• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • Sjuttiosjuan
    Akira Öken skrev 2017-03-17 23:07:50 följande:

Känns hoppfullt, men vågar inte glädja mig så mycket då det blev sju sist, men ingen återföring.

Att det ska finnas sååååå många hinder på vägen innan det kommer en bebis:( Vad hände med äggen då? Vart dom inte befruktade eller delade dom sig inte? Vi har ju bara fått ut ett ägg trots varierande antal blåsor med det har lett till ET tre av tre gånger men aldrig med något ägg av toppkvalitet så det känns lite som om dom stoppat tillbaka det för att vara snälla.. Får du vänta med besked tills på måndag?
  • Akira Öken
    Cakh skrev 2017-03-18 07:56:09 följande:

Wow....15 ägg är ju kanon!! Kommer bli ett guldägg där! Visst bestämmer vi det!?

Ha en trevlig helg

Tycker det. Tack för pepp och trevlig helg till dig med!
  • Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-18 08:13:36 följande:

Att det ska finnas sååååå många hinder på vägen innan det kommer en bebis:( Vad hände med äggen då? Vart dom inte befruktade eller delade dom sig inte? Vi har ju bara fått ut ett ägg trots varierande antal blåsor med det har lett till ET tre av tre gånger men aldrig med något ägg av toppkvalitet så det känns lite som om dom stoppat tillbaka det för att vara snälla.. Får du vänta med besked tills på måndag?

Några blev befruktade med delade sig inte som de skulle. Jag kommer att ringa på måndag för att kolla.
  • Fru Volante

Hittade den här tråden och hoppar på om det går bra! Första ivf för mig. Har lågt amh värde, 6,6 pmol/l tror jag (vet ej hur man räknar om värdet). Började med sprutor den 12 mars, bemfola 450. Var på första ultraljud igår på dag 6, det visade endast en äggblåsa samt en liten till som kanske var på gång. Läkaren var väldigt skeptisk men ger det till på måndag. Har inget mer hänt till dess vill hon avbryta, hon menade även att det troligtvis inte ens är värt att testa med en ny omgång sprutor vid ett annat tillfälle pga att jag svarade så dåligt på sprutorna nu. Känner mig väldigt besviken och har även läst att det räckt med ett ägg för andra, någon som vet? Kan man få fler äggblåsor om man försöker fler gånger? Vi går privat och står även i landstingets kö, vill inte gärna ge upp innan vi ens börjat.

Till TS:

28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

• Cakh
    Fru Volante skrev 2017-03-18 12:53:29 följande:

Hittade den här tråden och hoppar på om det går bra! Första ivf för mig. Har lågt amh värde, 6,6 pmol/l tror jag (vet ej hur man räknar om värdet). Började med sprutor den 12 mars, bemfola 450. Var på första ultraljud igår på dag 6, det visade endast en äggblåsa samt en liten till som kanske var på gång. Läkaren var väldigt skeptisk men ger det till på måndag. Har inget mer hänt till dess vill hon avbryta, hon menade även att det troligtvis inte ens är värt att testa med en ny omgång sprutor vid ett annat tillfälle pga att jag svarade så dåligt på sprutorna nu. Känner mig väldigt besviken och har även läst att det räckt med ett ägg för andra, någon som vet? Kan man få fler äggblåsor om man försöker fler gånger? Vi går privat och står även i landstingets kö, vill inte gärna ge upp innan vi ens börjat.

Till TS:

Hej och välkommen.
    Jag har 6,7 i amh och fick genom gonal-f 250 i 6dagar och 275 i 3dagar 6 fina ägg. Ett av äggen återfördes igår.
    Jag vet inte men antar att man kan få olika antal blåser olika gånger. Någon annan här vet säkert bättre. Detta är vår första ivf.
    Ge inte upp!!!
    Kram på dig
  • emilou

Till TS:

Det låter ju jättekonstigt att ge upp efter ett enda försök. Nu vet hon ju snarare hur du reagerar på behandlingen, som kanske inte var riktigt rätt dos för dig, och kan utgå från det nästa gång. Jag är verkligen ingen expert men att ge upp efter en gång låter konstigt.
  • Rackamaja

Hej! Ni som tagit Suprefact - fick ni det utskrivet i form av sprutor? Jag kikade nämligen i förpackningen jag har hemma och upptäckte att jag bara fått själva lösningen i två små "flaskor".

• Sjuttiosjuan

Till TS:

Hej och välkommen!

Vi verkar sitta lite i samma båt tyvärr:( Har också lågt amh och vi är inne på vår fjärde Ivf sedan i september. De två första gjorde vi via landstinget på akademiska i Uppsala. Vår första Ivf korta protokollet med elonva och sen menopur 350, tre blåsor på UL, ett halvdant ägg plockades och återfördes. Redan då var dom skeptiska till ett andra försök men fick det ändå. Testade långa protokollet sen menopur 400, två blåsor vid UL och ett ägg vid ÄP som vart något bättre och återfördes. Sen fyllde jag 40 och vi hann inte med ett sista försök via landstinget, dom tyckte redan från dag ett att vi skulle göra ÄD. Sen fick vi nej från tre privata kliniker som inte ville hjälpa oss pga dåliga odds.. Men nu är vi på en klinik som tänker lite utanför boxen och ger mig skyhöga doser eftersom jag behöver det. Körde först långa med 225 bemfola plus 300 menopur men av 4 blåsor kom bara ett halvdant ägg som återfördes ändå. Nu kör vi korta direkt på mensen som kom med 300 bemfola plus 450 menopur, 6 blåsor på UL och ÄP på tisdag, hoppas på fler ägg i blåsorna . Det är svårt att få hjälp för oss som är svårstinulerade, dom ger oss inte mycket hopp och stöd direkt utan börjar direkt prata om ÄD.. men ge inte upp du måste ge det fler försök! Sorry , blev en hel uppsats, hoppas du orkar läsa:) Håller tummarna att dom växer på sig över helgen och tycker du ska propsa på ÄP ändå, guldägget kan ju finnas där!
  • HarmoniMalin87

Hur funkar det egentligen. När man gjort ett försök och satt in ett befruktat ägg men att mensen kommer efter några veckor. När kan man köra igång igen då? Är det redan på DEN mensen då eller hur snabbt kan man vara på det igen? Bara så man vet :)

• HarmoniMalin87

Jag fick min mens idag, så troligtvis sprutstart imorgon. 112,5 gonolaf. Mycket tankar i huvudet.. hur mår ni andra som sprutat några dagar?

Svar på tråden Ivf mars 2017