Påven Johanna II skrev 2017-02-28 14:56:04 följande:
Nej, människor som ts ingår naturligtvis inte i min umgängeskrets. Jag har inget gemensamt med föräldrar som begår den sorts handlingar mot sina barn. Så nej, jag känner inte ts. Däremot läste jag i hennes första inlägg att hon ville ha tips på mindre saker som hon kunde ge i present till sin 1-åring då hennes föreställningsförmåga tog stopp efter att ha kommit på böcker och guldörhängen. De senare betonade hon skulle kosta runt tusenlappen varför örhängena och kalaset tillsammans gjorde att hon inte ville ha förslag på jättedyra presenter.
Det i sig fick mig att sluta mig till att hon hellre ger örhängen för runt tusenlappen än leksaker. Möjligt är förstås att barnet har massor av leksaker, det är kanske till och med troligt. Men massor av leksaker för en 1-åring kan det väl knappast handla om i och med att ts inte vet vad en 1-åring kan tänkas vilja ha (mer än "investeringen" för framtiden).
Jag förstod nästan det, ts vill säkert inte ha rasister i sin umgängeskrets heller. Jag skulle inte vilja ha det.
Har du barn? Har man redan en massa leksaker så varken vill eller behöver man köpa fler, barnet uppskattar oftast inte att ha en hel leksaksaffär, lagom är bäst. Barnet får säkert leksaker av de som kommer på kalaset också. Så om man redan köpt böcker, smycken och inte ska köpa leksaker kanske man funderar på vad mer man ska köpa.
Du skrev investering med citattecken, det är helt onödigt för guld går sällan ner i värde.