Inlägg från: Frökenankare |Visa alla inlägg
  • Frökenankare

Ivf mars 2017

pimpim78 skrev 2017-03-30 18:38:38 följande:

Nu har jag samlat kraft till att gå in här och läsa.

Tack för alla fina kommentarer och pepp, vet inte om det är av intresse att läsa men kanske kan det hjälpa någon vad som hände oss.

vi fick alltså ut 11 ägg varav 10 befruktades. Sen skulle vi återföra en 2 dagars men kliniken ringde på morgonen och sa att egentligen inget av äggen hade delats på rätt sätt. De hade delat sig väldigt ojämnt, Hon förklarade att en del hade delats dåligt, bara till 2, medan en del hade delat sig till 5. Att de delar sig till 5 behöver inte vara en nackdel, man kan återföra ett sådant ägg men det som försvårade var att i de äggen som delats till 5 så fanns det två kärnor. Ett ägg skall bara innehålla en kärna. I många normala graviditeter finns det från början 2 kärnor men den ena tillbakabildas och tynar bort och kvar finns bara en kärna men man vågar inte chansa på att sätta tillbaka ett tvåkärnigt ägg då det innebär någon form av kromosomavvikelse på fostret. Så dessa ägg som hade extra kärnor har de nu odlat vidare på till i morgon fredag för att se om den ena kärnan tillbakabildats eller ej.

Sen fanns då problem 3 och det är att kliniken har stängt på lördag då mitt ägg är 5 dagar OM det nu klarade sig, finns två sådana vidareodlade ägg.

Men då läkaren sa att det hänger på ett sådant här ägg så kommer hon in på ledig dag och sätter in det om det visar sig vara i god kvalite.  Är det inte underbart.

Nu sitter jag som på nålar och bara hoppas  att i morgon finns där en blastocyst med en kärna som är redo att sättas in till lördag.

Hoppet är inte jättestort men det finns där,

Håll en tumme snälla ni och så härligt att se att ni är så många som ruvar där ute och jag säger tvi tvi tvi till alla mensar som är på väg.

Stort lycka till allihop och förlåt för långt inlägg men kanske har någon nytta av hur det kan se ut....... kram

Åh vad jag håller alla tummar jag kan! Hoppet är det sista som lämnar, tänker på er!
  • Frökenankare

Idag ringde de från kliniken, 5 av 14 har blivit befruktade. Går delningen som den ska blir det återföring imorgon 13.15. Till saken hör att vid vår förra ivf delade sig inget av de 2 befruktade äggen och jag är helt livrädd att det ska bli samma denna gång. Dom ringer i så fall imorgon förmiddag. Är så nervös att det känns som att jag ska tyna bort.. Fy vad vi alla får gå igenom!

Ni som har plock imorgon, lycka till!

• Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-30 19:24:14 följande:

Åh då vet ju du precis hur jag känner mig. Men du får jag fråga om de ändrade något i medicineringen för dig nu 2 omgången ? Eller har ni gjort något nytt för att få äggen att va bättre kvalité?

Undrar lite vad som kan komma på förslag för oss om det inte går vägen i morgon.

Jag håller i alla fall alla tummar jag har för att det ska bli ett finfint delat ägg i morgon för er.... kram

Nja, jag har fått höjd dos för att få ut fler ägg. Jag fick bara ut 4 ägg förra gången. Hon trodde i första hand inte att det var kvalitén på äggen som gjorde att det inte delades korrekt. Min läkare trodde helt enkelt att det var otur eller taskiga spermier (manlig orsak är anledningen till vår barnlöshet). I 3dje hand var det dåliga ägg. Men nu när endast 5 av 14 befruktades så börjar man fundera, och då min enda erfarenhet av detta är negativ så är jag redan där i tanken. Vad har ni för orsak? Åh tusen tack!
  • Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-31 17:20:37 följande:

Tack för alla som höll tummarna för mig i dag, Helt säker på att det va dem som gjorde att de i dag kl 13:30 ringde o sa att de hittat ett superägg som delats och säkerligen skulle vara en blastocyst i morgon.

