• Anonym (Torrbritta)

    Har helt tappat sexlusten efter barnet kom

    Vad gör man?

    Har en flicka på 9 månader, efter atthon föddes har jag helt tappat sexlusten till min sambos förfäran. Tycker det mest känns jobbigt att ha sex, blir sällan riktigt tänd, aldrig kåt och har nog töjt ut slidan efter förlossningen för jag känner inte så mycket vid samlag längre.

    Jättetråkigt för vårt förhållande, känns mest som att jag ställer upp för husfridens skull ibland nån gång och jag tycker mest att han tjatar, vilket gör att det känns som en press istället. Så tråkigt!

    Några tips?

  • Svar på tråden Har helt tappat sexlusten efter barnet kom
  • lövet2

    Ammar du? I så fall kan du ta det lugnt. Lusten kommer tillbaka när du slutat amma. Se det som en ordentlig viloperiod för din kropp helt enkelt.

  • Anonym (Samma sak)

    Samma här! Hört som tidigare skrivit här, att det har lite med amningen att göra... Får se om det kommer tillbaka när jag slutat amma!

  • Wolt

    Bästa vore kanske att separera och ha barnet varannan vecka. Det hade jag gjort om jag varit din man.

  • Anonym (A)

    Jag hade samma problem.
    Började läsa lite erotiskanoveller i hemlighet;)
    Och blev en del alternativ till penetrering.
    Bad om närhet typ mer kramar/hångel/massage utan krav. Helkroppsmassage nakna va grymt. Väldigt frustrerande i början för mannen när jag inte hade någon lust. Men va väldigt effektivt.
    Behövde även mer avlastning och sömn för att finna ro/ork och lust. Onanera själv.

    Hade dock en väldigt förstående man. Som efter mycket tjatande en lång period frågade vad jag behövde för att känna lust. Vi kom överens om att han inte skulle tjata och vi började testa allt detta. Tjatet va väldigt avtändande och en spärr för mig!

    Inte så att jag kanske bad om allt detta utan vi testade oss fram helt kravlöst. Han fick helt enkelt lösa det till en början själv;)

    Lycka till!

  • Anonym (Man)

    Tror du får mycket närhet från bebisen som gärna att ditt behov av närhet och sex blir lägre. Sen antar jag att du förmodligen sover ganska dåligt och har det halvfärdigt med ett litet barn? Lusten blir ju lidande då.

    Knipkulor o knipövningar kan ju vara ett bra tips om du inte känner dig helt tight. Ett annat tips är att använda en buttplugg när ni har sex, då blir fittan tightare. Sen får han väl ge sig oralsex o annat än bara penetration, för att du ska ha det bra i sängen.

    Tjat är en riktig lustdödare. Men jag förstår han också, om du bara vänder han ryggen till så att säga. Mycket runk blir det ju när man har små barn. Han måste förstå det.

    Om inte du är sugen på sex, kan inte ni skippa penetration ett tag? T.ex. Att du suger eller runkar honom, eller låter honom spruta på din kropp? Att ha sex med penetration när du inte har lust är bara fel, det riskerar snarare att sänka din lust ännu mer, eftersom du då inte kommer förknippa sex med en trevlig aktivitet, utan bara känna mer olust över situationen.

  • New  Dawn
    Anonym (Man) skrev 2017-03-02 11:32:30 följande:

    Tror du får mycket närhet från bebisen som gärna att ditt behov av närhet och sex blir lägre. Sen antar jag att du förmodligen sover ganska dåligt och har det halvfärdigt med ett litet barn? Lusten blir ju lidande då.

    Knipkulor o knipövningar kan ju vara ett bra tips om du inte känner dig helt tight. Ett annat tips är att använda en buttplugg när ni har sex, då blir fittan tightare. Sen får han väl ge sig oralsex o annat än bara penetration, för att du ska ha det bra i sängen.

    Tjat är en riktig lustdödare. Men jag förstår han också, om du bara vänder han ryggen till så att säga. Mycket runk blir det ju när man har små barn. Han måste förstå det.

    Om inte du är sugen på sex, kan inte ni skippa penetration ett tag? T.ex. Att du suger eller runkar honom, eller låter honom spruta på din kropp? Att ha sex med penetration när du inte har lust är bara fel, det riskerar snarare att sänka din lust ännu mer, eftersom du då inte kommer förknippa sex med en trevlig aktivitet, utan bara känna mer olust över situationen.


    Bra skrivet!
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Söderomstan
    Anonym (Torrbritta) skrev 2017-03-01 23:01:55 följande:

    Vad gör man?

    Har en flicka på 9 månader, efter atthon föddes har jag helt tappat sexlusten till min sambos förfäran. Tycker det mest känns jobbigt att ha sex, blir sällan riktigt tänd, aldrig kåt och har nog töjt ut slidan efter förlossningen för jag känner inte så mycket vid samlag längre.

    Jättetråkigt för vårt förhållande, känns mest som att jag ställer upp för husfridens skull ibland nån gång och jag tycker mest att han tjatar, vilket gör att det känns som en press istället. Så tråkigt!

    Några tips?


    Om du vill kan vi prata du och jag. kan jag ge dig några goa tips på hur du ska få lusten att strömma genom din kropp igen ;). Skriv privat till mig
  • Anonym (VA FAN)

    Lägg dig som ett Y i hallen när han kommer hem varje dag, till slut kommer du gilla det, om inte skilj dig, så han kan få nått bättre.

  • Anonym (Amning)

    Håller helt med tidigare skribent ang amning. Jag ammade i närmare ett år och under den tiden hade jag aldrig lust till sex. Tyckte tom att penetrerande sex var smärtsamt. Trodde jag var skadad efter förlossningen . Men bara ett par månader efter avslutad amning blev lusten större och sexet bättre än någonsin. I samma veva började barnet sova hela nätter tillsammans med pappan och jag vila ut på ett helt annat sätt (sov själv i gästrummet).

    Många faktorer som spelade in mao. Men det finns hopp! 9 månader är faktiskt inte så lång tid när man tänker på den enorma förändring som din kropp och ditt liv utsatts för. Ge det tid, det kommer bli bättre :)

  • Anonym (Hm)

    Hej!!!. Var en stund sedan du gjorde den här tråden.Hur har allt gått?. Fortfarande med barnets fader?. Hittat något som triggat upp dig?. Finns många möjligheter att trigga igång sexlusten!. Mitt tips är noveller, Sexchattanden, och uppskattning. Kram på dig!!

  • Anonym (Nogger)

    Visst det är klart att det är trist att du kanske inte vill men mannen ska ha sitt.

    En riktig kvinna gnäller inte i dessa situationer, hon särar på skinkorna och öppnar upp sitt stjärthål.

Svar på tråden Har helt tappat sexlusten efter barnet kom