Anonym (samma samma) skrev 2017-03-08 13:51:35 följande:
Och de kommer fortsätta snurra ett bra tag framöver. Det tar TID att komma över en otrohet, med eller utan sin partner. TID är avgörande för hur man tänker kring otroheten. Oftast svänger man fram och tillbaka många ggr under sin process. Det tar normalt mellan 1-2 år innan man kan tänka klart kring den frågan, utan att vara påverkad av starka känslor (åt båda hållen, varken ilska och bitterhet eller kärlek och rädsla för att börja om).
Personligen tycker jag det är bättre att lämna (men jag är som de flesta andra påverkad av egna erfarenheter). Jag tror dock att stanna alltid är det svåraste valet. Det tar längre tid att läka om man är kvar och man löper risken att otroheten repeteras. Men om det är värt det eller ej är en fråga som bara du kan svara på. Barnen är alltid en tuff fråga, man ställs inför en pest eller kolera situation. Att välja bort halva tiden med sina barn är inget lätt beslut oavsett hur sårad, ledsen och besviken man är
Mitt tips är att du helt enkelt inte väljer förrän du känner dig redo, säg varken ja eller nej, säg jag återkommer med ett svar när jag är redo för det.
Bra skrivet och väldigt förnuftigt sagt! Tack för det svaret!