• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • Cakh
    Akira Öken skrev 2017-04-02 20:24:51 följande:

Det gick inte vägen för oss.

Sedan de första rosa flytningarna i onsdags har det bara fortsatt.

Testdag är på tisdag och jag kommer förstås att göra testet för att kunna rapportera till kliniken. Men jag är säker på ett minus. Alla symtom har försvunnit.

Ledsen att komma med tråkiga nyheter mitt i alla fantastiska besked. :(

Många kramar till dig <3
  • Sjuttiosjuan

Testdag är på tisdag och jag kommer förstås att göra testet för att kunna rapportera till kliniken. Men jag är säker på ett minus. Alla symtom har försvunnit.

Så himla tråkigt:( Joinar nog dig med tråkiga besked imorgon.. varför kan det inte bara lyckas:(

Stor kram!
  • pimpim78

Ånej ...... jag håller fortfarande en tumme . Men jag förstår hur du känner !! Stor kram
  • Fru Volante

Verkar vara rätt kört för oss också, fick lite ljusrosa flytningar i fredags som sedan försvann, kom dock tillbaka igår och då var det även pytte lite blod, försvann sedan under kvällen, nu på morgonen har det varit lite slemmigt brunt :( (ursäkta för detaljerna) hade väl inte direkt stora förhoppningar men önskade mest. Har sedan ca 5 dagen med lutinus haft ganska mycket biverkningar av de, kramper i livmoder, molande värk, huvudvärk och ont i ryggen. Idag känns dock det mest som mensvärk. Testar på torsdag ändå om mensen inte drar igång ordentligt. Att det ska vara så svårt..

stort grattis till alla er som plussat!

• Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-02 09:59:06 följande:

Jag har alltid fått mens exakt 2 veckor efter äggplock så för mig är det samma vid Ivf. Har också testdag på torsdag men kommer veta redan på tisdag för troligen får jag mens redan då, mensvärk nu och får alltid det ca 2 dagar innan.

Lycka till!!

Okej, tack! Verkar som min mens är på gång också, håller tummarna för dig att det bara är växtvärk du känner och inte mensen!
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-03 08:18:11 följande:

Verkar vara rätt kört för oss också, fick lite ljusrosa flytningar i fredags som sedan försvann, kom dock tillbaka igår och då var det även pytte lite blod, försvann sedan under kvällen, nu på morgonen har det varit lite slemmigt brunt :( (ursäkta för detaljerna) hade väl inte direkt stora förhoppningar men önskade mest. Har sedan ca 5 dagen med lutinus haft ganska mycket biverkningar av de, kramper i livmoder, molande värk, huvudvärk och ont i ryggen. Idag känns dock det mest som mensvärk. Testar på torsdag ändå om mensen inte drar igång ordentligt. Att det ska vara så svårt..

stort grattis till alla er som plussat!

Men vilken dag är det du borde få mens på? Verkar ju lite tidigt med mens drygt 1 v innan testdag? Har du 2 dagars? På min klinik är det TD exakt 2 v efter ET!
  • Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-03 09:59:55 följande:

Men vilken dag är det du borde få mens på? Verkar ju lite tidigt med mens drygt 1 v innan testdag? Har du 2 dagars? På min klinik är det TD exakt 2 v efter ET!

Jag vet inte alls när jag ska ha mens, den är så oregelbunden, kan vara allt mellan 18-52 dagar, ibland har den försvunnit 6 mån. Vi har inte satt in något ägg, tog ovitrelle den 20 mars och fick försöka själva eftersom det bara fanns ett ägg och då ville de inte göra äggplock. Så chansen är ju minimal att vi lyckats själva, läkaren sa väl typ att det krävdes ett mirakel... men ändå skumt med dessa flytningar eller vad man kan kalla det, känns helt klart som mens på g men tycker också det började lite tidigt.
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-03 11:15:24 följande:

Jag vet inte alls när jag ska ha mens, den är så oregelbunden, kan vara allt mellan 18-52 dagar, ibland har den försvunnit 6 mån. Vi har inte satt in något ägg, tog ovitrelle den 20 mars och fick försöka själva eftersom det bara fanns ett ägg och då ville de inte göra äggplock. Så chansen är ju minimal att vi lyckats själva, läkaren sa väl typ att det krävdes ett mirakel... men ändå skumt med dessa flytningar eller vad man kan kalla det, känns helt klart som mens på g men tycker också det började lite tidigt.

Ja men just det, så var det ju! Ja, låter lite märkligt men lutinusen och kroppen spelar en verkligen ett spratt under den här proceduren:( några av våra läkare längs vägen har sagt att vi har princip samma chans att lyckas själva som vid Ivf så jag har ju inte jättestora förhoppningar heller..

Men då är det ju mer än 14 dagar sen så då borde du ju kunna testa i dagarna?
  • Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-03 12:14:42 följande:

Ja men just det, så var det ju! Ja, låter lite märkligt men lutinusen och kroppen spelar en verkligen ett spratt under den här proceduren:( några av våra läkare längs vägen har sagt att vi har princip samma chans att lyckas själva som vid Ivf så jag har ju inte jättestora förhoppningar heller..

Men då är det ju mer än 14 dagar sen så då borde du ju kunna testa i dagarna?

Ja verkligen, blir tokig av alla biverkningar från lutinus, så jobbigt att bara vänta! Men borde det inte vara bättre chans vid ivf? Eller är det för att du också är så svårstimulerad som läkarna säger det?

Idag är det exakt 14 dagar sedan ovitrellen, så på onsdag bör det vara 14 dagar sedan äl och har testdag torsdag. Tjuvtestade igår eftermiddag och det var såklart minus, så inga större förhoppningar alls :(
  • PetiteCherie

Sådärja! Äggplocket är nu gjort. 8 ägg samlades. Gick bra smärtmässigt men är ont nu efteråt men det är fullt hanterbart. Såhär i soffan! dem ringer imorgon och berättar hur befruktning gått.

Svar på tråden Ivf mars 2017