• Nealin

    Hur döljer jag den där magen?

    Hej! Jag är "bara" gravid i vecka sju och kan inte längre knäppa mina jeans, jag kan inte ha tightare tröjor eller klänningar, jag har större mage än en vän hade i vecka 15. Vi hade tänkt att vänta med att berätta för familj och vänner ganska länge men utan stora tröjor är det tydligt vad som pågår där inne.

    Ni med stora magar tidigt, hur gjorde ni?

    Kan man lugna tarmarna på något sätt så de inte sväller så extremt och är det vanligt de sväller så mkt att man får en kula så tidigt även fast pyret bara är stor som ett blåbär?

    För mig är det första barnet och hade inte förväntat mig att gasmagen skulle bli såhär stor ;)

  • Svar på tråden Hur döljer jag den där magen?
  • Anonym (Tvåbarnsmammis)

    Vida skjortor, tröjor och tunikor. Välj av de du redan har. Att köpa nya, vida kläder är avslöjande.

    Om du knyter en hårsnodd i knapphålet på byxan kan du knäppa byxan mha det. På så vis slipper du köpa nya byxor, på ett litet tag iaf.

  • Snuttis2

    Tjock koftor i lite förstod modell över tajta tröjor ! Är gravid i v 19 o nu kommer jag inte längre undan men innan så har det gått ok!

    Jag gjorde ivf o var svullen efter behandlingen samtidigt som tarmarna stökade från v 7-8!

  • Snuttis2

    Tjock koftor i lite förstod modell över tajta tröjor ! Är gravid i v 19 o nu kommer jag inte längre undan men innan så har det gått ok!

    Jag gjorde ivf o var svullen efter behandlingen samtidigt som tarmarna stökade från v 7-8!

  • basio

    Jag använde mycket koftor och mammabyxorna åkte på i v8. Tunikor funkade också.

  • LillSnurr82

    Tajts och långa tröjor/toppar/linnen använde jag. Jag avskydde mamma byxor de är så osköna.

    En snodd i knapphålet på sina favorit byxor funkar med ett tag :)


    Agnes2010?Märta2012?
Svar på tråden Hur döljer jag den där magen?