• pimpim78

Ivf mars 2017

vi drar igång vårt första ivf den 14 mars, kort protokoll.
    Jag skall ta bemfol 150 och sen komplettera med orgalutan 0,25.
    Vad tar ni andra och vilken klinik går ni ?
    Vi går på st göran, var där i dag på vårt första möte och de var supertrevliga.

Lycka till allihop !!!

• pimpim78
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-01 20:58:09 följande:
    Jag kör korta protokollet med start ca 20/3.

Gonal-F 112,5 i 3dagar sedan 100 i 2dagar samt cetrotide 0,25 start dag 5. Så förväntansfull och vill bara börja Nu! Vi går på Sahlgrenska GBG.
    Va spännande, då ligger vi ganska lika i tid. Undrar vad det är som styr valet av läkemedel, om det bara är liknande lm men bara vanesak vilket preparat ens klinik väljer tt använda sig av..... Jag hade aldrig hört talas om bemfol tidigare.
  • pimpim78
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-02 06:20:54 följande:
    Mm, det undrar jag också. Men det är nog som du säger, liknande läkemedel, vissa kan säkertvara slut också. På min lapp där de står vad jag skall ta finns även bemfol som alternativ men det är bara inte förkryssat för mig. Jag hade tydligen hög äggreserv och är i riskzonen för översrimulering, kan det ha något med det att göra också tro:/
    Säkert, jag har lika dålig koll jag.
    Får jag fråga hur din äggreserv såg ut ?
    Jag hade 1,7, vet inte riktigt om det är bra eller inte men min läkare sa inget om det så gissar att det är helt ok. Jag blir 39 i sommar.
  • pimpim78
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-02 22:28:26 följande:
    Hmm äggreserv va nog fel ord när du svarar 1,7 :) jag tänkte på att min läkare sa att ja hade typ 20 ägg som han kunde se på undersökningen på bara en sida. Därför trodde han att ja lätt kommer kunna bli överstimulerade av nån anledning, så min dos blir kanske inte den högsta vid första (och förhoppningsvis enda) försöket :)
    Nä, minn äggreserv som mäts i AMH var 1,7, alltså hur många ägg man har kvar innan de är slut, det styr lite vilken dos man får på hormoner för att få flera ägg att mogna inför äggplock. Har du dålig äggreserv behöver du förmodligen en högre dos hormoner.
    Men jag tror att 1,7 är ganska normalt för min ålder efter att jag läst på lite. Äggreserven sjunker ju äldre man blir, sjunker drastiskt läste jag efter typ 37 års ålder även om även det såklart är individuellt.

Stort lycka till åt r med <3
  • pimpim78

Hej på er. lägg gärna till mig på första sidan.

1:a ivf för mig. korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars.

JAg är också lite nyfiken på vilka vitaminer eller tillskott ni äter. När jag frågade på st göran sa de att jag bestämmer själv vad jag vill äta. Hade vart lättare att bara fått veta, det här och det här bör du äta.
    Just nu äter jag 2 tabletter mitt val kvinna / dag och får då i mig 400 mikrog folsyra. Tror ni det räcker ?

kram

• pimpim78
    Cakh skrev 2017-03-10 23:54:13 följande:
    Jag äter på rekommendation från kliniken i Malmö 500 folsyra och 1g B12.
    Kram
    ok, låg du lågt i b 12 då eller är det en standardrekommendation från dem ?
    Känns välidgt olika vilka råd man får gällande vitaminer. Jag fick bestämma själv, så borde ju inte skada om jag också tar lite b12 och folsyra.

Nån mer som går på st göran här som fått någon rekommendation ?
  • pimpim78

Hoppas någon kan hjälpa mig,

Väntat på mensen för att få starta med sprutorna, vårt första IVF. Enligt kliniken skall jag starta på dag 2 i cykeln. Om mensen kommer efter kl 18 på kvällen räknas dagen efter som dag 1. Hur viktigt är detta och vad spelar det för roll för behandlingen ?

Jag fick min mens i dag kl 15, då var det ljusrosa bara, sen ökade det och blev mer såklart men har inte nån syndaflod precis, men vid kl 17 kommer det rött rikitgt blod tex när jag torkar mig och har runnit ut litegrann ( alltså förlåt för detaljer ). Men visst tusan kan jag räkna i dag som dag 1 och börja spruta i morgon ?

Har det någon stor betydelse ? Någon som vet ?
    Man är ju supertaggad att äntligen få dra igång, mensen var såklart 3 dagar sen också, säkert bara för man gått och spänt sig för att få sätta igång,

Ser att flera har återfört precis stort jäkla lycka till allihop !!!!

• pimpim78
    Cakh skrev 2017-03-16 21:17:39 följande:
    Jag fick infon att jag skulle meddela rmc när jag hade min första riktigt röda mensdag. Sen började jag med gonal-f kvällen efter.
    ja precis, så har de ju sagt till mig också, frågan är bara vad är riktigt röda mensdagen, jag blöder inte så mycket under mina menstruationer och blöder oftast bara typ 3 dagar.
    I normala fall hade jag ju sagt att jag fick mens i dag eftersom jag blöder och det är rött. Men det är ju inte syndafallet precis.

Funderade på vilken betydelse det kan ha för processen om jag börjar i morgon eller i övermorgon ?
    Skall såklart ringa dem i morgon på morgonen och får säkert svar då om jag förklarar, va bara så nyfiken.....
    Jag har aldrig spottings heller utan när väl blodet kommer då startar mensen.
    Hoppas på att få starta i mrogon......
  • pimpim78
    Rackamaja skrev 2017-03-16 21:45:44 följande:
    Hej! Jag ställde den frågan när jag ringde och meddelade kliniken när mensen kom. Blev också nyfiken och lite osäker eftersom jag bara hade spottings hela första dagen. De sa att man normalt börjar med sprutorna på dag 2 eller 3 i cykeln - men det kan också vara dag 1, 4 eller så sent som dag 5. Det har bara med deras planering att göra, när det passar med besök etc. Hur mycket man blöder spelar alltså inte så stor roll, bara att man är säker på att mensen kommit :)
     Precis som jag tänkte också, stort tack för ditt svar.
    Hoppas det passar deras planering då att jag får starta i morgon, hehe.
    Man är ju så taggad på att få köra igång nu.
    Ska bli spännande att höra vad de säger i morgon........ tack än en gång för svar <3
  • pimpim78
    Akira Öken skrev 2017-03-16 21:47:22 följande:
    Tror inte det har någon betydelse, men låt dem avgöra det när du ringer. Du kan lita på att de har koll.
    jo precis, jag ska ringa dem i morgon på fm. Hoppas så på sprutstart i morgon.
    Jag läser mycket om att många har så ont och att magen blir svullen och mesnvärk och illamåmående osv. Känner mig lite stressad över min arbetssituation då jag är syrra på ambulansen vilket är rätt så tungt ibland. Hoppas verkligen att jag slipper sjukskriva mig....

Någon mer med tungt jobb ? Hur går det för er ?
Svar på tråden Ivf mars 2017