer jag inte att våga tro det ändå, så egentligen poänglöst kanske? Känner som mensvärk nu på kvällen. Minns plötsligt inte när mensvärken brukar komma. Fy vad det är jobbigt med denna spända väntan mellan ÄL och BIM. Och rädslan för den stora besvikelsen. Igen.
  • Mimipig

Buhuuuuu! Mensvärken som kom nu på kvällen är förmodligen just mensvärk. Brun flytning i trosan nu när jag ska gå och lägga mig. Gissar att mensen kommer imorgon, två dagar tidigt. Fan då... varför kunde det inte bara få funka den här gången... lite hopp återstår tills jag ser rött blod, men det är förmodligen helt kört.

• Mimipig
    orzia1 skrev 2017-03-12 08:07:50 följande:

Jävla skit. Hoppas inte den kommer

Jag lyckades inte kopiera in er alla som "beklagade sorgen" - tack! Gulle er!

Ännu inget rött blod, men när jag tog tempen i morse har den sjunkit så radikalt att sista hoppet försvann. Ff bytte dessutom ut min ÄL-dag när jag skrev in tempen i appen, så då är jag på ÄL+1 idag i så fall. Jag tog ett gravtest i alla fall, men det var såklart tokblankt. Besvikelsen.
Svar på tråden BIM Mars 2017