• anonymizz1

Tjock mödomshinna?

Hej alla! Jag har ett jävla hemskt problem, jag kan inte ha sex. Det tar ont när han stoppar fingrarna och de går inte bara att ha sex med mig. Vad kan problemet vara?? Jag är nog tillräcklit avslappnad våt å allt de + använder glidmedel men inget hjäper. 

Kan det vara mödomshinnan som är allt för tjock?? Å vad kan man göra åt det?

å btw jag har väldigt väääldigt kraftig mensvärk 

• Svar på tråden Tjock mödomshinna?
  • Anonym (Becky)

Kanske har du det jag har. Uterys didelphys, att man har två slidingångar till livmodern. Jag hade väldigt ont vid beröring och kunde inte få in en tampong. Gick till barnmorska som sa att jag måste slappna av, hon kände men sa att allt var normalt. Gav mig inte och gick till gynekolog som hittade ett andra hål (var "veckigt" så det syntes inte) som gjorde väldigt ont. Nu är det klart att jag ska opereras o ta bort väggen som delar av slidan.

Det är den här väggen som tar tar emot vid sex (för mig i alla fall).

Kraftiga menssmärtor hör ofta till det här problemet.

Hoppas det löser sig för dig.

• anonymizz1
    Anonym (Becky) skrev 2017-03-06 15:41:35 följande:

Kanske har du det jag har. Uterys didelphys, att man har två slidingångar till livmodern. Jag hade väldigt ont vid beröring och kunde inte få in en tampong. Gick till barnmorska som sa att jag måste slappna av, hon kände men sa att allt var normalt. Gav mig inte och gick till gynekolog som hittade ett andra hål (var "veckigt" så det syntes inte) som gjorde väldigt ont. Nu är det klart att jag ska opereras o ta bort väggen som delar av slidan.

Det är den här väggen som tar tar emot vid sex (för mig i alla fall).

Kraftiga menssmärtor hör ofta till det här problemet.

Hoppas det löser sig för dig.

Jag var till en skolläkare och hon tyckte jag hade en ganska liten öppning osv..skickades vidare till en gynekolog men har inte ennu fått en tid. Men asså..Bara halva penisen kommer in i mig, eller mindre än halva. Så? hur vart det med dig? fick du alls in den någolunda eller vart det helt en vägg som stoppade allt?...Fö jag får den en liten bit när jag är våt men hela hans kuk kommer int in..... ;0 och det tar ont
  • Anonym (Becky)
    anonymizz1 skrev 2017-03-13 19:28:58 följande:
    Jag var till en skolläkare och hon tyckte jag hade en ganska liten öppning osv..skickades vidare till en gynekolog men har inte ennu fått en tid. Men asså..Bara halva penisen kommer in i mig, eller mindre än halva. Så? hur vart det med dig? fick du alls in den någolunda eller vart det helt en vägg som stoppade allt?...Fö jag får den en liten bit när jag är våt men hela hans kuk kommer int in..... ;0 och det tar ont
    Lite svårt att beskriva men när jag var okåt och kände efter själv så kändes väldigt trångt och så gjorde det ont. Fick höra att det var normalt. När jag skulle testa sex och var kåt gick bara penisens topp, ca 2-3 cm, in innan det tog stopp. Det spände och gjorde ont, försökte trycka på med massa glidmedel men det funkade inte. Så din situation låter ju väldigt lik min. En vägg som spände upp sig och stoppade allt som försökte komma in :P

Jag rekommenderar att gå till en gynekolog som nog har lite djupare kunskap om ämnet. Min erfarenhet är att manliga gynekologer är mer försiktiga, jag gick till en kvinnlig när jag för första gången märkte av problem (innan barnmorskan) men hon var ganska hårdhänt fastän jag sa att det gjorde ont.

Hoppas det är okej förklarat, annars får du fråga mer.
  • anonymizz1
    Anonym (Becky) skrev 2017-03-21 00:58:54 följande:
    Lite svårt att beskriva men när jag var okåt och kände efter själv så kändes väldigt trångt och så gjorde det ont. Fick höra att det var normalt. När jag skulle testa sex och var kåt gick bara penisens topp, ca 2-3 cm, in innan det tog stopp. Det spände och gjorde ont, försökte trycka på med massa glidmedel men det funkade inte. Så din situation låter ju väldigt lik min. En vägg som spände upp sig och stoppade allt som försökte komma in :P

Jag rekommenderar att gå till en gynekolog som nog har lite djupare kunskap om ämnet. Min erfarenhet är att manliga gynekologer är mer försiktiga, jag gick till en kvinnlig när jag för första gången märkte av problem (innan barnmorskan) men hon var ganska hårdhänt fastän jag sa att det gjorde ont.