Kan du vara här på en halvtimme så hinner vi sätta in det..... ??

Ehhh ja självklart svarade jag o tog 5 åringen under armen o körde.

Nu kan jag titulera mig Ruvare....

Stort tack för alla tummar och ännu större grattis till er som plussat i dag..... kram

Stort stort grattis! Jag blev också ruvare idag. Nu kör vi! När fick du testdag?
  • Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-31 20:38:25 följande:

de sa den 16 april till mig,

Men jag testade i dag med ett grav test för att se om ovitrelle var ute ur kroppen och det va den så jag undrar om jag verkigen kommer kunna hålla mig i 16 dagar,. 

Kommer nog testa tidigare.......

Hur tänker du ? kram

Ah jag fick den 19. Herregud det är ju över hela påsken! Undra om man vågar testa efter 14 dagar? Jag kommer nog inte kunna hålla mig när det börjar närma sig mens.
  • Frökenankare
    Akira Öken skrev 2017-04-02 20:24:51 följande:

Det gick inte vägen för oss.

Sedan de första rosa flytningarna i onsdags har det bara fortsatt.

Testdag är på tisdag och jag kommer förstås att göra testet för att kunna rapportera till kliniken. Men jag är säker på ett minus. Alla symtom har försvunnit.

Ledsen att komma med tråkiga nyheter mitt i alla fantastiska besked. :(

Åh vad jag lider med dig. <3
  • Frökenankare

Fy vad jag känner med er som fått dåliga besked. <3

Här är jag inne på rd 5 och redan helt övertygad om ett dåligt resultat. Hur orkar vi fortsätta kämpa?

• Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-04-05 23:44:32 följande:

Spännande, jag känner precis som du, är också på ruvardag 5 och känner liksom ingenting. Inte ett enda symtom ..... inte ens av vagitorierna , bara lite spända bröst ..... känner mig helt säker på att det inte tagit sug ....

Märkligt hur man kan känna det så tidigt. När har du td? Kommer du kunna vänta?
  • Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-04-06 14:13:50 följande:

Jag kommer vänta till efter helgen i alla fall, men gissar att jag kommer testa i nästa vecka. Har egentligen testdag den 16 april.......

kram

Samma här. Lycka till och hoppas vi har fel! Kram
  • Frökenankare

Stort grattis till plus. Själv testade jag minus idag på rd 9. Kan någon ge mig något typ av hopp? Har haft en känsla hela tiden av det inte tagit sig..

• Frökenankare
    Busfrö10 skrev 2017-04-09 13:22:17 följande:

Absolut finns det hopp kvar! När har du testdag?

Testdag den 19/4. Alltså om 10 dagar. Jag är född pessimist så ibland behövs bara lite pepp. Tack!
  • Frökenankare
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 10:39:29 följande:

Hej och Glad påsk!

Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?

Hej! Jag ligger inne på grund av överstimulering, inget att rekommendera. Är på rd 13 och hade ett hcg på 198, vad det betyder vet jag inte riktigt. Har BIM på lördag.
  • Frökenankare

Hej på er.

Skriver fortfarande från sjukhussängen, blir nog inte utskriven än på ett tag. Ca 7 liter har dom tappat just nu och jag verkar dessvärre bygga upp mer vätska =/

Dock så testade jag positivt idag på rd14, bara att hålla tummarna att det orkar stanna i kroppen. Jag vågar inte hoppas riktigt än.

Heja er alla som kämpar på med ruvning och annat <3

• Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-04-14 10:59:38 följande:

Alltså, måste kolla om någon kan ge lite hopp. Är på ruvdag8 men känner verkligen ingenting. Har haft svullna bröst men det känns nästan helt borta nu. Kan det kännas såå lite men ändå kanske finnas hopp?

Det är klart det finns hopp! Jag testade ju till och med negativt på rd 9. När har du BIM?
Svar på tråden Ivf mars 2017