• Mimipig

BIM Mars 2017

FrökenE1985 skrev 2017-03-12 08:54:24 följande:

Blir tokig. Tempen hög men inga tydliga test som inte går att tvivla på. Bim idag och ff har satt testdag imorgon.

Det är så spännande! Så hög, bra kurva! Må det gå väl!
  • Mimipig
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-12 08:54:03 följande:

Nej dumma tant håll dig borta.

Jag såg ingenting på testet.

Men gillar inte dess konstruktion alls... man ser ju inte liksom.

Ska köpa annat och testa igen pm någon dag..

För övrigt så är värken kvar och vårtor är ömma.. brukar ha i hela bröstet nu när jag tänker efter. Inte bara just vårtorna.

Hoppet är inte borta ännu. Äl+9 men kan ju likväl bara vara äl +8 enligt min tempkurva

Vad är det för test? Har aldrig sett nåt sånt tidigare.

När jag plussade med sonen hade jag ett grekiskt test (köpt på semestern), hade glömt att läsa innan om det skulle bli två streck, ett plus eller var, så när strecken kom fram satt jag febrilt och letade i den grekiska instruktionen, haha.
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-03-12 09:05:46 följande:

Här är också tempen hög, tog dock inget test i morse eftersom jag trodde mensen var på gång (lite lite rosa på pappret igår kväll) men det har inte kommit nåt mer.

Frustrerande och man vill ju bara ha ett pluss efter så många försök :(

Ja, man vill nästan inte testa och döda hoppet.
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-03-12 11:32:34 följande:

Ellerhur, jobbigt är det!

Min mens kom nyss igång så här känns det hopplöst :(

Fy vad tråkigt. Jag beklagar. Själv hoppar jag mellan hopp och förtvivlan. Den bruna flytningen försvann. Men gravtest var blankt. Tempen störtdök. Känns som mens i kroppen, men det kommer inget blod. Väger på kanten känns det som.
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-03-12 15:53:32 följande:

Tack...

Jag hoppas att du får ett fint pluss trots tempen som gått ner! :)

Tack, fint av dig! Måtte nästa ÄL bli din lycka! (Och min med om denna skiter sig.)
  • Mimipig
    Stardust skrev 2017-03-12 14:33:17 följande:

Jag fick en ljusrosa flytning precis. Jag har inte BIM förän om 8 dagar. Erfarenheter någon? Kan det vara nidblödning? Jag har en cysta som kan strulat lite med mensen också men 8 dagar innan är ju så många dagar?

Jag fick en rosa flytning, nidblödning, när jag var gravid med sonen.
  • Mimipig
    Stardust skrev 2017-03-12 21:40:39 följande:

Hur många dagar hade du till bim? Det kom en färgad flytning men den har slutat nu. Har dock molvärk. Var det något du kände av?

Jag vet inte tyvärr, jag hade inte koll på vare sig mens, ÄL, cykeldagar eller BIM den gången. Gissningsvis var det strax innan BIM. Ingen molvärk vad jag minns, men det är säkert väldigt individuellt.
  • Mimipig
    Freya18 skrev 2017-03-12 22:51:53 följande:

Fyy, vad tråkigt och läsa att så många har fått mens idag.. 

Jag skickar varma kramar och lyckoönskningar på att det ska ta sig nästa gång!

Tack fina.
  • Mimipig

Jag kunde inte låta bli att kika på nästa cykel och beräknad ÄL. 2/4. Så jag kollade bf baserat på det: 24 december.

• Mimipig
    Stardust skrev 2017-03-13 15:34:41 följande:

Nu kom mensen 7 dagar för tidigt.. Lycka till ni andra!!

Välkommen till apriltråden.
  • Mimipig
    Charlizee skrev 2017-03-14 14:38:41 följande:

Ni som kör med termometer för att beräkna ÄL osv är det normalt att tempen inte sjunker innan BIM? Jag har tempat på dagen (inte hunnit eller kommit ihåg på morgonen) men min temp är mellan 37,2-37,4!! Känns jätte högt? Eller beror det på att jag inte tagit den på morgonen? Är första månaden jag tar tempen så har inget att jämföra med...

Där har du problemet. Tempen måste tas direkt vid uppvaknandet, vid samma tidpunkt varje morgon, med minst tre H sammanhängande sömn i kroppen, innan du stiger upp och rör på dig. Det är så du får fram den basala kroppstemperaturen och det är så du får en rättvisande jämförelse.
  • Mimipig
    Charlizee skrev 2017-03-14 15:38:55 följande:

Tack för ditt svar!! Är säkert därför jag haft över 37 grader... har två barn så oftast blir jag väckt och måste snabbt upp ur sängen, är nog ingen metod för mig

Jag håller med, det är lite meck, jag hinner precis vakna till för mkt för att kunna somna om på helgen också, om det är min eftertraktade sovmorgon är det stressande att inte lyckas nyttja den. Upplever att jag sover sämre för att jag är rädd att missa temptiden... jag kommer nog skippa Tempning när babyverkstan är över... men det är coolt att se kurvan förstås.
Svar på tråden BIM Mars 2017