Hoppas det är okej förklarat, annars får du fråga mer.
    Ja, vi tycks ha samma problem!! :/ :) Men hur är det nu med dej? har du sökt hjälp? eller va ha du fått för tips? Fö ja ha försökt flera ggr ha sex men de går inte......precis som du skrev att en vägg stoppar allting ;(
  • Anonym (Becky)
    anonymizz1 skrev 2017-03-21 19:02:12 följande:

Ja, vi tycks ha samma problem!! :/ :) Men hur är det nu med dej? har du sökt hjälp? eller va ha du fått för tips? Fö ja ha försökt flera ggr ha sex men de går inte......precis som du skrev att en vägg stoppar allting ;(

Lite sent svar kanske :P men har inte sett det förrän nu. Jag har fått hjälp och jag mår bra idag. ???? För dig kanske det redan har löst sig.

Om inte, såhär gick det för mig:

Gynekologen bokade en operation för att skära bort "väggen. Åkte till Östra sjukhuset i Göteborg, blev sövd o vaknade några timmar senare. Det kändes bra o gjorde inte ont. Jag väntade i 2 månader innan jag provade sex och allt fungerade som det skulle. Så glad jag var då. Kände mig äntligen normal.

Jag hoppas verkligen att det redan har ordnat sig för dig, annars får du gå till en gynekolog och stå på dig tills du får hjälp.

Hälsningar Becky
  • Anonym (Becky)
    anonymizz1 skrev 2017-03-21 19:02:12 följande:

g

Jag vill gärna gärna höra hur det har gått för dig.

Hälsningar Becky
  • dream on
    Anonym (Jodå) skrev 2017-03-05 04:08:13 följande:

Både ordet och företeelsen finns. 

www.ord.se/oversattning/engelska/%C3%B6domshinna&l=SVEENG

Med ert resonemang så finns ju varken oskuld (eftersom det inte finns någon skuld) eller big bang (eftersom det inte var någon smäll).

Man får vara en rätt känslig feminazi för att inte acceptera ord och dess ursprung.

Tror inte att någon förnekar att ORDET finns men ordledet hinna är vilseledande. Den finns inte rent fysiskt. Bara för att du kan slå upp ordet enhörning eller vampyr på både engelska och svenska ( och en rad andra språk) betyder det inte att de är verkliga...
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • nina502

Jag förstår vad du pratar om och tror på att mödomshinnan är tjockare hos vissa samt att den faktiskt går sönder/spricker i samband med samlag.

Jag hade samlag för första gången nyligen och det gjorde pissont när han sakta försökte komma in i mig. Jag ryckte ett några gånger och tillslut lyckades vi,men först efter att jag fick rida honom. Jag blödde efteråt och fortsatt tre dagar efter. Tittade i spegeln dagen efter och slidan var slaktad. Jag har kommit fram till att det är mödomshinnan som har gått sönder, jag hage två jack längs slidöppningen som om den spräckte upp. Därav blödningen. Så ja! Mödomshinnan finns viss och den kan spricka vid första samlaget!

• Anonym (Ingen hinna - men olika veck)
    nina502 skrev 2023-10-18 08:24:11 följande:

Jag förstår vad du pratar om och tror på att mödomshinnan är tjockare hos vissa samt att den faktiskt går sönder/spricker i samband med samlag.

Jag hade samlag för första gången nyligen och det gjorde pissont när han sakta försökte komma in i mig. Jag ryckte ett några gånger och tillslut lyckades vi,men först efter att jag fick rida honom. Jag blödde efteråt och fortsatt tre dagar efter. Tittade i spegeln dagen efter och slidan var slaktad. Jag har kommit fram till att det är mödomshinnan som har gått sönder, jag hage två jack längs slidöppningen som om den spräckte upp. Därav blödningen. Så ja! Mödomshinnan finns viss och den kan spricka vid första samlaget!

Men det där är ytterst indivudellt. Somliga har säkert en slidkrans som bara lämnar ett pyttelitet hål, medan andra har hålet ganska öppet från början. Jag blödde ingenting vid första samlaget och det gjorde inte ont. 
  • Sunflora
    nina502 skrev 2023-10-18 08:24:11 följande:

Det finns ingen hinna som spricker vid samlag, det är ingen åsikt man kan tycka olika om det är enkel fakta. Hur skulle mensblod och flytningar kunna komma ut om det var en hinna? 

Har man sex när man inte tillräckligt våt/upphetsad kan slidväggarna gå sönder på samma sätt får man skavsår av för trånga skor och man kan få sår om man skrapar armen mot något, det är samma sak. 

• Sunflora
    Anonym (Ingen hinna - men olika veck) skrev 2023-10-18 09:29:08 följande:
    Men det där är ytterst indivudellt. Somliga har säkert en slidkrans som bara lämnar ett pyttelitet hål, medan andra har hålet ganska öppet från början. Jag blödde ingenting vid första samlaget och det gjorde inte ont. 
    Visst ser man olika ut där nere men det är inget en penis kan ändra på. Är man för trång behövs en operation.
  • Anonym (Ingen hinna - men olika veck)
    Sunflora skrev 2023-10-18 09:38:29 följande:
    Visst ser man olika ut där nere men det är inget en penis kan ändra på. Är man för trång behövs en operation.
    Håller med! Däremot töjs ju slidkransen rejält då man föder barn. För vissa återgår den till ursprunglig form, för andra inte.
Svar på tråden Tjock mödomshinna?