Inlägg från: Frökenankare |Visa alla inlägg
  • Frökenankare
    HarmoniMalin87 skrev 2017-02-25 21:18:27 följande:

Härligt! Vilket datum ca? Jag börjar runt 20/3 med mitt första försök. När gjorde du ditt första?

Vi kör igång korta protokollet ca den 12/3. Vi gjorde vårt första försök i början på januari. Det resulterade i 4 ägg, 2 befruktade men inget som delade sig vidare.

Spännande! Långa eller korta?
  • Frökenankare
    Busfrö10 skrev 2017-02-27 08:29:15 följande:

Hej!

Vi tänkte dra i gång vårt tredje försök i mars. Vi har en son på 6 år och försöker få ett syskon till honom <3

Vi gjorde vårt första i november, det resulterade i 5 ägg, 3 befruktade, 1st 3 dagars som de stoppade in, men blev inget.

Det andra försöket gjorde vi nu i början av februari. Då fick vi ut 11 ägg, 7 blev befruktade, sen stoppade de in ett femdagars. Men det blev tyvärr inget det heller.

Vi har inte fått något till frysen någon av gångerna. Nu är vi väl inne på sista försöket skulle jag tro. Men man ska aldrig säga aldrig! Vi får väl se hur det slutar... 

Jag börjar nog med sprutor runt den 21 mars.

Håller tummarna för er!
  • Frökenankare
    HarmoniMalin87 skrev 2017-02-27 22:34:54 följande:

Härligt att ni är igång igen nu då!:)

Jag kör korta protokollet. Hur tyckte du äggplock gick? Är lite småstressad för det :/

Äggplocket gick över all förväntan enligt mig. Jag hade förväntat mig att det skulle göra olidligt ont men det gjorde det verkligen inte. Med morfin och lite uthållighet gick det bra. Men det är såklart individuellt med smärttrösklar och allt sånt.
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-15 19:09:43 följande:

Hej er alla. Läser dagligen vad Ni skriver. Grattis till er som lyckats få ut ägg och för dig/er som ruvar. Vi drar igång vid mensen som sagt, börjar närma sig. Troligen startar mensen torsdag nästa vecka.

Härligt! Var beredd på att mensen kan komma lite sent när man väntar med stress. Själv sitter jag med en mens som är 3 dagar sen och längtar efter att få köra igång. Vi kommer ligga nära varandra i tid!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-15 21:10:54 följande:

Åh så spännande. Jättekul att vi ligger nära varann i tid också. Vi får hålla kontakten här.

Jag får vara beredd på det som du säger, kroppen spelar ju en ett spratt så fort det kommer till mensen. Ska ta ett gravtest någon dag innan har jag bestämt mig för (slutat ta gravtest för ett halvår sedan då det egentligen bara stressar mig). Tar ett test för att kunna hämta ut sprutorna och ställa in mig 100 på att det blir ivf.

Hoppet är ju det sista som lämnar en. Har fortfarande svårt att tro att vi ska gå igenom ivf. Men, skam dem som ger sig. Längtar så till barn, men känner samtidigt att jag som "slagit av" hoppet lite. och då har vi inte testat ivf än. Vad positivt man är.. ;)

Ja precis. Nu fick jag äntligen mens idag så börjar med sprutorna imorgon. Har du fått något stimuleringsprotokoll?

Ah jag förstår. Mitt hopp försvann efter första IVFen i januari, men inte mycket mer vi kan göra än att fortsätta försöka. Vad har ni för faktor, manlig eller kvinnlig? Vi både bor och går via Umeå också! Jättenöjda med kliniken hittills!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-03-17 05:58:07 följande:

Oj så spännande. Kär ni med gonalF också? Vi har fått ett protokoll och vi startar med gonal F och lägger till olugatron 5:e dagen.

Hoppas det går bra med sprutstarten nu. Då blir det förstås ett UL i veckan då? Såå spännande!

Vi kör med menopur och orgalutran. Ja, det blir första UL på onsdag och ett andra på fredag. Känns så skönt att vara igång igen! Hur känns det för er, nervöst?
  • Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-17 11:28:25 följande:

För mig blev det sprutstart i dag..... Så skönt att vara igång !!

Härligt! Samma här, kör med menopur.
Svar på tråden Ivf mars 2017