• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • Fru Volante

Igår pratade vi med kliniken igen. Vi kommer att få testa en gång till. Läkaren var inte alls positiv men har nu bytt ut sprutor. Kommer att köra på Elonva från mensdag 1 och därefter lägga till menopur på dag 5 tilsammans med orgalutran. Läkaren menade att detta var det som gav högst dos hormon. Frågade även om gonal f och menopur som jag läst att vissa fått men hon sa att gonal f innehåller samma hormon som bemfola vilket jag inte alls svarade på. Startar med provera den 18 april tror jag så antar att jag börjar spruta i slutet av april. Hoppas verkligen att det blir mer än ett ägg denna gång, tycker även att det känns tråkigt att de endast låter oss prova 2 ggr, tänker att det ju faktiskt kan bli bättre resultat efter att ha testat olika hormon, kanske får vända oss utomlands annars. Denna gång tänker vi nog stå på oss och begära äggplock även om det blir mindre än 3 ägg, känns som att chansen ändå är större om man försöker om detta nu blir vår sista gång. Hoppas så mycket men det känns redan kört. Provar med att äta lite vitaminer nu och funderar på ackupunktur, någon som testat det?

• Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-10 12:51:08 följande:

Nytt möte på kliniken imorse! Hon var försiktigt positiv efter vårt sista försök som ändå gav två fina ägg med exakt rätt antal celler dag två varav ett helt utan fragmentering, bara synd att inget tog sig. Men nu kör vi igång igen på nästa mens och kör då korta protokollet istället för långa eftersom det långa ändå inte visat på bättre resultat för oss.

Så hoppas vi hinner med två försök till innan sommaruppehållet!

Kram på er!

Vad härligt att ni kör på! Håller tummarna för att ni får bra resultat även denna gång och att det håller hela vägen! Vilka sprutor och dos har du? :)
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-11 11:28:39 följande:

Vad härligt att ni kör på! Håller tummarna för att ni får bra resultat även denna gång och att det håller hela vägen! Vilka sprutor och dos har du? :)

Ja, hon tyckte vi kunde fortsätta ett tag till med vårt sista resultat i bagaget. Förstår precis hur det känns för dig, efter våra misslyckade landstingsförsök var det ju ingen som ville hjälpa oss, jag är så glad att vi hittade hit! Nu kostar det ju såklart sjukt mkt pengar men jag måste ge det några försök till innan vi ev går vidare till ÄD, jag är inte där än..

Vi kör på samma som sist, bemfola 300 och menopur 450 och sen Orgalutran då. Provade Elonva första gången i Uppsala plus menopur 375 men då fick vi 3 blåsor och ett ägg. Hade ju samma resultat trots andra hormoner de senare gångerna så jag tror mest det är tur och e bra cykel som styr hur många ägg just jag får ut. Vi kommer säkert få ett ägg första nu men hoppas på samma res som sist om vi kör på direkt.

Ska börja på akupunktur på torsdag också, finns ju inget bevisat men det kan ju inte göra saken sämre!
  • Busfrö10

Idag har jag haft lite mensvärk.... hoppas bara att det inte är dags för det... rd9 idag... Nu är jag ledig i 5 dagar så kommer ju tänka på det här hela tiden!

• Frökenankare
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 10:39:29 följande:

Hej och Glad påsk!

Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?

Hej! Jag ligger inne på grund av överstimulering, inget att rekommendera. Är på rd 13 och hade ett hcg på 198, vad det betyder vet jag inte riktigt. Har BIM på lördag.
  • LottaU
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 10:39:29 följande:

Hej och Glad påsk!

Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?

Glad påsk! :)

Jag är på rd10 och har tjuvtestat positivt både i dag och i förrgår! Testdag först nästa fredag så vågar inte ropa hej ännu!

Är ledig en vecka nu (första dagen idag) och vet inte hyr en ska kunna få nåt annat gjort. Tänker och googlar symptom och vill testa heela tiden. Haha!
  • LottaU
    Fru Volante skrev 2017-04-11 11:24:23 följande:

Igår pratade vi med kliniken igen. Vi kommer att få testa en gång till. Läkaren var inte alls positiv men har nu bytt ut sprutor. Kommer att köra på Elonva från mensdag 1 och därefter lägga till menopur på dag 5 tilsammans med orgalutran. Läkaren menade att detta var det som gav högst dos hormon. Frågade även om gonal f och menopur som jag läst att vissa fått men hon sa att gonal f innehåller samma hormon som bemfola vilket jag inte alls svarade på. Startar med provera den 18 april tror jag så antar att jag börjar spruta i slutet av april. Hoppas verkligen att det blir mer än ett ägg denna gång, tycker även att det känns tråkigt att de endast låter oss prova 2 ggr, tänker att det ju faktiskt kan bli bättre resultat efter att ha testat olika hormon, kanske får vända oss utomlands annars. Denna gång tänker vi nog stå på oss och begära äggplock även om det blir mindre än 3 ägg, känns som att chansen ändå är större om man försöker om detta nu blir vår sista gång. Hoppas så mycket men det känns redan kört. Provar med att äta lite vitaminer nu och funderar på ackupunktur, någon som testat det?

Hoppas verkligen det funkar för er på det kommande försöket!

