Inlägg från: Anonym (Bikille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bikille)

Min sambo kom ut, bi trans

Att han inte sagt något tidigare berodde sannolikt på att han skämts så mycket, så lasta han inte för mycket för det. Han hade säkert tänkt förtrycka tankarna ända in i graven.

Förstår att det blir mer komplicerat med kvinnokläder o barnen. Det beror väl lite på hur stark vilja han har att ha dessa kläder, och hur ofta han behöver ha dem för att må bra.

En rätt vanlig lösning som jag hört flera transpersoner använda sig av är en liten lägenhet (1:a). Där de lever ut o förvarar kvinnokläderna, och resten av tiden lever de som vanligt med familjen. Det är klart att det inte är en ideal lösning kanske och den är ju knappast gratis.

Din övervikt har absolut inget med saken att göra alls.

Du verkar vara sansad. Jag hoppas att detta inte knäcker förhållandet. Glöm inte att det fortfarande är exakt samma person som innan han berättade. Det är bara att du nu känner till hur han känner sig.

Lycka till

• Anonym (Bikille)

Ja det är väldigt vanligt med psykisk ohälsa bland personer som har en avvikande sexualitet. Det är även vanligt med självmord, så jag tror att det är viktigt att stötta honom, om du orkar. Förstår att det är väldigt jobbigt för dig också.

Att det blivit viktigare för dig att vara kvinnlig nu, är det ett problem? Jag ser inget problem med det... bara positiva saker.

Jag undrar om inte RFSL har stödtelefon som man kan ringa till, jag tror ni båda skulle behöva lite stöd.

Svar på tråden Min sambo kom ut, bi trans