Inlägg från: Domesticgoddess |Visa alla inlägg
  • Domesticgoddess

Min sambo kom ut, bi trans

Instämmer med Näng; ni låter både modiga och sansade!

Som du säger, bi kan ju vara ett enormt bonus för dig också, öppnar upp för en massa spännande möjligheter! För mig personligen hade trans biten varit svårare att förhålla sig till. Då endast pga den rent fysiska aspekten, jag tänder på män med ett klassiskt manligt utseende och tror att det påverkat min attraktion att se mannen som kvinna. Trots att det ju fortfarande är samma, älskade, person.

Ni får helt enkelt prova er fram. Om du upplever att det inte funkar för dig att se honom "fixad" är det, tycker jag, ett rimligt krav att han inte lever ut sitt behov av kvinnokläder i din närvaro. Något att ta fasta på är att han självmant berättade för dig. Det i sig visar på både kärlek och förtroende vilket får mig att tänka att ni definitivt kommer att finna ett sätt att förhålla er till detta som funkar för er båda!

• Domesticgoddess
    Hanna7576 skrev 2017-03-03 10:08:32 följande:

Det är absolut inte konstigt att vara bi eller transa. Det som blir svårt för mig är att nu när jag vet så ser jag hela tiden hans feminina rörelsemönster, kroppen och hans rädsla för att gå upp i vikt. Hade han varit mer grovt byggd och mer manlig i rörelsemönstret tror jag att det skulle vara mer lätt. Det känns förvirrande och jag saknar bilden av min sambo som innan jag visste.

Jag tror det blivit mer viktigt för mig att känna mig kvinnlig och utstråla det för då han inte vill vara med någon annan kvinna så vill jag vara allt en man inte kan ge honom. ( han säger att han inte vill leva med en man) Dessutom har han nu föreslagit att jag borde köpa lite sexiga underkläder, vilket vi iofs pratat om tidigare. När jag var ute och shoppade och ville ha ett smakråd mellan två skor. Då blev hans svar på mitt sms: är de till mig eller dig? Det var inte roligt alls. Det högg till i magen och i hjärtat. Kanske är detta en process för mig? Jag har ju bara vetat i knappt två veckor.

Snälla hjälp mig med mina tankar!!!!!

Förstår att det är många känslor och funderingar som väcks hos dig. Trots att han ju är samma person som innan med den enda skillnaden att du nu faktiskt vet så är det föga överraskande att du ser saker som du kanske inte såg/reflekterade över tidigare.

Jag tycker det är jättefint att du är så förstående och öppensinnad men vill samtidigt uppmana dig att vara lika tillåtande gentemot dig själv. Det ÄR en stor grej att plötsligt få veta att ens partner är transa,- jag brinner för HBTQ frågor men skulle detta till trots svåreligen tända på en man som jag sett i kvinnokläder. Ser ingen motsättning i det, jag tänder tex inte heller på rejält butch'a kvinnor men ställer mig gärna på barrikaderna för deras rätt att vara just butch.

Summa summarum ; jag tror det är lika viktigt att han är öppen och tillåtande inför de känslor som väcks hos dig utifrån detta som att du är det gentemot honom. Prata, prata, prata och känn absolut ingen skam om du har svårt att förhålla dig till det utan konstatera helt enkelt att det är så du känner och prata om det.

Jag tror att nyckeln till att få er relation att fungera på ett bra sätt för er båda ligger i kommunikation snarare än att du känner behovet att understryka din kvinnliga sida.
Svar på tråden Min sambo kom ut, bi trans