• Anonym (Mamman)

Present till 1-åring?

Hej!

Vår dotter fyller 1 år om några månader och jag gillar att vara ute i god tid. Jag undrar därför vad ni köpt till era barn när de fyllt 1 år? Vad är praktiskt/nödvändigt/passande för deras ålder? Vad gillade de då? Tar tacksamt emot all tips.

Har redan tänkt köpa 2-3 böcker och ett par guldörhängen. Men sedan tar det stopp.

Helst inte jättedyrt då kalaset kommer kosta en del + örhängena kostar runt tusenlappen. Så helst lite mindre saker.

• Svar på tråden Present till 1-åring?
  • Påven Johanna II
    Anonym (Mamman) skrev 2017-02-28 12:34:03 följande:
    Jag lägger gärna pengar på leksaker?

Men jag vill inte köpa jättedyra saker (oavsett om det är en leksak eller något annat) för då kommer hela kalaset + presenterna bli skitdyrt.

Ett par saker räcker som presenter till henne.
    Du kan ju vänta med örhängen tills hon blivit stor nog att bestämma sig för om hon vill ha hål i öronen.
  • Anonym (Mamman)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-28 12:38:16 följande:
    Du kan ju vänta med örhängen tills hon blivit stor nog att bestämma sig för om hon vill ha hål i öronen.
    Hon har redan hål.
    Det är ett sätt att spara pengar till henne iom att det är guld. Bara smart.

Håll dig till frågan i ts.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Mamman) skrev 2017-02-28 12:44:57 följande:
    Hon har redan hål.
    Det är ett sätt att spara pengar till henne iom att det är guld. Bara smart.

Håll dig till frågan i ts.
    Ja, så klart har hon det. Stackars unge. Hon har en mamma vars fantasi inte räcker för att komma på några stimulerande leksaker men som däremot gör hål i henne och tror att ett par guldörhängen för en tusenlapp är en god "investering" för framtiden. 

Bra tips som normala människor köper till sina 1-åringar har du ju redan fått. Så on topic håller jag med om klossar och det som redan tagits upp. 
  • Anonym (Mamman)
    Påven Johanna II skrev 2017-02-28 13:17:57 följande:
    Ja, så klart har hon det. Stackars unge. Hon har en mamma vars fantasi inte räcker för att komma på några stimulerande leksaker men som däremot gör hål i henne och tror att ett par guldörhängen för en tusenlapp är en god "investering" för framtiden. 

Bra tips som normala människor köper till sina 1-åringar har du ju redan fått. Så on topic håller jag med om klossar och det som redan tagits upp. 
    Känns det bättre i hjärtat nu?
    Örhängena vi tänkt köpa är hennes andra par örhängen i guld, självklart köper vi fler och fler ju äldre hon blir. Hade alltså inte tänkt att örhängen värda runt tusen skulle vara en investering för hennes framtid.
    Men jag antar att tråden var för provocerande för dig, vilket är helt lugnt.

Jo tack.
    Klossar blir det nog också.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Mamman) skrev 2017-02-28 13:29:49 följande:
    Känns det bättre i hjärtat nu?
    Örhängena vi tänkt köpa är hennes andra par örhängen i guld, självklart köper vi fler och fler ju äldre hon blir. Hade alltså inte tänkt att örhängen värda runt tusen skulle vara en investering för hennes framtid.
    Men jag antar att tråden var för provocerande för dig, vilket är helt lugnt.

Jo tack.
    Klossar blir det nog också.
    Nej inte alls. Det känns precis lika illa, jag blir våldsamt provocerad av människor som begår den här sortens handlingar mot sina barn. 

Två par eller trettio par för en tusenlapp styck är heller ingen investering. Dessutom går det att köpa guld åt sina ungar utan att göra hål i dem först. Men sådan information är givetvis att skjuta ovanför målet. 
  • Gryntroll

Våra har fått varsin sittsäck i form av Barbabappa-figur på 1-årsdagen utan oss. De använder dem fortfarnde att sitta/hopa/rulla på nu är de 4 och 7.

• Anonym (Mamman)
    Gryntroll skrev 2017-02-28 13:37:52 följande:

Våra har fått varsin sittsäck i form av Barbabappa-figur på 1-årsdagen utan oss. De använder dem fortfarnde att sitta/hopa/rulla på nu är de 4 och 7.

Tack! Får googla lite på det då.
  • Anonym (Sara)

Örhängen till en ETT-ÅRING?! Oj, jösses, här kan vi snacka om WT! Ge henne en näspercing i present med tillgörande diamantring att ha i såret. Eller ja, guldring går ju också bra om ni hellre föredrar det. Det finns jättefina näsringar på Guldfynd!

• Gryntroll
    Anonym (Mamman) skrev 2017-02-28 13:42:02 följande:
    Tack! Får googla lite på det då.
    Vi köpte dem på Åhlens, har för mig att jag sett dem ganska nyligen där.
  • Glinda från Oz
    Påven Johanna II skrev 2017-02-28 12:31:03 följande:

Lägger du alltså hellre pengar på örhängen som hon inte har någon glädje alls av än du gör på leksaker? Verkar ju vansinnigt på alla de sätt. 

Var läser du det någonstans eller känner du ts? Barnet kanske har massor av leksaker redan, det kan vi inte veta.
Svar på tråden Present till 1-åring?