• pimpim78

Ivf mars 2017

Nyfiken på hur det går för er ?

Jag är på dag 5 i dag med bemfola och skall ikväll lägga till orgalutran.
    Har ingen smärta över äggstockar, har dock som en molande känsla runt livmodern / tappen, känns lite som urinvägsinfektion, var rädd att det kunde va det så tog en sticka i dag på jobbet men den såg helt ren och fin ut.
    Så det kanske ska kännas så här, någon mer ?

Kram och lycka till alla  !!!

• pimpim78
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-21 18:40:42 följande:

Idag har vi haft äggplock! Av 6 blåsor blev det iallafall 3 ägg, tror knappt det är sant, vi har bara fått ett ägg våra tidigare 3 försök. Nu hoppas jag dom blir befruktade också!!

Låter ju helt super. Stort grattis, Hur var äggplocket för dig ?
    Ska göra mitt i början på nästa vecka.....

Hoppas nu att befruktning och återföring går kanon !! kram kram
  • pimpim78
    Frökenankare skrev 2017-03-23 16:57:41 följande:

Hur många äggblåsor har ni haft ni som varit på UL1? Usch, har en dålig känsla inför imorgon..

Hej,
    JAg var på första vul igår på dag 7 och hade 8 äggblåsor plus en massa smått, skall ta äl spruta på lördag och äggplock på måndag.
    kram
  • pimpim78
    Akira Öken skrev 2017-03-24 20:01:06 följande:
    Låter ju jättebra!

Stort lycka till på måndag!
    pimpim78 skrev 2017-03-24 15:38:04 följande:

Hej,

JAg var på första vul igår på dag 7 och hade 8 äggblåsor plus en massa smått, skall ta äl spruta på lördag och äggplock på måndag.

kram

Spännande!

Hur känns det inför äggplocket?
    Jo men det känns bra, känner mig inte så stressad över det. Mer nervös över att det ska bli lyckat och vara fina ägg ön att det ska göra ont. Tack för tanken. Hoppas det blir några små ägg som vill befruktas ????????????????
  • pimpim78

Snälla snälla hjälp mig !! Har panik.
    Min herpes har blossat upp, sitter inte vaginalt utan bak i ländryggen men jag har äggplock i morgon och kliniken har stängt.
    Kan jag ta aciklovir ?
    Har det någon betydelse ?
    Någon som vet ? Har försökt ringa överallt men får inget riktigt besked .....
    någon som varit med om liknande ???
    Snälla någon ..... så ledsen nu !!!!

• pimpim78
    Akira Öken skrev 2017-03-26 21:54:22 följande:
    Jag är ledsen, tyvärr vet inte jag heller. :( Hoppas att du redan fått svar!
     Tack för svar,
    Det går alltså inte att få prata med någon kunnig gynekolog på helgen. Helt vansinnigt.  1177 hade ingen koll, bad dem att koppla in mig till gynakuten men nej det gör de inte.
    Till slut ringde jag till växeln o sa att jag ringde från mitt jobb på ambulansen så kopplade de in mig till gyn huddinge, hjälpsam sköterska som rådfrågade sin läkare och jag kunde starta med aciklovir.

Nu bara hoppas att det inte blir värre tills i morgon och att vi kan göra äggplocket......
  • pimpim78
    PetiteCherie skrev 2017-03-26 22:48:15 följande:
    Tror absolut inte att dina herpes utslag som sitter i ländryggen kommer sätta käppar i hjulen för äggplocket. Ta det lugnt och andas ut. Äggplocket kommer bli av!
    Tack för svar, jag var mest rädd för att medicinen aciklovir skulle påverka på nåt sätt eller att man inte är lika fertil med inflammatorisk process i kroppen och att det inte blir nåt ET på onsdag, ja du vte, tankarna börjar snurra, men men, nu äter ja medicin och det borde hinna lägga sig,
    får se vad de säger i morgon på kliniken...... Phu !!!
  • pimpim78

Precis hemkommen efter äggplock. Det blev 11 ägg totalt och nu ska de befruktas inför återföring på onsdag.

Jag vill bara lugna alla som har ett äggplock framför er. Det är såklart olika för alla men för mig gick det bra och enligt personalen gör det det för de flesta.
    Vi låg och småpratade under hela tiden de gjorde ingreppet, klart det känns lite men absolut hanterbart, jag tog en dos fentanyl men skippade morfinet.
    Jag kan ibland känna att det schåsas upp lite det här med äggplock, såklart finns det dem som har det jättejobbigt och fruktansvärt ont men merparten har det inte och det tycker jag är viktigt att lyfta fram.

Jag åt en smörgås direkt efter, gick och kissade och sen åkte vi hem.
    Stort lycka till alla som har det framför er, det kommer gå hur bra som helst !!!

• pimpim78

Hej på er alla kämpar

Jag skulle satt tillbaka en tvådagars i dag men de ringde från kliniken och berättade att av de 11ägg vi fick ut så befruktades 10, men att de sen inte delats på önskvärt sätt. Så ingen insättning i dag.

Vad som händer nu och varför det blivit så här har jag ingen aning om. EN läkare skulle ringa mig i em för att svara på frågor och kanske förklara.

Känner mig väldigt ledsen just nu...... Men hoppas att läkaren har lite goda besked.
    NÅgon som varit med om liknande och kanske kan förklara lite ?

Kram till er alla som kämpar !!!

• pimpim78
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-29 11:22:26 följande:
    Men nej:( Vad supertråkigt att höra!! Alltså att det ska vara så svårt??? Man tycker ju att om man har 10 befruktade ägg borde ju minst ett bli bra,förstår precis hur du känner, så ledsen för er skull.. men känns ju bra att få prata med någon läkare, kanske ni kan byta preparat? Menopur säger dom ju ska förbättra kvalitén på äggen.

Hoppas du kan få svar på dina frågor!

Stor styrkekram<3
    Tack för svar fina du, ja jag känner mig lite nerslagen just nu. Och det är ännu inte helt klart verkar det som eftersom de bad mig fortsätta med lutinus tills jag pratat med läkaren.
    Visste inte detta om menopur, men det skall jag fråga läkaren om.
    Ska bli skönt att få ställa lite frågor i em, och framför allt vad som händer när de försöker odla dem vidare, om de är ute efter att se om någon kan bli en blastocyst eller inte. Jag har inte en aning.....

kram
Svar på tråden Ivf mars 2017