• lammet

För ung för att hjälpa till?

Jag bäddar åt mina barn för att jag vill det. Jag skulle bli irriterad om min nya partner ställde krav på barnen att de skulle bädda själva utan att prata med mig först. Oavsett ålder.

• lammet

För övrigt så är förstaklassare rätt små enligt min mening och jag tycker de ska få vara det:).

• lammet

Sen undrar jag varför du har så stort behov av att hans barn ska hjälpa till? Det är ju inte så att du har barn i samma ålder så att det blir orättvist direkt.

• lammet
    gbgumman skrev 2017-03-03 12:56:32 följande:

Mina barn är 8 och 12 och ser ingen anledning till att de ska bädda rent. De ska hålla Ordning på sina saker och läsa sina läxor.

Det tycker jag är bra krav att ställa på barn, hålla reda på sina saker och läsa sina läxor. Sen blir jag glad när de hjälper till med annat mest för att det är trevligt med sällskap när jag städar, lagar mat, dukar mm men det är inget krav. Jag hade inte heller så mycket krav på mig som liten gällande hushållet. Däremot var mina föräldrar noga med att jag var snäll mot vänner, passade tider, höll det jag lovade, gjorde mina läxor, tackade för maten mm. Resten lärde jag mig på något sätt ändå:).
Svar på tråden För ung för att hjälpa till?