• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • Busfrö10
    Frökenankare skrev 2017-03-30 19:04:44 följande:

Idag ringde de från kliniken, 5 av 14 har blivit befruktade. Går delningen som den ska blir det återföring imorgon 13.15. Till saken hör att vid vår förra ivf delade sig inget av de 2 befruktade äggen och jag är helt livrädd att det ska bli samma denna gång. Dom ringer i så fall imorgon förmiddag. Är så nervös att det känns som att jag ska tyna bort.. Fy vad vi alla får gå igenom!

Ni som har plock imorgon, lycka till!

Lycka till!! Vi kör plock imorgon, inte så nervös faktiskt.... vår tredje gång... det som GÖR mig lite nervös är att det här blir vårt sista försök. Gulp... kram på er Alla!
  • Frökenankare
    pimpim78 skrev 2017-03-30 19:24:14 följande:

Åh då vet ju du precis hur jag känner mig. Men du får jag fråga om de ändrade något i medicineringen för dig nu 2 omgången ? Eller har ni gjort något nytt för att få äggen att va bättre kvalité?

Undrar lite vad som kan komma på förslag för oss om det inte går vägen i morgon.

Jag håller i alla fall alla tummar jag har för att det ska bli ett finfint delat ägg i morgon för er.... kram

Nja, jag har fått höjd dos för att få ut fler ägg. Jag fick bara ut 4 ägg förra gången. Hon trodde i första hand inte att det var kvalitén på äggen som gjorde att det inte delades korrekt. Min läkare trodde helt enkelt att det var otur eller taskiga spermier (manlig orsak är anledningen till vår barnlöshet). I 3dje hand var det dåliga ägg. Men nu när endast 5 av 14 befruktades så börjar man fundera, och då min enda erfarenhet av detta är negativ så är jag redan där i tanken. Vad har ni för orsak? Åh tusen tack!
  • pimpim78
    Frökenankare skrev 2017-03-30 20:25:10 följande:
    Nja, jag har fått höjd dos för att få ut fler ägg. Jag fick bara ut 4 ägg förra gången. Hon trodde i första hand inte att det var kvalitén på äggen som gjorde att det inte delades korrekt. Min läkare trodde helt enkelt att det var otur eller taskiga spermier (manlig orsak är anledningen till vår barnlöshet). I 3dje hand var det dåliga ägg. Men nu när endast 5 av 14 befruktades så börjar man fundera, och då min enda erfarenhet av detta är negativ så är jag redan där i tanken. Vad har ni för orsak? Åh tusen tack!
    Jag förstår, de har inte hittat någon faktor på någon av oss. Jag har en flicka sen en tidigare relation som är 5 år. Men min nuvarande mans spermie ser fina ut. Läkaren nämnde dock att kvalteten på mina ägg kan ha med saken att göra varför de inte delar sig som de ska och kan också vara förklaringen till många av de tidiga missfallen jag haft. De verkar lätt bli beruktade men sen inte dela sig riktigt som de ska..... Ska bli spännnde att höra vad läkaren säger i morgon !!!
  • PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-03-30 18:38:38 följande:

Nu har jag samlat kraft till att gå in här och läsa.

Tack för alla fina kommentarer och pepp, vet inte om det är av intresse att läsa men kanske kan det hjälpa någon vad som hände oss.

vi fick alltså ut 11 ägg varav 10 befruktades. Sen skulle vi återföra en 2 dagars men kliniken ringde på morgonen och sa att egentligen inget av äggen hade delats på rätt sätt. De hade delat sig väldigt ojämnt, Hon förklarade att en del hade delats dåligt, bara till 2, medan en del hade delat sig till 5. Att de delar sig till 5 behöver inte vara en nackdel, man kan återföra ett sådant ägg men det som försvårade var att i de äggen som delats till 5 så fanns det två kärnor. Ett ägg skall bara innehålla en kärna. I många normala graviditeter finns det från början 2 kärnor men den ena tillbakabildas och tynar bort och kvar finns bara en kärna men man vågar inte chansa på att sätta tillbaka ett tvåkärnigt ägg då det innebär någon form av kromosomavvikelse på fostret. Så dessa ägg som hade extra kärnor har de nu odlat vidare på till i morgon fredag för att se om den ena kärnan tillbakabildats eller ej.

Sen fanns då problem 3 och det är att kliniken har stängt på lördag då mitt ägg är 5 dagar OM det nu klarade sig, finns två sådana vidareodlade ägg.

