Inlägg från: Anonym (kort tid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kort tid)

Problem med min tjejs dotter

Ni har träffats så kort tid ännu, jag tror på Magisk mammas teorier här faktiskt. Jag tycker att ni har släppt in barnen för tidigt (hade varit bättre om ni hade väntat för att känna varandra bättre och bli säkra på ert förhållande innan barnen kommer med i bilden tänker jag), men det är ju inget att göra åt nu. Jag skulle backa och träffas mindre med barnen ett tag.

Min son "testade" min nye man väldigt kraftigt under lång tid. Det gick upp och ner i vågor. Min son var van vid att ha mig för sig själv, och kände den nye mannen som ett hot antar jag.

Jag säger åt min son tydligt när han säger eller gör något dumt mot min man (vi har varit tillsammans i två år nu, började träffa varandras barn efter ungefär ett år), men framförallt så pratar jag med sonen när vi är ensamma. 

• Anonym (kort tid)

Jag vill tillägga att OM ni nu ska fortsätta att träffas med barnen så ska TS självklart säga ifrån kring sina egna gränser. Och prata med mamman om hur han uppfattar hennes brist på tillsägelser när inget av barnen hör på.

Jag säger inte åt min son på samma tydliga sätt när främmande personer är med, mamman kanske inte känner dig bekväm ännu med att säga åt sin dotter när TS + son är med?

Svar på tråden Problem med min tjejs dotter