Present till 1-åring?
Lägger du alltså hellre pengar på örhängen som hon inte har någon glädje alls av än du gör på leksaker? Verkar ju vansinnigt på alla de sätt.
Lägger du alltså hellre pengar på örhängen som hon inte har någon glädje alls av än du gör på leksaker? Verkar ju vansinnigt på alla de sätt.
Örhängen till en ETT-ÅRING?! Oj, jösses, här kan vi snacka om WT! Ge henne en näspercing i present med tillgörande diamantring att ha i såret. Eller ja, guldring går ju också bra om ni hellre föredrar det. Det finns jättefina näsringar på Guldfynd!
Nej, människor som ts ingår naturligtvis inte i min umgängeskrets. Jag har inget gemensamt med föräldrar som begår den sorts handlingar mot sina barn. Så nej, jag känner inte ts. Däremot läste jag i hennes första inlägg att hon ville ha tips på mindre saker som hon kunde ge i present till sin 1-åring då hennes föreställningsförmåga tog stopp efter att ha kommit på böcker och guldörhängen. De senare betonade hon skulle kosta runt tusenlappen varför örhängena och kalaset tillsammans gjorde att hon inte ville ha förslag på jättedyra presenter.
Det i sig fick mig att sluta mig till att hon hellre ger örhängen för runt tusenlappen än leksaker. Möjligt är förstås att barnet har massor av leksaker, det är kanske till och med troligt. Men massor av leksaker för en 1-åring kan det väl knappast handla om i och med att ts inte vet vad en 1-åring kan tänkas vilja ha (mer än "investeringen" för framtiden).
Jag tycker att det du har köpt räcker, det är bättre att spara pengarna du skulle lagt på småsaker och köpa något större till jul (eller den högtid du firar) istället.
Vill du absolut köpa något så skulle jag satsa på kläder.
Rasister? Känner du ts? Är hon utländsk? Eller är det bara något du antar?
Hur som helt har jag väldigt många utländska vänner, ingen av dem sticker dock hål på sina barn. Så för min del var det värderingar som jag avsåg. Du däremot, tycks tydligen koppla ihop dåliga beteenden med utländsk härkomst. Bisarrt.
Var står det?
Nej, det tycker inte du. Men det tycker jag. Jag ogillar människor som tar hål i öronen på sina spädbarn/småbarn - och det alldeles oberoende av var de kommer ifrån eller vilken kultur eller religion de har. Jag är helt emot det precis som jag är emot omskärelse och andra invasiva ingrepp (egentligen övergrepp) som utförs av andra än medicinska skäl.
Jämförde du just rasister med folk som ogillar att hål i öronen på småbarn? Men Gud. Har det börjat bli populärt??