Har inte testat akupunktur i fertilitetssyfte, mest för att jag inte vet någon bra där jag bor just nu. Körde med tigerbalsam i svanken på kvällar/natten. Det främjar ju också blodcirkulation tänkte jag. :) mitt embryo fäste även om jag inte vet hur det gått utan tigerbalsam. :D

Jag hade också få blåsor, de sa att det nog var pga en cysta som de punkterade precis innan jag började spruta. Den växte lite grann även om jag i slutändan fick till 7 blåsor eller vad det nu var. På vul1 hade jag bara 2 blåsor + den där cystan. Tydligen var det inte helt ovanligt hos dem som fick få blåsor. Första läkaren jag träffade sa inget om det, även fast jag måste haft cystan redan då han gjorde ul.
  • Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-11 15:28:44 följande:

Ja, hon tyckte vi kunde fortsätta ett tag till med vårt sista resultat i bagaget. Förstår precis hur det känns för dig, efter våra misslyckade landstingsförsök var det ju ingen som ville hjälpa oss, jag är så glad att vi hittade hit! Nu kostar det ju såklart sjukt mkt pengar men jag måste ge det några försök till innan vi ev går vidare till ÄD, jag är inte där än..

Vi kör på samma som sist, bemfola 300 och menopur 450 och sen Orgalutran då. Provade Elonva första gången i Uppsala plus menopur 375 men då fick vi 3 blåsor och ett ägg. Hade ju samma resultat trots andra hormoner de senare gångerna så jag tror mest det är tur och e bra cykel som styr hur många ägg just jag får ut. Vi kommer säkert få ett ägg första nu men hoppas på samma res som sist om vi kör på direkt.

Ska börja på akupunktur på torsdag också, finns ju inget bevisat men det kan ju inte göra saken sämre!

Vad skönt att du hittat en klinik som är beredd att testa även om förutsättningarna inte är de bästa. Känns lite som att den kliniken vi går till helst vill ta in de som har goda förutsättningar att lyckas för att det ska se bättre ut i statistiken. Läste även lite om IVF i USA där det snarare verkar vara så att man anpassar behandlingen på individnivå för de som inte svarar så bra på hormon pga ex lågt amh. Läste även på en klinik att 1 av 3 som rekommenderats ÄD blir gravid med egna ägg. Som sagt känns som att det gäller att hamna på rätt klinik om man inte passar in i standardprogrammen. Får man fråga vilken du går på?

Jag har iaf bestämt mig för att inte ge upp om detta inte lyckas, då letar vi vidare efter en annan klinik. Vi har dock valt att börja privat då vi inte ville vänta på landstingskön, funderar bara på om vi kan bli nekade via landstinget om vi säger att vi inte fått ut så många ägg och fått avbryta?

Jag får hoppas att detta är en bättre cykel helt enkelt, och att jag kanske svarar lite bättre på detta, men det låter som att det mest beror på vilken cykel, synd att jag inte fick testa direkt på denna mens som kom.

Håller tummarna för oss båda att det går vägen nu!!
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-04-13 14:18:04 följande:

Vad skönt att du hittat en klinik som är beredd att testa även om förutsättningarna inte är de bästa. Känns lite som att den kliniken vi går till helst vill ta in de som har goda förutsättningar att lyckas för att det ska se bättre ut i statistiken. Läste även lite om IVF i USA där det snarare verkar vara så att man anpassar behandlingen på individnivå för de som inte svarar så bra på hormon pga ex lågt amh. Läste även på en klinik att 1 av 3 som rekommenderats ÄD blir gravid med egna ägg. Som sagt känns som att det gäller att hamna på rätt klinik om man inte passar in i standardprogrammen. Får man fråga vilken du går på?

Jag har iaf bestämt mig för att inte ge upp om detta inte lyckas, då letar vi vidare efter en annan klinik. Vi har dock valt att börja privat då vi inte ville vänta på landstingskön, funderar bara på om vi kan bli nekade via landstinget om vi säger att vi inte fått ut så många ägg och fått avbryta?

Jag får hoppas att detta är en bättre cykel helt enkelt, och att jag kanske svarar lite bättre på detta, men det låter som att det mest beror på vilken cykel, synd att jag inte fick testa direkt på denna mens som kom.

Håller tummarna för oss båda att det går vägen nu!!

Precis så kände vi med,att dom bara hjälper dom som har bra förutsättningar,känns ju väldigt tråkigt:( Men vårdgarantin gäller väl? Jag är ändå glad att vi tog våra gratisförsök och testade med, risken finns ju som sagt att även dom nekar beh annars. Hur gammal är du? Vi hann ju bara 2 av tre försök eftersom vi började så sent med utredningen. Men vi fick ju hjälp då och fick tid ca 2 mån efter remissen skickades. Vi hade bokat tid och skulle köra ett privat innan på Sophiahemmet men med facit i hand så var det ju tur att vi inte gjorde det. Vi går på Stockholmivf i Hammarby sjöstad och jag är som sagt jättenöjd!

Körde första akupunkturen idag och ska gå ca 6 ggr innan och under vårt försök. Känns bra att testa allt, ska bara försöka att dra ner på kaffet också:)
Svar på tråden Ivf mars 2017