Men då läkaren sa att det hänger på ett sådant här ägg så kommer hon in på ledig dag och sätter in det om det visar sig vara i god kvalite.  Är det inte underbart.

Nu sitter jag som på nålar och bara hoppas  att i morgon finns där en blastocyst med en kärna som är redo att sättas in till lördag.

Hoppet är inte jättestort men det finns där,

Håll en tumme snälla ni och så härligt att se att ni är så många som ruvar där ute och jag säger tvi tvi tvi till alla mensar som är på väg.

Stort lycka till allihop och förlåt för långt inlägg men kanske har någon nytta av hur det kan se ut....... kram

Håller såklart alla tummar jag bara kan för er. Hoppas hoppas!!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-30 19:04:44 följande:

Idag ringde de från kliniken, 5 av 14 har blivit befruktade. Går delningen som den ska blir det återföring imorgon 13.15. Till saken hör att vid vår förra ivf delade sig inget av de 2 befruktade äggen och jag är helt livrädd att det ska bli samma denna gång. Dom ringer i så fall imorgon förmiddag. Är så nervös att det känns som att jag ska tyna bort.. Fy vad vi alla får gå igenom!

Ni som har plock imorgon, lycka till!

Åh hoppas dem delar sig bra och att det blir återföring. All lycka till er!
  • Fru Volante
    pimpim78 skrev 2017-03-30 18:38:38 följande:

Nu har jag samlat kraft till att gå in här och läsa.

Tack för alla fina kommentarer och pepp, vet inte om det är av intresse att läsa men kanske kan det hjälpa någon vad som hände oss.

vi fick alltså ut 11 ägg varav 10 befruktades. Sen skulle vi återföra en 2 dagars men kliniken ringde på morgonen och sa att egentligen inget av äggen hade delats på rätt sätt. De hade delat sig väldigt ojämnt, Hon förklarade att en del hade delats dåligt, bara till 2, medan en del hade delat sig till 5. Att de delar sig till 5 behöver inte vara en nackdel, man kan återföra ett sådant ägg men det som försvårade var att i de äggen som delats till 5 så fanns det två kärnor. Ett ägg skall bara innehålla en kärna. I många normala graviditeter finns det från början 2 kärnor men den ena tillbakabildas och tynar bort och kvar finns bara en kärna men man vågar inte chansa på att sätta tillbaka ett tvåkärnigt ägg då det innebär någon form av kromosomavvikelse på fostret. Så dessa ägg som hade extra kärnor har de nu odlat vidare på till i morgon fredag för att se om den ena kärnan tillbakabildats eller ej.

Sen fanns då problem 3 och det är att kliniken har stängt på lördag då mitt ägg är 5 dagar OM det nu klarade sig, finns två sådana vidareodlade ägg.

Men då läkaren sa att det hänger på ett sådant här ägg så kommer hon in på ledig dag och sätter in det om det visar sig vara i god kvalite.  Är det inte underbart.

Nu sitter jag som på nålar och bara hoppas  att i morgon finns där en blastocyst med en kärna som är redo att sättas in till lördag.

Hoppet är inte jättestort men det finns där,

Håll en tumme snälla ni och så härligt att se att ni är så många som ruvar där ute och jag säger tvi tvi tvi till alla mensar som är på väg.

Stort lycka till allihop och förlåt för långt inlägg men kanske har någon nytta av hur det kan se ut....... kram

Vad tråkigt att höra, hoppas hoppas att det går vägen nu! Vilken fantastisk läkare som hoppar in på ledig dag, håller tummarna för dig!
  • Cakh

Då var testdagen ÄNTLIGEN här.....fattar inte hur jag lyckats med att inte tjuvtesta innan, då vänta inte är min starka sida.
    Blev ett PLUS och vi ÄR gravida. Kan knappt fatta att det är sant :) Går bara runt och ler <3 Kram till er alla

• Meno87
    Cakh skrev 2017-03-31 06:33:46 följande:

Då var testdagen ÄNTLIGEN här.....fattar inte hur jag lyckats med att inte tjuvtesta innan, då vänta inte är min starka sida.

Blev ett PLUS och vi ÄR gravida. Kan knappt fatta att det är sant :) Går bara runt och ler <3 Kram till er alla

Jaaa!!!!! STORT GRATTIS!! :D
  • Sjuttiosjuan

Men grymt! Stort grattis till er:)
  • PetiteCherie

Men så fantastiskt!!! Glädjs med er. Grattis grattis grattis! Ger hopp om livet!
Svar på tråden Ivf mars 2017