anonymizz1 skrev 2017-03-06 14:27:40 följande:
Jag har dessa problem som du har haft. Men hur är det med operation? Tar det ont ? och blöder man? Och jo jag ska till gynekologen :). Men det där med operation hörs ju bra men sen är det att kan operationen gå fel? något skadas osv.. :0
Hmm nu ska vi se här! Jag opererades under narkos på kvinnokliniken, ingen aning om hur lång tid själva operationen tog, men jag var där på morgonen och fick gå från uppvaket strax efter lunch. Såklart blödde det, men min hymen var som sagt väldigt kraftig, din behöver ju inte nödvändigtvis vara det! Första gångerna jag gick på toaletten var ganska otäcka vill jag minnas, det är ju väldigt ovant med "riktigt" blod och inte mensblod som rinner, men det lugnade ner sig redan under dagen. Tror att det blödde lite i ungefär en vecka, men det var inte så farligt.
Själva operationen gick till så att de gick in i hålet som fanns och töjde, inget farligare än så :) finns nog väldigt lite som kan gå fel. På mig "tog" de inte så mycket, utan sa att jag fick fortsätta att töja med fingrar lite eftersom, då de inte ville ha för stora blödningar på en gång. Hade aldrig så värst ont, det sved när jag kissade (blev bättre på ett par dagar) och kunde sticka till när jag gick, men ingenting värre än så. Jag hade tagit ledigt dagen efter, men minns att jag kände mig så bra att jag tyckte att det var riktigt onödigt. Det skulle väl vara de där toalettbesöken som var värda det isåfall haha