• HarmoniMalin87

Ivf mars 2017

Något som skall dra igång Ivf mars 2017 som vill följas åt och peppa varandra :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-09 08:21
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Meno87: 29år, korta protokollet. Gonal-f start 8/3 ul.lj 15/3 äggplock v 11-12
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. IVF 3.
    Fröken ankare: 27år, korta protokollet, preliminärt äggplock v 12. Ivf 2
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-13 10:12
    HarmoniMalin87: 29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13, ivf 1
    Akira Öken: 35 år, långa protokollet. Synarela sedan vecka 7. Menopur sedan vecka 9. Ägguttag v.11. IVF 3.
    PetiteCherie. 30år. Korta protokollet med gonalF start v12, äggplock ca v13-14. Ivf 1
    Rackamaja: 28år, korta protokollet. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Pimpim78: korta protokollet, bemfola och orgalutran. Start 14 mars, ivf 1.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Busfrö10: Till ts: 38år, menopur start 17/3, ul 23/3, äp v13
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:03
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-20 10:28
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Akira Öken: 35 år, lång protok. Synarela sedan v.7. Menopur sedan v9. Äggut v.11. IVF 3.
    Rackamaja: 28år, korta protok. Gonal-F start 8/3, UV 14/3, Äggplock v. 11-12, IVF 1.
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:?Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-24 13:04
    HarmoniMalin87:29år, korta protokollet, Gonal-f start ca 20 mars, äggplock v.13,ivf1
    Fru Volante: 28 år, 1 ivf, bemfola 450, ul. lj 1 17 mars, ul.lj 2 20 mars, äggplock:? Solrosen79: 37 år Bemfola start 9/3 ÄP 22/3 Ivf1

• Svar på tråden Ivf mars 2017
  • pimpim78

Ruvardag 13 i dag med ett embryo odlat 4 dagar innan återföring och tog ett grav test i dag.
    Det sa gravid 2-3 veckor, stämmer det rent hormonellt ?
    Eller borde det visa mer eller mindre ?
    Haft så många tidiga missfall så det är som att sitta på nålar ......

• Sjuttiosjuan
    pimpim78 skrev 2017-04-13 17:39:33 följande:

Ruvardag 13 i dag med ett embryo odlat 4 dagar innan återföring och tog ett grav test i dag.

Men grattis:)
  • PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-04-13 17:39:33 följande:

underbart.. GRATTIS igen om jag inte skrivit.. egentligen borde det väl vara typ 2 veckor gravid men vet inte alls... men om embryot fäster ca 5-7 dagar efter återförandet, (vilket dem sa till oss) så borde du väl vara mer gravid 1-2 veckor?
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 10:39:29 följande:

Hej och Glad påsk!

Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?

Ruvdag 7 här.. så långsamt och pendlar mellan hopp å förtvivlan. Försöker att inte tänka på det men går sådär!
  • Fru Volante
    LottaU skrev 2017-04-13 12:51:02 följande:

Hoppas verkligen det funkar för er på det kommande försöket!

Har inte testat akupunktur i fertilitetssyfte, mest för att jag inte vet någon bra där jag bor just nu. Körde med tigerbalsam i svanken på kvällar/natten. Det främjar ju också blodcirkulation tänkte jag. :) mitt embryo fäste även om jag inte vet hur det gått utan tigerbalsam. :D

Jag hade också få blåsor, de sa att det nog var pga en cysta som de punkterade precis innan jag började spruta. Den växte lite grann även om jag i slutändan fick till 7 blåsor eller vad det nu var. På vul1 hade jag bara 2 blåsor + den där cystan. Tydligen var det inte helt ovanligt hos dem som fick få blåsor. Första läkaren jag träffade sa inget om det, även fast jag måste haft cystan redan då han gjorde ul.

