Inlägg från: DellaM |Visa alla inlägg
  • DellaM

Bärbar speldator för ca 6 tkr. Möjligt?

Råder dig inte att köpa en bärbar om du ska ha en bra speldator som är bärbar måste betala betydligt mer än 6000kr. Inte bara det bärbara blir snabbt sämre med åren.
    Köp hellre än stationär du får mycket mer för pengarna.
    Du kan alltid köpa en hyfsat bra speldator att börja med, sen köpa bättre delar till den med tiden.

• DellaM
    DellaM skrev 2017-02-28 16:56:47 följande:

Råder dig inte att köpa en bärbar om du ska ha en bra speldator som är bärbar måste betala betydligt mer än 6000kr. Inte bara det bärbara blir snabbt sämre med åren.
    Köp hellre än stationär du får mycket mer för pengarna.
    Du kan alltid köpa en hyfsat bra speldator att börja med, sen köpa bättre delar till den med tiden.

Köpa en hyfsat bra speldator som är stationär till att börja med skulle det va :)
  • DellaM
    Daimstruten skrev 2017-02-28 17:02:20 följande:
    Ställer en till fråga eftersom du verkar insatt... Vilken typ av prestanda bör man eftersträva med hans spelvanor?
    De spel han spelar kräver rätt mycket , så om nu väljer en bärbar så se till att den inte lätt blir överhettat bra fläktar och en kylare han kan ha under till. Men råder fortfarande att ej köpa en bärbar för det är en dålig investering i längden.
    Dem flesta spel idag kräver rätt mycket.
    Men det "billigaste" är att satsa på prestanda och inte grafiken. För man kan leva med att inte kunna ha alla inställningar på ultra bra kvalité men ett spel som laggar, nej det är inget kul för det blir ospelbart speciellt med de spel han spelar.
    Så ett hyfsat bra grafikkort , en bra processor och 16 gb ramminne.
  • DellaM
    Daimstruten skrev 2017-03-01 09:22:02 följande:
    Tackar för informativt svar. När jag tittar runt så verkar det vara rätt få som har 16GB ramminne. Blir skillnaden stor mot 8? Hyffsat bra grafikkort och processor... Är det typ gtx-950 och i7 som gäller minst där? Är det viktigt med SSD?
    Det är rätt stor skillnad ja, men kör du med 8 det hade kunnat funka också. I framtiden kan ni bara köpa ett till i julklapp / födelsedags present o vips så har han 16gb och en present löst hehe ;)
    i7 låter bra! Grafikkortet är jag lite osäker på där så vågar ej svara på det. Och nej, sdd är inte viktigt. Jag har en gamerdator utan sdd , har aldrig kännt jag behövt det så skippa det, man kan klara sig utan :)
Svar på tråden Bärbar speldator för ca 6 tkr. Möjligt?