Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Ivf mars 2017

Jadu skrev 2017-03-19 15:41:32 följande:

BIM är på onsdag. Så antar det är då, de sa inget och glömde fråga men antar som sagt eftersom det är ostimulerad.

Härligt!

Hoppas att det är ett än starkare plus på onsdag!
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-20 19:08:29 följande:

:)

Hur har det gått för dig? Blev det insättning idag eller onsdag?

Det blir på onsdag. Ringde idag och de meddelade att det just nu finns 8 embryon. Glad, men vill inte ta ut något i förskott. :)
  • Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-03-20 15:06:35 följande:

Tack så mycket för lyckönskningar allihopa!

15 ägg fick vi!! :) 

Äggplocket gick bra! fick lite lugnande och alvedon en timme innan det var dags. Så vägde dom mig, tog blodtryck och satte en infart i armen, Det var fyra stick, två stycken för lokalbedövning och sen en för varrdera äggstock. Det kändes men var kortvarigt, ja som ett stick som man kan förvänta sig :) sen kändes det som en lättare molvärk/mensvärk medan hon tog ut äggen. 

jag mådde fint och kunde åka kommunalt hem. Nu ett par timmar senare är jag betydligt mer öm. blir att knapra alvedon ikväll! 

Vad roligt att höra att det gick bra och att ni fick så många ägg!
  • Akira Öken
    Meno87 skrev 2017-03-22 15:02:29 följande:

Hej alla fina denna soliga dag!

Precis tillbaka från återföring av vårat lilla guldägg. Ett 5 celligt på dag 2.

Vi fick inga speciella rekommendationer att följa. Har ni andra hört några förhållningssätt eller tips efter återföring? Man vill ju skapa de bästa förutsättningarna för det lilla grynet :)

Vad roligt!

På vår klinik uppmanat de en att äta folsyra och att i övrigt leva som om man är gravid.

Inga bad eller oskyddade samlag på några dagar efter återföring, med anledning av infektionsrisken.
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-03-23 09:37:27 följande:

Ååh vad roligt! Håller alla tummar och tår att det går vägen nu!!!

När har du td?!

Tack! Tror det var 4:e april.
  • Akira Öken
    Cakh skrev 2017-03-23 13:44:53 följande:

Jag har td den 31 mars :) Nu tycker jag vi bestämmer att vi båda plussar på våra td!!! Kramen <3

Låter som en fin idé!
Svar på tråden Ivf mars 2017