Kanske kan vara värt att testa tigerbalsam :D jag hade också en cysta, den satt på höger äggstock och där fanns alltså inga äggblåsor utan bara cystan, på vänster äggstock fanns en äggblåsa, ingen har sagt något om en cysta tidigare så jag förmodar att den dök upp när jag sprutade. Vet inte heller om den är kvar eller om det kan påverka nästa försök, läkaren nämnde inte det alls och jag har inte tänkt på att fråga om det :/ kanske ska ringa och fråga kliniken. Sa de till dig varför cystan kunde påverka antalet ägg?
  • Fru Volante
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-13 16:38:52 följande:

Precis så kände vi med,att dom bara hjälper dom som har bra förutsättningar,känns ju väldigt tråkigt:( Men vårdgarantin gäller väl? Jag är ändå glad att vi tog våra gratisförsök och testade med, risken finns ju som sagt att även dom nekar beh annars. Hur gammal är du? Vi hann ju bara 2 av tre försök eftersom vi började så sent med utredningen. Men vi fick ju hjälp då och fick tid ca 2 mån efter remissen skickades. Vi hade bokat tid och skulle köra ett privat innan på Sophiahemmet men med facit i hand så var det ju tur att vi inte gjorde det. Vi går på Stockholmivf i Hammarby sjöstad och jag är som sagt jättenöjd!

Körde första akupunkturen idag och ska gå ca 6 ggr innan och under vårt försök. Känns bra att testa allt, ska bara försöka att dra ner på kaffet också:)

Jo vårdgarantin gäller så efter 3 månader kan vi begära att få byta till annan region med kortare väntetid, men då får man räkna med att åka längre, helt klart värt iof! Vi står inte i kön än då den privata kliniken rådde oss att avvakta tills efter vi försökt med denna omgång. Min gissning är väl därför att landstinget inte blir aktuellt förren i höst. Frågan är om man måste säga att man gjort privata försök eller om man kanske bara kan säga att man gjort ett försök och att det avbröts, de kanske inte kan neka för ett avbrutet? Jag fyllde 29 nu i år, så jag tycker att jag borde få lite fler chanser än vad de verkar vilja ge oss!
  • LottaU
    Fru Volante skrev 2017-04-13 19:04:09 följande:

Kanske kan vara värt att testa tigerbalsam :D jag hade också en cysta, den satt på höger äggstock och där fanns alltså inga äggblåsor utan bara cystan, på vänster äggstock fanns en äggblåsa, ingen har sagt något om en cysta tidigare så jag förmodar att den dök upp när jag sprutade. Vet inte heller om den är kvar eller om det kan påverka nästa försök, läkaren nämnde inte det alls och jag har inte tänkt på att fråga om det :/ kanske ska ringa och fråga kliniken. Sa de till dig varför cystan kunde påverka antalet ägg?

De sa att cystan var en gammal äggblåsa från tidigare cykel som inte spruckit och försvunnit med mensen utan istället stannat kvar och fyllts med vätska.. De sa att dessa 'funktionella cystor' typ tar hormonerna som en sprutar för att trigga äggblåsebildning. Och att det därför blir få blåsor. Jag började med sprutor typ några få dagar efter de tömde den och kanske borde ha väntat lite längre men vi var sugna på att komma igång (första ivf så en månad senare känns som en evighet att vänta).

Kan ju inte skada att fråga dem om din cysta. Det behöver ju inte vara det som spökar för er, ville bara dela med mig av vår historia. Var gör ni ivf? Jag gör i Umeå.
  • Busfrö10
    LottaU skrev 2017-04-13 12:39:11 följande:

Glad påsk! :)

Jag är på rd10 och har tjuvtestat positivt både i dag och i förrgår! Testdag först nästa fredag så vågar inte ropa hej ännu!

Är ledig en vecka nu (första dagen idag) och vet inte hyr en ska kunna få nåt annat gjort. Tänker och googlar symptom och vill testa heela tiden. Haha!

Men va???!! Woohoo! Jag fick ju negativt på rd8... =(

Tänker testa igen på måndag har jag bestämt... OM nu inte mensen kommer i helgen.. .
  • LottaU
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 20:42:47 följande:

Tänker testa igen på måndag har jag bestämt... OM nu inte mensen kommer i helgen.. .

Hoppas att det inte kommer nåt i helgen utan att du får se ett fint positivt test på måndag! <3
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 20:42:47 följande:

hoppas du får ett positivt besked.. jag är på ruvdag 7 idag. Känner i princip ingenting och hoppet pendlar upp å ned. Har du inte symtom heller?
Svar på tråden Ivf mars 2017