Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Ivf mars 2017

Hej på er! Hoppar in här.

Kör Synarela spray sedan lite mer än två veckor tillbaka. Började med Menopur tidigare i veckan, 300 enheter.

Vårt tredje försök. Kört korta protokollet två gånger tidigare. Första gången fick vi 1 ägg som befruktades och återfördes. Andra gången fick vi 7 ägg varav inget delade sig som det skulle.

Hoppas på bättre lycka denna gång.

• Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-03-07 16:27:35 följande:
    Kul!! Skrattande

Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken, 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
  • Akira Öken
    HarmoniMalin87 skrev 2017-02-25 07:56:38 följande:

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21

HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1

Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12

Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.

Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2

PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

Lägg gärna till "ägguttag vecka 11" för mig. ????
  • Akira Öken
    pimpim78 skrev 2017-03-10 23:31:12 följande:

Hej på er. lägg gärna till mig på första sidan.

1:a ivf för mig. korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars.

JAg är också lite nyfiken på vilka vitaminer eller tillskott ni äter. När jag frågade på st göran sa de att jag bestämmer själv vad jag vill äta. Hade vart lättare att bara fått veta, det här och det här bör du äta.

Just nu äter jag 2 tabletter mitt val kvinna / dag och får då i mig 400 mikrog folsyra. Tror ni det räcker ?

kram

Jag äter multivitaminer för kvinnor, magnesium (för att förhoppningsvis minska biverkningar av behandlingen) och Q10.

Jag tror säkert att ditt intag av folsyra är helt tillräckligt.
  • Akira Öken

Idag har jag varit på ultraljud, verkar bli cirka 12 ägg, om det nu blir som tänkt.

Äggen tas ut på fredag och jag är väldigt orolig för resultatet.

• Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 22:02:40 följande:

Men det låter ju toppen!!!

Ja, bara de håller sig kvar till det är dags.

Vid de två tidigare försöken har nästan alla eller många av äggen givit sig av innan det varit dags för ägguttag.
  • Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 22:29:22 följande:

Oj, hur går det till? Det finns så många olika problem vid Ivf, helt galet ju:(

Ja, eller hur, helt galet var ordet. Och tänk vad man hela tiden lär sig!

Verkar vara ovanligt men drabbar några. De vet inte riktigt varför men något med att kroppen reagerar snabbare än beräknat. De förkortar därför tiden mellan ägglossningsspruta och uttag för mig. Förra gången var det ändå inte tillräckligt, därför har jag fått genomgå en helt annan behandling denna gång.
  • Akira Öken
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-15 08:02:45 följande:

Då hoppas vi det lyckas denna gång!

Mina blåsor är oftast tomma så det är inte heller nån vits att rops hej bara gör att dom ser många blåsor på ultraljudet. Har som mest haft 4 men alltid bara fått ut ett ägg. Så tröttsamt..

Tack för pepp!

Vad ovärt med tomma blåsor och jag kan tänka mig besvikelsen vid ägguttag. :(

Vad gör man åt det?
  • Akira Öken
    Cakh skrev 2017-03-15 08:43:11 följande:

Lycka till på fredag!! Håller alla tummar och tår för dig

Kramen

Tack så mycket!

Och jag hoppas att ni får ett bra besked i eftermiddag!
Svar på tråden Ivf mars 2017