• Anonym (Undran)

    Burkini

    Har inte varit i en simhall i Sverige på väldigt lång tid och undrar om du skulle se en kvinna i burkini i simhallen , hur skulle du reagera?

    Undrar för barnen vill att jag badar med dom men jag är rädd att bli utsatt för något verbalt eller fysiskt .

  • Svar på tråden Burkini
  • Anonym (K)

    Jag skulle inte bry mig.

    Värre med folk som har underkläder under badbyxorna.

  • Anonym (Undran)
    Anonym (K) skrev 2017-03-04 11:45:04 följande:

    Jag skulle inte bry mig.

    Värre med folk som har underkläder under badbyxorna.


    Ok tack :)
  • Anonym (Am)

    Vill absolut inte vara sån, men burkini visar kroppsformen och dessutom kan bli rätt genomskinlig när den är blöt. Absolut inget islamiskt.

    Men helt ärligt tror jag inte att så många skulle reagera, du kanske kommer få nyfikna blickar, speciellt av andra barn, men förmodligen inte mer än så. Om du inte har otur.

  • PurpleHeart

    Jag skulle av nyfikenhet kika på dig diskret en gång extra utan att du märkte det, eftersom att jag bara har sett burkinis på bild. Men sen skulle jag inte tänka mer på saken.

    Åk och bada du med barnen!

  • Anonym (x)

    Jag skulle nog kolla x antal gånger. Nästan aldrig sett en burkini så det skulle kännas konstigt. Skulle dock självklart inte vara elak eller säga något till personen. 

    Tyvärr är nog inte oddsen låg för att du får någon som säger något till dig. 

  • Anonym (??)

    Är det ens tillåtet att bada med kläder på badhus? Havet, absolut. Men får man har burkini på badhus?

  • Anonym (L))

    Varför skulle någon titta, det är ju så  vanligt i Sverige. Läs vad SD-svansen skriver, muslimerna har  invaderat Sverige, så naturligtvis har majoriteten i Sverige burkini och heltäckande slöja.

    (Obs ironi)

  • Anonym (L))
    Anonym (??) skrev 2017-03-04 11:50:33 följande:

    Är det ens tillåtet att bada med kläder på badhus? Havet, absolut. Men får man har burkini på badhus?


    Med tanke på att burkini säljs på badhus, så är det OK.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Undran) skrev 2017-03-04 11:46:14 följande:

    Varför svara på min fråga med en fråga? Svara istället på min undran eller starta din egen ts


    Den allmänna acceptansen för avvikande klädsel beror mycket på sammanhanget, därför.

    Själv blir jag illamående av burkinitanterna i simhallen jag brukar besöka. Efter att ha flutit runt som döda sälar och blockerat simbanorna en stund sitter de och gafflar i evigheter i bastun och spottar på golvet. Vidrigt.

    Men kanske ändå bättre än hucklekärringarna som sitter fullt påklädda längs med väggarna och babblar medans deras ouppfostrade snorungar härjar för fullt och förstör för alla andra besökare.

    I kort: du kommer säkert få en del sneda blickar (men inte jämförbart med vad jag som svensk obehucklad kvinna får i invandrarområden). Du kommer inte utsättas för fysiska övergrepp (till skillnad mot vad jag som svensk obehucklad kvinna drabbas av i invandrarområden).
  • Anonym (Undran)

    Skönt att läsa alla kommentarer :) vågar mig på att besöka simhallen!

    Blickar är jag ganska van vid med min klädsel ute och är helt ok med det, men värre är det med folk som glor eller kommenterar .

    Det är ok med burkini i simhallen , den är av samma tyg som en baddräkt .

    Tack alla som svarat

Svar på tråden Burkini