Inlägg från: Johan75 |Visa alla inlägg
  • Johan75

Idag bakade vi negerbollar :)

Anonym (dddddddd) skrev 2017-02-26 11:33:16 följande:
    Vilken inbillad hotbild är det du fantiserar om?
    Nu var det inte jag som skrev det, men personer som "skryter" om att de minsann säger negerboll brukar vara samma personer som ojjar sig över att man inte får säga vad man tycker, sjunga nationalsången, hissa svenska flaggan, fira Lucia, fira jul, och så vidare. De brukar påpeka att det finns en "PK-maffia" som förhindrar dem att leva det liv som de vill, åtminstone lingvistiskt. 

Jag kan hålla med om att det ofta finns en skitnödighet över vad man får säga och inte säga, men samtidigt är det väldigt många som överdriver och förvandlar denna skitnödighet till något slags förtryck. 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    kvarnfot skrev 2017-02-27 08:11:09 följande:
    Dvs ca 97% av våra befolkning! Dvs vi som är trötta och arga för att batique-häxor vill inskränka på Lucia firande och annat för våra barn. 
    Tja, själv tycker jag nog du och detta inlägg snarare visar på just när berättigad kritik mot skitnödighet övergår till något som gränsar till vanföreställningar. Ingen vill begränsa ditt Luciafirande. De senaste tio åren har det funnits typ ett dagis som funderade på att inte ha pepparkaksgubbar. Det finns liksom ingen nationell rörelse av någon form som vill inskränka på något av det jag skrev. 

Jag får känslan av att du är arg och trött på något som i princip inte finns.
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)