• Näng

    Nedkyld bebis

    Jag och min väninna var på väg till ett event och på tåget dit var två unga föräldrar och deras ca 6-7 mån bebis. Bebisen var upprörd och grät en del. Som bebisar kan. Vi bytte sedan tåg och de var med. På plattformen fortsätter bebisen gråta. Vi bara hör dem men ser dem inte. Bebisen blir mer och mer upprörd. Vi tittar ditåt och ser då att bebisen har mjukisbyxor, body och fliströja. Det är -10grader och blåser. Mamman och pappan har vinterjackor, mössa och vantar. Mamman försöker ge honom flaskan och han skriker mer och mer. Till slut klarar jag det inte längre och går bort till dem. Jag frågar om de behöver hjälp? De ser ju självklart förvånade ut. Och säger nä att bebisen bara är trött. Jag säger då att han är nedkyld och att de måste klä på honom och se till att få honom varm. Tåget kommer som tur är och vi kliver på. Även de. Jag hör hur pappan säger: jag sa ju att han kanske behövde mössa...

    Vad jag tänker vågar jag inte säga men jäklar vad ont det gjorde mig att tänka på vad dessa föräldrar kan utsätta sitt barn för pga okunskap!

  • Svar på tråden Nedkyld bebis
  • Mascaraklumpar

    Så hemskt, det gör ont i mig att läsa detta. Om de inte fattar att de måste klä på barnet så kan man undra vad mer de inte fattar.

  • parentesen

    Sånt har jag också sett några gånger.

    Hemskt att inte ha medkänsla med att barnet fryser och lider!

    Alla vet ju hur omöjligt det är att t ex somna om man är kall. En varningssignal att inte somna då: kroppen går ju ytterligare ner när man somnat.

    Borde komma i marknaden en termometer att sätta runt överarmen så temperaturen vid barnet visas!?

    Själva var föräldern påklädd, ändå ingen empati. Kunde åtminstone ha en yllefilt i vagnen och mössa.

    Tror de att "barn härdas" hur som helst?

    Massor av energi försvinner ju!

Svar på tråden Nedkyld bebis