• Anonym (Mamman)

Present till 1-åring?

Hej!

Vår dotter fyller 1 år om några månader och jag gillar att vara ute i god tid. Jag undrar därför vad ni köpt till era barn när de fyllt 1 år? Vad är praktiskt/nödvändigt/passande för deras ålder? Vad gillade de då? Tar tacksamt emot all tips.

Har redan tänkt köpa 2-3 böcker och ett par guldörhängen. Men sedan tar det stopp.

Helst inte jättedyrt då kalaset kommer kosta en del + örhängena kostar runt tusenlappen. Så helst lite mindre saker.

• Svar på tråden Present till 1-åring?
  • Aniiee

Presentpapper inslaget i presentpapper...... det är väl ungefär vad 1-åringar gillar. Skippa snöret, bara, onödig hälsorisk.

Minns att lillungen älskade vattenleksaker i den åldern.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anonym (Stina)

En 1 åring är ju hur enkelt som helst.

* Lära gå vagn

* Duplo

* Klossar

* Badleksaker

* Böcker

* Träleksaker i alla dess former - finns en hel hylla på BR.

* Kläder

• Anonym (Mamman)
    Aniiee skrev 2017-02-28 04:06:04 följande:

Presentpapper inslaget i presentpapper...... det är väl ungefär vad 1-åringar gillar. Skippa snöret, bara, onödig hälsorisk.

Minns att lillungen älskade vattenleksaker i den åldern.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
    Jo jag har hört det tidigare, men bör väl finnas aktivitetsleksaker eller andra typer av saker som en 1-åring behöver. Då är det ju bara att köpa som födelsedagspresent, istället för att köpa det någon månad senare.

Men tackar för tipsen.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Stina) skrev 2017-02-28 04:53:56 följande:

En 1 åring är ju hur enkelt som helst.

* Lära gå vagn

* Duplo

* Klossar

* Badleksaker

* Böcker

* Träleksaker i alla dess former - finns en hel hylla på BR.

* Kläder

Tack så mycket för förslagen!
  • LFF

Titta på Fisher-Prices saker. De gör bra saker för småttingar. 

Våra fick klossar, böcker, bestick, kläder, Brio-tåg, Duplo när de fyllde 1 år.

• Påven Johanna II

Lägger du alltså hellre pengar på örhängen som hon inte har någon glädje alls av än du gör på leksaker? Verkar ju vansinnigt på alla de sätt. 

• Anonym (Mamman)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-28 12:31:03 följande:

Lägger du alltså hellre pengar på örhängen som hon inte har någon glädje alls av än du gör på leksaker? Verkar ju vansinnigt på alla de sätt. 

Jag lägger gärna pengar på leksaker?

Men jag vill inte köpa jättedyra saker (oavsett om det är en leksak eller något annat) för då kommer hela kalaset + presenterna bli skitdyrt.

Ett par saker räcker som presenter till henne.
Svar på tråden Present till 1-åring?